zdravo pisem vam ker ste vi zdej moja zandja sansa da to nekak predelam. Uglavnem z mojim fantom sva skupi ze 1 leto ampk pri 3 mescih ko sva bla slupi sem spoznala njegove soslce in soslke se posebej to soslko z imenom eva. Na zacetku mi je delovala ful super in use celo dovolila sem ji da plese z njim na maturancu ker sta se prej zmenila in use ampk pri petih mescih se je use obrnilo pac zacela sem biti nvm kaj ljubosumna ker pac sem se ful navezala na mojega fanta in tkrt so glih prodjali pismote za matrunaca in on e biu z nio plus tega meni je eeku da gre domou a biustvubje su k njej na pijaco pa harmonko igrat ker pac njeni staesi se poznajo z njegovimi ane in ga ful spostujejo. Ampk meni to ni bilo usec zelela sem se pogovrt z njo ampk ni hotla pol pa se z moji fantom sam je reku da sta samo sosoca ze 4 leta in da je ne more kar tako odfukat innzacela se se pocutit kukr da ma neki z njo pv ta feeling mi je z takimi besedami dau.No pol je prsu februar ko so mogli iti na faks jst sm pozrla svoj ponos pa mu rkla okej lahko gres z njo na infromativce kaj ce la bit ampk ni sou z njo ker ga je zafrknila in rekla da se ni nic menila z njim ampk so se starsi in mene je to ful razpizdilo da je njegova mami pol mene in njega krivila sam je bla eva kriva. uglavnem in pac njegova mami me ne mara ker se z mojim fantom tko dosti skregava ker se njegova starsa kao ne in ne vrjamem temu. In tt rekla mi je da sm jstbkriva da se en dan od eve ati ni pogovarja z njo kar pa ni res in tt zkj bi meu vpliv nato. uglavnem mene zanima kako naj dam to zensko ven iz glave ker mi je ze mucenje da skus mislim da sta za skp ker podbono mislista pa sta si enaka po videzu in use. Pa tt kaj naj naredim ko pomislil na njo in zse to
hvala vam za vnaprej
Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in tako iskreno opisala svojo situacijo. Iz tvojega sporočila se vidi, da te to spremlja že kar nekaj časa in da te misli o Evi izčrpavajo.
Če te prav razumem, te najbolj skrbi občutek, da med Evo in tvojim fantom obstaja nekaj več, čeprav ti fant pravi, da sta samo sošolca. Hkrati se zdi, da se je v tem letu nabralo več dogodkov, zaradi katerih je bilo tvoje zaupanje večkrat na preizkušnji. Zato ni presenetljivo, da se ti misli vedno znova vračajo. Ob tem bi te nekaj vprašal. Ali imaš občutek, da ti fant danes daje razlog, da mu ne zaupaš, ali se bolj dogaja to, da se ti ob misli na Evo sprožijo strahovi, čeprav za to trenutno nimaš novih razlogov?
Ko sem bral tvoje sporočilo, sem pomislil tudi na nekaj, čemur rečemo miselne pasti. To so načini razmišljanja, v katere se lahko ujamemo, ko nas je zelo strah ali smo negotovi. Pri tvojem zapisu sem pomislil predvsem na dve: branje misli (ko smo prepričani, da vemo, kaj se dogaja med dvema osebama, čeprav za to nimamo dovolj dokazov) in napovedovanje prihodnosti (ko nas začne skrbeti, da se bo gotovo zgodilo nekaj slabega). To ne pomeni, da so tvoji občutki napačni. Pomeni pa, da jih je včasih koristno malo preveriti in poiskati dokaze za in proti njim. Na portalu #ToSemJaz imamo tudi članek in posnetek »Analiza misli ali izzovi svoje anksiozne misli«, kjer je to zelo lepo razloženo. Mislim, da bi ti lahko koristil, saj ponuja konkretna vprašanja, s katerimi lahko preveriš, ali tvoje misli temeljijo predvsem na dejstvih ali pa jih poganjata strah in skrb.
Prav prepoznavanje miselnih pasti je lahko tudi eden od načinov, kako začneš Evo počasi »dajati iz glave«. Cilj ni, da misli čez noč izginejo, saj to običajno ne deluje. Lahko pa se ob njih ustaviš in se vprašaš: Na čem temelji ta misel? Kakšni so dokazi, da je resnična, in kakšni, da morda ni? Nato lahko poskusiš oblikovati nekoliko bolj realistično misel. Na primer: »Res je, da me je zaradi nekaterih dogodkov strah, vendar trenutno nimam dokazov, da bi bil moj fant z Evo v razmerju ali da bi me želel zapustiti.« S tem svojih občutkov ne zanikaš, ampak jim dodaš še drugo perspektivo. Sčasoma lahko zato izgubijo del svoje moči.
Omenila si tudi, da se s fantom pogosto skregata. Me zanima, ali se uspeta po prepiru tudi mirno pogovoriti o tem, kaj vsak od vaju potrebuje v zvezi? Včasih namreč ni največji problem ljubosumje samo po sebi, ampak občutek, da nismo slišani ali da naše skrbi niso zares razumljene.
Če želiš, mi lahko napišeš še, kako se danes fant vede do tebe. Ali imaš občutek, da ti kaže, da mu je mar zate? To mi bo pomagalo malo bolje razumeti vajin odnos.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije