Živjo! Nekaj časa nazaj sem se zaljubil v to punco (sošolko) in zadnjih nekaj mesecev sem bil obseden z njo. Vsak dan razmišljam o njej in ne gre iz moje glave. No ja vse je bilo lepo in prav, parkrat sem bil tudi z njo izven šole, pisala sva si veliko, zdelo se je, da bo kaj iz tega, a sem pred kratkim slučajno ugotovil, da si ne želi z mano več kot prijatelstva. Ne bi pretiraval, a zdelo se mi je, kot da se mi je svet podrl. Bil sem žalosten, potem jezen, potem obupan... Mislil sem si, koliko energije sem vložil v njo za to da sva zdaj samo v "friend zonu". V glavnem ni prijetna izkušnja. Ja saj vem, življenje gre naprej in te fore, ampak zdi se mi, da ne morem kar pustiti tega za sabo. Zdaj razmišljam o tem in nemorem spat in pišem to besedilo, zato bi lepo prosil za kakšno tolažbo ali nasvet za naprej, tudi mnenja punc me zanima. Lp.
Bu
Buhtel
Pozdravljen!
Pišeš da ti je hudo da ti je hudo ko si toliko časa vložil v punco ampak s tabo bi bila samo prijatelja. Najprej kar bi ti povedal je da je to normalno da kdaj ko se ti kej takšnega zgodi nemoreš spati nekateri celo jokajo jih boli srce jim nepaše jest bruhajo itd. Zdaj ti priroročam 2 stvari: prva opcija je da ji poveš vse kar čutiš do nje vse direktno v oči oziroma tej punci da bo ona naredila neko mnenje in predstavo o tebi kako se ji zdiš in bo verjetno na to drugače gledala in razmišlala. Druga opcija je pa da ostaneš prijatelj saj velikokrat iz prijateljstva nastane ljubezen. Poskusi jo čim večkrat povedati neki lep kompliment npr da ma lepe lase, oči čevlje da je zabavna itd poskusi jo tudi čim večkrat objet in jo včasih tudi močneje stisni pokaži zanjo interes in če boš nakoncu res nastane več kot prijatelja samo edino opozorilo ne hiti. Upam da ti je to kaj v pomoč.
Želim ti lep dan.
Lp, Mark
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Iz tvojega vprašanja lahko razumem, da ti je bila že dalj časa všeč sošolka in imel si občutek, da so čustva obojestranska, vendar ti je na koncu povedala, da si s teboj želi samo prijateljstva.
Naj ti najprej povem, da je zelo normalno to, da imaš občutek »obsedenosti« z osebo, ki ti je všeč, prav tako pa je normalno, da ob zavrnitvi občutimo negativna čustva, kot so žalost, razočaranje, mogoče celo jezo, saj si vsak od nas želi, da bi bil ljubljen in sprejet. Pomembno je, da se zavedaš, da ta zavrnitev ne pomeni, da je s teboj karkoli narobe, ali pa da nisi pomemben. Zavrnitve, takšne ali drugačne, so del življenja čisto vsakega izmed nas in prej ali slej se vsakdo sooči s podobno situacijo.
Ali si se s sošolko pogovoril sam in povedal kaj čutiš do nje? Iz tega, kar si zapisal, namreč slutim, da informacije o tem, da si ona želi samo prijateljstva, nisi izvedel od nje same. V kolikor se o tem še nista pogovorila, ti svetujem, da jo povabiš na kavo ali čaj in se iskreno pogovorita o tem, kaj čutita oba. Tako se boš prepričal, kako se ona zares počuti in v primeru, da si res želi samo prijateljstva, dobil nek zaključek, da boš lažje situacijo pustil za seboj. Prav tako pa je to dober način, da se pomenita o tem, kako bosta nadaljevala vajin odnos. V kolikor si namreč oba tega želita, se lahko med vama razvije lepo prijateljstvo.
Kot sem že omenila, so zavrnitve za vsakega izmed nas boleče in neprijetne, vendar je pomembno, da si v takšnih situacijah pustimo čutiti to, kar čutimo. V kolikor si pustimo čutiti naša čustva in poskušamo razumeti, zakaj se tako počutimo, z njimi lažje upravljamo in tako lažje prebrodimo celotno situacijo. Dobro je, da smo pozorni tudi na svoje misli, saj je precej pogosto, da ob zavrnitvi krivdo prevzamemo nase, se počutimo, kot da nismo dovolj dobri in da je z nami nekaj narobe. Pomembno je, da do sebe ohranjamo pozitiven odnos, saj odločitve drugih zelo pogosto niso povezane z nami in zavrnitev ne pomeni, da nismo vredni ljubezni. Najverjetneje to samo ni prava oseba za nas. Svetovala bi ti tudi, da se o celotni situaciji pogovoriš s svojimi prijatelji ali drugimi, ki jim zaupaš. Ko se o obremenjujočih stvareh pogovorimo z drugimi, vidimo, da nismo sami in nam je tako veliko lažje.
Upam, da sem ti z mojim odgovorom vsaj malo pomagala, prilagam pa ti še članek, v katerem si lahko prebereš več o izkušnji zavrnitve in o načinih, kako se s situacijo spoprijeti.
Želim ti vse dobro in upam, da boš čimprej našel osebo, ki je prava zate!
Lea Figelj, diplomirana psihologinja (UN)