Zivjo,rabim vaso pomoc. Gre za to da sem ze nekaj dni tko da se cudno obnasam. Pac nocem delati mojih vsakdanjih stvari, hrano sploh ne jem vec velik kot sm pogosto in vsak vecer veliko jokam v svoji sobi s tem razlogom da si nism vsec taksna kakrsna sem. Pac letosnje pocitnice sem res imela depresivne. Razen ko sem bila na morju sem se pocutila srecno saj sem se veliko druzila z mojimi kolegi ki se radi druzijo ne glede kaksna sem, kako se pogovarjam oz. O cem.se rada pogovarjam... Ti moji kolegi so iz vseh koncev slovenije . Ko sem pa prisla domov so me pa spet prisla custva da v soli nism zazelena zato ker sem drugacna, pac drugace razmislajm kot drugi. Pac prihaja sola in tudi zaradi tega da se pocutim nezazeleno med mojimi sosolci, nemuno... Pac po snapcahtih vidim kako se vsi zabavajo druzijo jaz pa doma to gledam in se jokam cel dan. Pac veckrat sem pomislila da je tezava mogoce v tem da se ne znam druziti z ljudmi ko sem v soli. Sam mene tt zanima kako da pa na morju sem se pa lohk druzla in pokala sale brez strahu ko sem pa doma nocem pa niti nc reci.
Hvala za v naprej.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Opisuješ, da si pri sebi v zadnjem času opazila spremembe v vedenju. Praviš tudi, da se v šoli počutiš nekako nezaželeno, drugačno od svojih sošolcev. Žal mi je, da se tako počutiš.
Najverjetneje so tvoje spremembe v vedenju vsaj nekoliko povezane tudi z začetkom novega šolskega leta. Normalno je, da smo pred začetkom nečesa novega nekoliko »na trnih« in občutimo nekakšen strah. Problem seveda nastane, če zaradi tega ne moremo več normalno funkcionirati oz. nas to ovira v vsakodnevnem življenju.
Praviš, da nisi zadovoljna sama s sabo in da se v šoli ne počutiš sprejeto. Predlagam, da mi najprej nekoliko bolj opišeš samo situacijo, da te bom lahko tako boljše usmerila. Zanima me zaradi katerih vedenj tvojih sošolcev se počutiš tako in misliš, da si drugačna? Kako dolgo se že tako počutiš? Je to od vedno ali se pojavlja le v zadnjih nekaj letih, mesecih? Kako pristopiš k prijateljem na morju in kako doma? Opaziš kakšne razlike? Si se o tem že s kom pogovarjala? Recimo s svetovalno delavko? Prepričana sem, da ti bi prisluhnila in ti pomagala po svojih najboljših močeh. Ali pa s svojimi starši?
Upam, da se ponovno oglasiš. Do takrat pa ti želim veliko poguma v novem šolskem letu in upam, da je bil začetek uspešen.
Nika Koder, mag. psihologije
Ne
Neka oseba
Zivjo spet se vam javljam. Pac na morju sem tko bolj sproscena ker nevidim teh ljudi vsak dan pa tut pr njih nimam slabega vtisa. V tem smislu da nism naredila jim kaj neumnega . V soli je pa to vse drugace pac govorijo mi da sem neka posebna oseba ki ne spada sem. Pac zarad neprijetnih komentarov se v soli ne pocutim tko zazeleno. Glede smopodobe mam tezave ze od mojega dvanjstega leta(zdaj sem stara ze 14) in sem tut v teh letih ful shujsala amapk si nism bla se zdaj vsec. Lani sem dubla tut skoraj anoreksijo amapk sem se pravocanso obvladala. Pa tut veliko slabih izkusenj imam v soli, npr. Lani so me soslke izdale moje zaupanje in sem imela res pokvarjene pocitnice. Razen ko sem bila na morju sem se pocutla svobodno. Pac sej mam rada svoj dom ampak vedno vec mam zeljo potovati ziveti v neki drazavi in imeti svoj lajf. Pac navadla sem se nekak da ljudje iz drugod so boljsi kot iz mojega kraja. O teh mojih stvareh sem se ze pogovarjala s starsi.
Uredništvo
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Me veseli, da si se ponovno oglasila.
Dajva se najprej dotakniti tvoje samopodobe, za katero praviš, da je že kar nekaj časa slaba. Čestitam ti za to, da si prepoznala nevarnost svojih prehranjevalnih navad in prenehala preden je prišlo do hujših posledic. Tukaj je pomembno tudi poudariti, da suho telo ne pomeni nujno vedno dobre samozavesti. Najpomembnejše pri tem je, da se v svojem telesu počutimo udobno, prijetno. Več o tem, kako lahko izboljšaš svojo telesno samopodobo, lahko prebereš na: https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/kako-lahko-izboljsas-svojo-telesno-samopodobo/ Vabljena tudi k branju celotne rubrike 10 korakov do boljše samopodobe na naši spletni strani.
Ko jo boš izboljšala, boš pridobila na samozavesti in boš tako tudi lažje navezovala nova poznanstva.
Praviš, da si v šoli s strani svojih vrstnikov deležna negativnih komentarjev ter da jim ne moreš več zaupati. Praviš tudi, da imaš pri veliko osebah nekakšen slab vtis. Res je, da je prvi vtis zelo pomemben, vendar to še ne pomeni, da ga skozi čas ni mogoče spremeniti. Ne vem točno, kaj šteješ pod »neumno vedenje«, vendar se mi zdi zelo malo verjetno, da si prav z vsemi na šoli imela interakcijo z »neumnim vedenjem«. Zato te spodbujam, da iščeš nove, stike, nova poznanstva. Ena izmed idej je recimo, da se mogoče pridružiš kakšni novi obšolski aktivnosti, kjer bi lahko navezovala nove stike z vrstniki, ki imajo podobna zanimanja kot ti.
Veseli me, da si se s starši o svoji izkušnji že pogovarjala. Upam, da so ti bili pri tem vsaj nekoliko v oporo. Kako pa se ti zdi predlog, da bi se o tem pogovorila še z vašo svetovalno delavko? Lahko se prvega pogovora udeležiš skupaj s starši, če bi ti bilo to lažje. Mogoče bi se ponudila priložnost, da bi te negativne interakcije s tvojimi vrstniki razrešili skupaj.
Praviš tudi, da imaš občutek, da so ljudje iz drugih krajev prijaznejši, zato te tudi vleče drugam. Kot pozitiven vidik v tvoji situaciji vidim to, da boš kmalu zaključila osnovnošolsko izobraževanje (upam, da sem prav razbrala) in boš lahko šolanje nadaljevala v novem okolju z novimi ljudmi, kar ti bo omogočalo nov začetek.
Upam, da ti je bil odgovor vsaj nekoliko v pomoč. Lepo bodi!
Nika Koder, mag. psihologije