Pozdravljeni. Imam eno grozno težavo in bi se rada nekomu zaupala še raje pa rešila svojo težavo, da se mi to več ne bi dogajalo. Sploh ne vem kje naj začnem... že zelo dolgo skoraj pol leta se mi na vsake toliko odvisno 1 krat na teden mogoče 3 krat na teden včasih 1 krat na mesec odvisno pojavljajo grozni občutki npr. pred 1 uro sem bila v trgovini in se kar naenkrat nisem več počutila dobro, postalo mi je slabo, ni mi bilo okej, počutila sem se pijano, zmedeno, imela sem občutek, da bom omedlela in na obrazu mi je pisalo, da nisem dobro. V trgovini so me ljudje zelo zaskrbljeno gledali, potem je še mene začelo skrbeti, ali res izgledam tako grozno, z mamo sem šla takoj ven in v avtu je še vse postajalo samo huje, naslanjala sem se na eno roko, skoraj sem omedlela, imela sem težko glavo mamo je tako začelo skrbeti, da me je skoraj peljala na urgenco v tistem trenutku mi je bilo vseeno. To se mi zgodi kadar koli. Na šolskem hodniku, v razredu, na sprehodu, v avtu, kjer koli. Res me je strah, da bi kdaj omedlela, ker sem v zadjem letu orgomnokrat skoraj omedlela, pri okulistu sem bila zaradi nekih težav zaradi vrtoglavic in mi je povedal, da bi morala k specialistu ORL in ko je mama to slišala, ko je bila zraven ni posvečala neke pozornosti temu in je rekla, da ne boma šle čeprav je okulist povedal, da bi bilo dobro. Zdaj, ko se mi to dogaja pogosto in je bom rekla huje kot je bilo na začetku pa mojo mamo grabi taka panika, ko me takšno vidi, da me smo sprašuje, če sem dobro,da tudi ona vidi, da nisem dobro. Ta "napad" traja nekje pol ure ali celo dlje potem pa traja 2- 3 ure da se malo umirim. V tistem trenutku, ko to doživljam ko me nekdo vpraša, če sem dobro ne morem povedati drugega kot ne vem, ker ne znam opisati mojih groznih občutkov takrat, ko me cela trgovina zaskrbljeno gleda, samo zjokala bi se.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo.
Čeprav razumem, se zadnje mesece soočaš s trenutki, ko ti postane slabo, se počutiš omotično, imaš občutek, da boš omedlela in se to dogaja na različnih lokacijah.
Povsem razumljivo je, da te je strah ob teh občutkih, ker zagotovo niso prijetni in te skrbi za tvoje zdravje. Najprej je nujno potrebno, da greš zaradi tega k zdravniku na pregled, da ugotovijo, ali se kar koli dogaja v tvojem telesu, kar bi lahko povzročalo tvoje težave. Si vprašala mamo zakaj noče, da greš k zdravniku? Jo je česa strah? Rabi kakšno podporo, informacije? Imaš mogoče možnost o tem spregovoriti še s kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš in bi vama pri tem lahko pomagala? Morebiti lahko prosiš za pomoč v šolski svetovalni službi, da se pogovorijo z mamo?
Napisala si, da se ti opisani občutki pojavijo na različnih lokacijah oz. kjerkoli. Si kdaj opazila, da pred pojavom slabosti in omotičnosti začutiš močnejši strah? Oz. ali se je pred temi dogodki dogajalo kaj, kar je v tebi sprožalo neprijetne občutke? Na primer v šoli, da bi se to pojavilo pred pisanjem testa, za katerega si čutila nekaj strahu pred pisanjem? Se ti dogaja, da ti v teh trenutkih začne srce pospešeno biti, da dihaš zelo hitro oz. imaš občutek, da ne moreš dihati?
Vem, da sem ti sedaj postavila kar nekaj vprašanj, hvaležna bom, če ti uspe odgovoriti na kakšno. Vprašanja pa sem ti zastavila, ker je mogoče, da v teh trenutkih doživljaš panični napad. Nekaj več o tem si lahko prebereš na tej povezavi.
Vsekakor je najprej nujno potrebno, da greš do zdravnika in da ugotovijo, če je kakršen koli telesni vzrok. V primeru, da ga ne bodo ugotovili, pa ti osebni zdravnik naj izda napotnico za psihologa, ki ti bo pomagal pri soočanju s takšnimi občutki. Panične napade je možno obvladovati, tako da te glede tega naj ne skrbi. :)
Če bi potrebovala še kaj iz naše strani, se ponovno oglasi in z veseljem ti bomo odgovorili.
Lep dan,
Sara Seršen, mag. psihologije
• pa
paničnasem
Pozdravljeni. Prosili ste, da odgovorim na nekaj zastavljenih vprašanj. Mama me ne želi peljati k zdravniku, ker jo je po moje strah kaj bodo odkrili in ne želi, da hodim po vseh možnih preiskavah. Ne ti občutki se mi ne pojavljajo npr. pred testi, spraševanji ali ko bi bila pod stresom preprosto kar naenkrat ko najmanj pričakujem. Ničesar me ni strah ali kar koli kar naenkrat se zgodi brez vzroka. V teh občutkih mi srce hitro bije zaradi občutka slabosti in ne nekega straha, ker ga sploh ne čutim  glede dihanja česa posebnega nisem opazila.
Hvala.
• Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje odgovore in dodatne informacije.
Napisala si, da misliš, da te mama noče peljati k zdravniku, ker jo je strah, kaj bodo odkrili. Verjamem in razumem, da je mamo ob tem strah, mogoče je kdaj v preteklosti imela sama negativno izkušnjo v bolnišnici ali pri zdravniku. Ampak ko smo soočeni s kakršnim koli problemom, ni nikoli učinkovito, če zanikamo problem, se delamo kot da ga ni in nič ne ukrenemo. Še posebej pa ni učinkovito, če ignoriramo znake, ki nam jih sporoča naše telo in ogrožamo svoje zdravje.
Ali imaš možnost, da o tem spregovoriš še s kakšno drugo odraslo osebo? Glede na tvojo starost, kolikor vem, morata biti starša zraven pri zdravniku in podati soglasje za preiskave. Je tako mogoče možno, da bi te k zdravniku peljal oče? Če to ni možno, bi lahko za pomoč zaprosila v vaši šolski svetovalni službi? Da bi se oni pogovorili z mamo, ji dodatno razložili ter poskušali zmanjšati strah?
Lahko poskusiš vprašati svojo mamo, česa točno jo je strah in kaj bi ji pri tem pomagalo (npr. ali bi ji bilo lažje, da ona poda soglasje za preiskave, potem pa bi te k zdravniku peljala druga odrasla oseba, ki ji obe zaupata, npr. kateri od starih staršev, kakšen drug sorodnik ali prijatelji/ca). Povej ob tem tvoji mami, da tebi skrbi, kaj se s tabo dogaja, da se ob teh napadih ne počutiš prijetno ter da si želiš k zdravniku, da se ugotovi vzrok za tvoje težave.
Upam, da se vama bo z mamo uspelo pogovoriti in čim prej poiskati rešitev.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije