Pozdravljeni!
Sem 19 letni fant, trenutno zagledan v 3 leta starejšo punco. Postala sma super prijatelja, veliko pa tudi drug drugemu kaževa naklonjenosti za morebitno ljubezensko razmerje. Ona je zelo zadržana, stvari jemlje bolj počasi in jo skrbi, da bi me lahko razočarala (to naj bi temeljilo na njeno preteklo zvezo), jaz pa sem vseeno neučakan, poln energije in komaj čakam da se vidiva.
Sam sem bolj v tisti skupini "overthinkerjev", in velikokrat ko je slabe volje ali je bolj kot ne zasedena zaradi dela v službi in doma, krivim sebe, da je izgubila interes, da je ne zanimam... Čeprav mi je sama večkrat resno zatrdila da jo zanimam, da sem ji special oseba in da ji dajem neko pozitivno energijo... Prav tako je med enim izmed najinih "globokih" pogovorov rekla, da je ona vrata za sabo zaprla in da med nama in za nama ne bo prišel nobeden vmes, želi si pa, da ne hitiva in greva počasi da bo potem to res tisto pravo...
Ker pa sem omenil, da sem overthinker pa me to občasno grozno muči, nevem kaj si naj mislim, zmeraj imam občutek da bo ena moja napačna beseda ali narobe razumljena beseda porušila ves najin odnos. Prav tako me skrbi, da bi med naju nekdo prišel vmes, čeprav je razumljiva in zaupljiva in mi je tudi kot sem omenil prej povedala, da do tega ne bo prišlo. Velikokrat ima zaradi kmetije tudi doma veliko dela, in nama kak plan pade v vodo, jaz pa dobim občutek, da me ne želi videt.
Nevem ali je sploh iz mojega dopisa razumljivo, da bi kdo drug povedal, kaj se dogaja med nama oziroma, kako vsaj zgleda, da se najin odnos premika.
Danes sem ji ob neki prelomnici, ki je za njo velik korak podaril tudi rože, ob tem je bila zelo čustvena in je prišlo do nekega telesnega kontakta (objem daljši od minute), rekla je tudi da takih pozornosti ni navajena. tako da vem da ji ni vseeno. Je pa res da velikokrat odpisuje brez smeškotov, in nikoli ne vem ali je kaj narobe, ali sem jaz kaj naredil narobe, zato jo to tudi vprašam... Najin pogovor tudi dostikrat nanese na neko prihodnost, skupno življenje, občasno zapeljevanje...
Zanima še me, ali je to, da med dvema osebama, ki sta si všeč in vidita nek potencial normalno, da pogovor včasih teče na dolgo, v pozne ure, včasih pa samo par sporočil čez dan?
Lahko pa potrdim da nisem vedno tisti, ki začne pogovor, velikokrat ga tudi ona, tudi na "seenu" me ne pušča.
Res vidim neko priložnost, da bi nama lahko uspelo, po drugi strani pa sem zaradi mojega konstantnega razmišljanja v strahu da nisem dovolj, ali da jo bom izgubil.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Pišeš, da si zagledan v tri leta starejše dekle, s katero sta postala dobra prijatelja, prav tako pa sta oba že pokazala interes za drugega v ljubezenskem smislu. Medtem ko si ti neučakan in si želiš, da bi se vajin odnos razvijal hitreje, je ona bolj zadržana in si želi odnos stopnjevati bolj počasi. To neskladje v vajinih željah te precej obremenjuje in v tebi vzbuja strahove, da nisi dovolj in da jo boš izgubil.
Kot praviš, ti je dekle že večkrat zatrdilo, da jo zanimaš in da se ne videva z nikomer drugim. Drug z drugim sta iskrena in se pogovarjata o resnih temah, tudi o morebitni skupni prihodnosti. Kljub temu pa si v vajinem odnosu večkrat negotov, saj si njene osebne okoliščine - to, da je slabe volje, zaposlena s službo in domačo kmetijo - pogosto razlagaš, kot da je ne zanimaš ali da si naredil kaj narobe. Na nek način si torej pripisuješ krivdo in odgovornost za stvari, ki najverjetneje niso povezane s teboj. Zdi se mi super, da v trenutkih negotovosti z dekletom komuniciraš in poskušaš razjasniti situacijo. To je dober način, da pomiriš svoje strahove in dosežeš, da se bodo v prihodnosti redkeje pojavljali. Odprta komunikacija je tudi temelj zdravega odnosa, zato te spodbujam, da to počneš še naprej. Obstajajo pa tudi tehnike, s katerimi lahko poskusiš sam izzvati svoje negativne misli in ustaviti "overthinking". Na naši spletni strani si lahko prebereš članek o analizi misli in tehniko tudi preizkusiš s pomočjo delovnih listov. Tako boš morda lahko svoje strahove pomiril sam, kadar pogovor z dekletom ne bo na voljo ali je ne boš želel obremenjevati.
Sprašuješ se, kako bi na podlagi tvojega zapisa nekdo drug videl vajin odnos. Meni se iz vsega zapisanega zdi, da sta si z dekletom všeč in sta se pripravljena drug drugemu prilagajati, kar je ključno za zdrav odnos. Imata sicer nekoliko različne predstave o tem, kako hitro in na kakšen način naj bi se odnos razvijal, vendar sta o tem drug z drugim iskrena in znata pomiriti strahove drugega. Videti je, da oba v podobni meri kažeta interes za drugega in tudi oba začenjata pogovor. To, da so vajini pogovori včasih dolgi in poglobljeni, včasih pa krajši, se mi zdi popolnoma normalno. Kot praviš, ima dekle precej obveznosti in verjetno nima vsak dan časa za zelo dolge pogovore, prav tako pa imaš verjetno ti svoje obveznosti. Če te skrbi, kadar ti odpiše brez smeškov, je najlažje, da jo takrat vprašaš, če je vse v redu. Sicer pa se mi zdi zelo lepo, da si do nje pozoren in ji npr. podariš rože. Videti je, da to zelo ceni.
Želim ti, da bi se vajin odnos nadaljeval tako, kot si oba želita. Če bosta še naprej drug do drugega pozorna in iskrena, so vajine možnosti zelo dobre!
Bodi lepo,
Anja Rakovec, dipl. psihologinja (UN)