Zdravo, ze precej dolgo se mi zdi da imam psiholoske tezave kar je mocno povezano z nenormalnim nihanjem razpolozenja in si ne upam in niti nimam casa da bi hodila na psihoterapijo, cakalne dobe za psihologa pa so predolge. V zadnjem letniku srednje sole sem imela obdobje depresije, ko sem si res zelela samo umreti. Potem sem obcutke samo potlacila in dobila partnerja, ki mi je namesto tega povzrocal mocno anksioznost, ker ss nikoli nisem pocutila dovolj pomembno in ljubljeno zanj. Ko je to zvezo pred pol leta koncal sem padla precej nizko. Zdaj se mi zdi, da sem v konstantnem stanju manije cez dan, ko sem v druzbi ljudi. To pomeni da imam ogromno energije, in se samo obnasam cudno, torej ne v skladu normalnosti, kot jo opredeljuje druzba. Zato tudi veliko delam, sam ko sem zaposlena sem srecna in zadovoljna s svojim zivljenjem .peoblem pa je se drug in sicer, ko sem sama, ali pa ko se z nekom pogovarjam o globolih temah, vsa moja energija zbledi in zacnem razmisljati kako se sovrazim, kako me v resnici noven ne mara in sem jim le nadlezna in da bi bilo svetu bolje, ce me ne bi bilo. Imam veliko prijateljev, ki jih imam neverjetno rada, tudi moja druzina je super, ampak si nikomur o tem ne upam odpreti, ker vedno ko to naredim, jih ali zame skrbi ali pa se od mene oddaljijo. Pred kakim letom sem zaznala ta negativen glas, ki ga zdaj lahko jasno interpretiram in se krega s pozitivnim. Nevem kaj pricakujem od odgovora tu, ampak sem v stiski.
Lp
Daisy
Au
Aurelius
Prav imaš, preko napotnice so čakalne dobe za psihoterapijo neclovesko dolge. Ampak samoplačniško je pa druga zgodba. Sam jih redno obiskujem zaradi podobnih težav s samopodobo kot jih navajas. Ti sploh ne vzamejo tolko časa (obravnava traja 45 min, termini fleksibilni, med obravnavami mine vsaj 14 dni), morda je vecji problem cena (jaz plačujem 80€/45 min., cene so lahko tudi višje). Sicer imam podobno izkušnjo z depresijo v zadnjem letniku, ko psiha izgori (pri meni je prišlo do adrenalnega zloma). Ostalo prepuščam strokovnjaku da ti odgovori. LP:)
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Daisy!
Praviš, da si v stiski, ki je povezana s tvojimi občutki, razpoloženjem in tudi neprijetnimi mislimi. Prepoznavaš določene značilnosti svojega funkcioniranja, ki se ti zdijo nenavadne.
Pohvalno je, da si na naši svetovalnici delila svoj zapis in poiskala pomoč. Čeprav si naštela kar nekaj vidikov svojega čustvovanja in mišljenja, je to vsekakor premalo informacij za postavljanje kakršnihkoli diagnoz. Pravzaprav tudi namen naše svetovalnice ni opredeljevanje različnih duševnih motenj ter njihovo zdravljenje. Te pa toplo usmerjam na iskanje strokovne pomoči v živo. Srečuješ se z določenimi izzivi, ki bi bili ob strokovni podpori zagotovo lažje obvladljivi. Ob tem se sprašujem, kdo je bil tam zate v obdobju depresije, ki ga omenjaš? Si imela takrat na voljo podporo strokovnjakov? Ali je morda šlo za samo-diagnosticiranje? To so vsekakor pomembne informacije. V kolikor imaš možnost, da se ponovno obrneš na strokovnjake, ki so ti pomagali takrat, je to morda lahko dobra rešitev. Izpostavila bi tudi del tvojega zapisa, kjer praviš, da za psihoterapijo nimaš časa. Pomembno se mi zdi, da se zavedaš, da je psihoterapija dobra naložba za tvojo lastno prihodnost, prav tako pa je pomembna podpora duševnemu zdravju. Zasluži si naš čas, predvsem kadar jo res nujno potrebujemo.
Usmerjam pa te še na nekaj manjših sprememb, ki jih lahko sama poskušaš narediti v svojem vsakdanjiku in ti bodo pomagale pri soočanju s stisko. Dobro bi bilo, da kdaj zavestno ustaviš beg v delo in preobremenjenost. Čeprav te delo zaposluje in tako minimiziraš čas, ki ga preživiš sama s sabo, to na dolgi rok vsekakor ni dobro. Omogoči si tudi čas zase. Svetujem ti, da poskusiš izvajanje tehnike čuječnosti (angl. mindfulness). Gre za tehniko, kjer zavestno poskušamo biti v danem trenutku - tukaj in zdaj. Čuječe opazujemo, kaj se dogaja znotraj in zunaj našega telesa, pri tem pa poskrbimo, da vse skupaj le opazujemo in sprejemamo. Pomembno se je zavedati, da misli pridejo in grejo ter da niso resničnost. Nekaj o čuječnosti si lahko prebereš na naši spletni strani ter na povezavi. Vključiš se lahko tudi v programe čuječnosti. Usmerjam te tudi na dnevnik hvaležnosti. Ta ima dokazano pozitivne učinke na duševno zdravje, saj nas spodbuja, da smo vsak dan pozorni na stvari, za katere smo hvaležni. Spodbuja pozitivno mišljenje ter od nas ne zahteva veliko vloženega časa. Vsekakor ti svetujem tudi, da del časa v svojem vsakdanu posvetiš hobijem in interesom, ki jih imaš rada in ob katerih se dobro počutiš.
Spodbujam te tudi, da vseeno razmisliš, kateri prijatelj ali družinski član, bi morda bil pripravljen slišati tvojo stisko ter ti stati ob strani. Vsekakor je lažje, kadar stisko z nekom delimo in občutek, da si sama, se nekoliko zmanjša. Imaš kakšno idejo, kdo bi to lahko bil?
Na koncu svojega zapisa si izpostavila, da pravzaprav ne veš, kaj pričakovati od odgovora. Upam, da v njem vseeno najdeš spodbudo in voljo za naprej. V kolikor bi želela kakšen del nasloviti še podrobneje, pa si vedno toplo vabljena, da mi še kaj pišeš.
Bodi dobro!
Lea Prinčič, mag. psihologije