Živjo!
Najprej; Ste najboljša svetovalnica na svetu. Me pa zanima, kaj naj naredim z nadležnim osebkom moškega spola iz mojega razreda, ki je zelo očitno zaljubljen vame. Imam to smolo, da skoraj v vseh razredih sedim v njegovi bližini. Na primer mi skrije kakšno stvar in se mi potem butasto reži, dokler mu ne zagrozim, da bom šla povedat učitelju. Žuga mi s prsti, me pocuka za lase, se me dotakne in nasploh neprestano poskuša pritegniti mojo pozornost. Med odmori poskuša biti v moji bližini, če je le mogoče. Vedno ko me sreča, se mi reži in mi maha. Imam tudi to smolo, da imam omarico poleg njegove in mi zafrkave še ob omarici, če ima priložnost.  To počne že od začetka šolskega leta, ko sva postala sošolca. Nekajkrat sem mu že na lepo rekla, naj preneha s tem početjem, a kar naduljuje. Rada bi mu na lep način  povedala, naj neha. Ne prenašam ga več. Sploh ni moj tip. Ni ravno lep, je zelo otročji, tudi prijazen ni pretirano in je malo umsko zaostal, kar je mogoče tudi razlog, da ne dojame, da mi pač ni všeč. Če je že kaj, je simpatičen zaradi svoje neumnosti. Kako naj mu na lep način povem, da mi ni všeč, ne da bi ga užalila?
Lep pozdrav
Charlotte
• Ch
Charlotte
Zakaj mi nihče ne odpiše? :(
• Ch
Charlotte
Minilo je že sedem dni. Grdo je, da mi nočete odpisati, drugi pa dobijo odgovor že naslednji dan.:(((((((((((((((
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo,
znašla si se v zate kar neprijetni situaciji. Praviš, da ti tvoj novi sošolec, s katerim si zdaj dnevno v stiku že nekaj mesecev, namenja pozornost, ki pa ti ni tako všeč. Verjamem, da je lahko to včasih tudi neprijetno, tudi če se takšne situacije neprestano pojavljajo in da bi si želela, da bi se prenehalo. Žal ne moreš nadzirati njega, njegovih občutkov do tebe ali njegovega vedenja, lahko pa razmisliš o svojih občutkih in kako se počutiš zaradi njegovega vedenja.
Sprašuješ, kako mu povedati, da ti on ni všeč in tudi njegovo vedenje do tebe. Ko želimo postaviti meje, je pomembno, da izhajamo iz sebe. Pri tem vseeno spoštujemo drugo osebo, je ne obsojamo, kritiziramo in ostajamo odprti za njeno mnenje. Ko mu poveš, kaj ti ni všeč, bodi čim bolj konkretna in nevtralna, usmerjaj se na njegovo vedenje in ne na njegovo osebnost. Pri tem mu povej tudi, kako se ob tem vedenju počutiš. Pojasni tudi, kakšne so posledice njegovega vedenja. Lahko izraziš tudi svoje potrebe in želje, kaj bi lahko storil drugače. Prav tako izhajaj iz svojih občutij, ko mu poveš, da ti ni všeč. Izberi primeren kraj in čas, morda nekoliko na samem, da se lahko pogovorita. Takšni pogovori lahko v nas vzbudijo močna čustva, ki jih morda želimo predelati in se z njimi soočiti nekje, kjer nismo vsem na očeh, ali si morda vzeti trenutek zase. Prav tako spoštuj njegovo mnenje. Ohranjaj zaupnost, kar pomeni da to, kar ti pove glede svojih občutkov, obravnavaš kot ‚skrivnost‘ in ne širiš govoric naprej, saj lahko s tem osebo spravimo v neprijeten položaj.
Več o načinih komuniciranja si lahko prebereš na povezavi https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/5-temeljnih-nacel-za-ucinkovito-komuniciranje-ko-smo-v-tezavah/.
Če se počutiš neprijetno, da sediš poleg njega, saj se ne moreš zbrati in poslušati pri pouku, vprašaj učitelj/ico, če se lahko presedeš, saj ne moreš zbrano poslušati. V kolikor s svojim vedenjem ne bo prenehal, se obrni na učitelja/ico, ki mu/ji zaupaš, ali svetovalnega/o delavca/ko.
Pomembno je, da si do njega spoštljiva in ga sprejmeš takšnega, kot je. Z njim poskusi vseeno ohraniti dober odnos, saj sta sošolca in bosta še naprej veliko časa preživljala skupaj.
Srečno,
Lina Buršič, diplomirana psihologinja (UN)