nikoli se nisem prevec obremenjevala s svojim zunanjim izgledom ter mojo tezo, vendar odkar smo v soli imeli sistematski pregled in so mi poslali pismo o tem, kako imam previsok indeks telesne mase, o tem ne morem nehati razmisljati. rada bi shujsala pa nevem kako. skoraj vsakic ko jem, se kasneje pocutim nekako slabo. ni zelo hudo ampak prej se s tem res nikoli nisem ukvarjala in je sedaj malo motece. tudi ob vecerih se skoraj vedno zjocem, nevem kaj je z mano narobe. kot otrok so me v soli malo zafrkavali da sem prasic, ceprav takrat nisem imela nic prptu in sem vse dojela kot salo. vedno sem v razredu bila visja in najtezja, ko smo bili se v nizjih razredih. tudi moj oce je vcasih kaj pripomnil na to in me poklical kaksno ne prevec lepo ime. kot otrok sem imela tudi veliko tako imenovanih "intrusive thoughts" ( nevem kako se rece v slovenscini ) o skodovanju zivalim in vcasih drugim ljudem. vcasih se obnasam zelo posesivno ( postanem zelp jezna na prijateljico ce komunicira z drugimi ljudmi, pocutim se kot da me bo zapustila. ) imam zelo cudno otrostvo in nevem kaj naj storim ker me malce preganja.
Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Lahko razumem, da te trenutno skrbi. Praviš, da bi želela izgubiti telesno težo. Svetujem ti, da se o tem posvetuješ s svojo zdravnico, ali s kom izmed odraslih, ki ima izkušnje na tem področju ter ti lahko natančneje pomaga pri oblikovanju zdravega jedilnika, v kolikor se odločiš za to. Prehrana je naša osnovna potreba, zato ne potrebuješ imeti slabih občutkov po hrani. Hujšanje ne pomeni, da prenehamo jesti in stradamo, saj je slednje lahko škodljivo za telo. Gre za uravnotežen ter zdrav izbor prehrane. Izogibaj se sladkorja, sladkih pijač, pretirano mastne/hitre hrane. Imej redne in zmerne obroke, brez prenajedanja ali stradanja, spij zadostno količino vode. V kolikor še nisi prični s kakšno telesno aktivnostjo – npr. dnevni sprehod, tek, ali druga oblika gibanja. Več informacij lahko najdeš tukaj https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/zacarani-krog-diet/ (predvsem pod naslovom Hujšanje? Rešitev sta gibanje in zdravo prehranjevanje). Največ kar lahko storiš je torej, da ješ dovolj ter zdravo, zadosti piješ ter se gibaš. Spremembe pridejo s časom, zato potrpežljivo.
Trenutno si v obdobju najstništva, za katerega je značilno, da se čustva lahko hitro spreminjajo. Pojavijo se različne misli ter intenzivna občutja. Pomembno je, da veš, da vse to mine. Vsaka misel in čustvo pride, ter nato tudi počasi pojenja, odide. V času ko je misel ali čustvo intenzivno si lahko pomagaš tako, da prakticiraš tehnike sproščanja in se fokusiraš na dihanje, lahko se posvetiš fizični aktivnosti ter tako misli preusmeriš drugam, lahko misel ali čustvo izraziš preko risanja, pisanja dnevnika... Kadar je mogoče se o svoji misli, čustvu pogovori s prijatelji ali bližnjimi, ki jim zaupaš. Svoji prijateljici lahko priznaš npr. svoje občutke. Lahko omeniš, da te skrbi, da bi jo izgubila kot prijateljico, saj ti zelo veliko pomeni, in se posledično zato kdaj vedeš posesivno. Morda skupaj najdeta rešitev. Morda izveš, da tudi tvoja prijateljica kdaj občuti podobno.
Glede otroštva si napisala malo. V kolikor bi želela smo ti na voljo, da poveš še več. Stvari vidimo nekoliko drugače, ko jih delimo z drugimi.
Želim ti vse dobro,
Patricija Kramaršek, mag. psihologije