Pozdravljeni
rad bi vedel kaj je z mano narobe. Učim se zelo veliko časa vendar si zelo malo zapomnim. Enostavno si ne morem zapomnit. Tezave imam tudi z časom ker si ne znam pravočasno uredit stvari. Čisto sem izgubljen v času.
Tudi navodila si težko zapomnim in jih pozabim. Treniram košarko kjer enostavno večkrat v igri zmrznem in ne morem bit skoncentriran.
Ne vem kaj se dogaja. Sedaj je to že zelo moteče.
Hvala in.lp
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen, Nino,
hvala, da si tako iskreno delil svoje občutke in skrbi. Razumem, da te trenutno skrbijo težave s pomnjenjem, organizacijo časa in koncentracijo, še posebej ker opažaš, da to vpliva tako na tvoje učenje kot na šport. Predstavljam si, da ob tem včasih občutiš raztresenost, izgubljenost ali celo nemoč.
Veliko mladih se srečuje s podobnimi izzivi, zlasti v obdobjih, ko se povečujejo šolske zahteve in osebni cilji. Pomembno je vedeti, da so težave s koncentracijo in pomnjenjem pogosto povezane z več stvarmi, kot so stres, način učenja, spanec in organizacija časa. Takšne situacije so pogoste in rešljive, zato je povsem v redu, da si vzameš čas in poiščeš načine, ki ti lahko pomagajo. Spodaj sem pripravil nekaj predlogov, ki bi ti lahko pomagali pri boljšem soočanju z vsakodnevnim delom in obveznostmi.
Najprej bi želel nasloviti vprašanje organizacije časa. Poskusi ustvariti osnovni dnevni urnik ali seznam nalog, ki jih moraš opraviti. S pomočjo opomnikov si lahko korakoma gradiš boljšo časovno organizacijo. Pomembno je, da si ne zastaviš prevelikih ciljev ali preveč nalog hkrati. Večje naloge lahko vedno razbiješ na manjše, bolj dosegljive sklope – tako bodo lažje obvladljive, ti pa boš občutil napredek.
Kar zadeva tehnike učenja, preizkusi različne metode, kot so krajšanje zapiskov, ponavljanje ali postavljanje vprašanj med učenjem. Ponavljanje je še posebej učinkovito, saj pomaga vtisniti informacije v dolgoročni spomin. Poskusi tudi tehniko, kjer se postaviš v vlogo učitelja in snov razložiš, kot bi jo razlagal sošolcu ali prijatelju. Če se učiš skupaj s prijateljem_ico, si lahko snov izmenično razlagata in dopolnjujeta razumevanje.
Več nasvetov na temo učenja, organizacije časa in tehnik za boljšo organiziranost najdeš tudi na spletni strani Šola, učenje in prosti čas | #to sem jaz.
Kar zadeva pomnjenje navodil, je povsem običajno, da si težko zapomnimo večjo količino informacij naenkrat. Zapisovanje navodil je zato preprosta in učinkovita rešitev, saj ti omogoča, da se nanje kadar koli zaneseš. Pomaga pa tudi ponavljanje – ko prejmeš navodila, jih večkrat ponovi na glas ali v mislih. To utrdi informacije in ti pomaga bolje razumeti, kaj moraš narediti.V trenutkih, ko v igri “zmrzneš,” je to povsem normalen odziv živčnega sistema na stres ali pritisk, saj telo takrat pogosto vklopi enega izmed načinov "boj", "beg" ali "zamrznitev" kot zaščitno reakcijo. Ko opaziš, da se ti to zgodi v igri, poskusi usmeriti pozornost na svoje dihanje – globoko vdihni in izdihni, da se umiriš in ponovno osredotočiš. Koristno je tudi, da prepoznaš, katere situacije sprožijo ta občutek. Če se z njimi soočaš že med treningom, lahko sčasoma zmanjšaš občutek zamrznitve tudi med tekmami. Bolj podrobno si lahko o reakciji zamrznitve prebereš na tej povezavi: Reakcija boj ali beg | #to sem jaz.
Če se težave nadaljujejo ali opaziš, da te to še vedno močno ovira pri vsakdanjih dejavnostih, bi morda koristilo, da se o svojih izzivih pogovoriš tudi s kakšnim strokovnjakom na šoli, kot je šolski_a svetovalec_ka.
Če imaš še kakšno vprašanje ali bi želel, da se kateri skrbi podrobneje posvetiva, sem na voljo.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologijeCitiraj