Lani sem padel 3 letnik Tehniške gimnazije in sem se prepisal na splošno predvsem zaradi mame saj že od začetka imela mnenje da tehniška gimnazija ni zame. Uglavnem rekel sem si, da bom leto začel s polno paro in se stalno sproti učil. Long story short, se nisem in že na začetku začel s slabimi ocenami. Po jesenskih počitnicah sem se pobral in dobival solidne ocene do zadnejga tedna pred božičnimi in sem pokasiral 3 cveke. Med počitnicami sem rekel, da si bom pripravil snov in se učil za teste po počitnicah a tega nisem storil in ima zdaj ogromno dela. Že odkar sem začel z gimnazijo imam probleme z motivacijo, ni mi do šole in učenja, a vem da moram šolo dokončati. Z mamo se kregamo že zadnje 9 mesecev ker dobivam slabe ocene in tega nočem a se enostavno nemorem pobrati, nikakor se nemorem spraviti k učenju. Pozornost zgubim po 10 minutah in prokrastiniram na polno. Imam tudi probleme z jemanjem fug oz. nikotinskih vrečk, ki tudi pomojem slabo vplivajo name. Če dobim še kakšen cvek mi mama dobesedno dreže glavo (oprostite izrazu). Rabim pomoč in motivacijo a nevem kam naj se obrnem. Glede fug nočem povedati staršem saj bi samo poslabšal situacijo. Torej vprašanje je kako naj si to, da se moram učiti in dokončati šolo vbijem v glavo ker ponavljam. v naprej se zahvaljujem za kakršnokoli pomoč.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Malo me je nasmejal stavek "long story short, se nisem..." :D Razumem tvojo stisko in definitivno nisi edini z njo - najti motivacijo za učenje, sploh če meniš, da neka šola ni zate je težko. Začniva najprej s pozitivnim: čestitam ti, da vidiš, da imaš težavo in da si se že lotil načrtovanja, kako zadevo rešiti. To je trden temelj - imeti namen in željo. Menim pa, da se ti je najverjetneje zalomilo pri načinu postavljanja načrtov in ciljev. Tu ti bom skušal pomagati. Aja pa še to: si šel na gimnazijo zaradi sebe, ali bolj zaradi mame?
Pri postavljanju ciljev se drži načela SMART. Si že slišal za tovrstne cilje?
S - specifični (specific)
M - merljivi (measurable)
A - dosegljivi (achievable)
R - relevanten (relevant)
T - časovno omejeni (time-based)
Če torej rečeš: imam cilj se več učiti ali pa imam cilj narediti maturo, to ni najbolj "smart". Preveč je splošen in oddaljen, ni razdelan, nima časovnega okvirja... Postaviti si moraš več manjših ciljev in jih zapisati (in list obesiti nad pisalno mizo - da jih stalno gledaš).
Ti bom dal primer: matematiko se bom do testov učil vsak dan od 16.00 do 16.30, da ponovim snov tistega dneva. Cilj je SPECIFIČEN (se navezuje na učenje matematike), je MERLJIV (ker lahko spremljaš koliko časa si posvetil učenju in kolikokrat, pa še ocena na testu bo ena od mer uspešnosti), je DOSEGLJIV (ker zagotovo imaš nekaj minut v dnevu, da ponoviš matematiko, četudi namesto igranja igric), je RELEVANTEN (ker matematiko moraš imeti pozitivno, da končaš srednjo šolo) in pa seveda ČASOVNO OMEJEN (do testa, časovni okvir učenja...).
Je razumljivo? To lahko uporabiš vsakič, ko si postavljaš cilje in si strukturiraš dan. Vse cilje si zapiši na list.
Glede na to da omenjaš tudi, da izgubljaš pozornost pri učenju, bi ti priporočal tehniko pomodoro. Osebam, ki ne držijo dolgo fokusa, je pomagala tako dobro, da so jo uporabljali še na fakulteti (poznam sošolce). Res je preprosta, obstaja tudi aplikacija na telefonu, opisana pa je tukajle.
Ja, s fugami bi bilo bolje, da nehaš. Si videl, kakšne posledice pusti na dlesnih? Poglej si par slik na internetu, ni lepo. Vodijo tudi v odvidsnost, kot cigarete. Raje se sproščaj z gibanjem, tekom, sprehodom.
Lepo bodi in piši še kaj, če nas boš potreboval :)
Patrik Senica, mag. psihologije
ex
exo
Pozdravljeni,
Hvala za odgovor. "SMART" načela bom sigurno vpeljal v svojo dnevno rutino. Glede izbire šole. Moja želja je bila 4 letna elektrotehnična šola, a ker sem imel v osnovni vecinoma 5 in 4 je mislila, da je gimnazija najboljsa izbira zame.
Pomodoro tehniko sem ze uporabljal in mi je tudi ustrezala, problem je nastal saj poteka v intervalih torej najprej 25 minut ucenja in 5 minut odmora in ker sem usakih 25 minut sel do kuhinje spit malo vode ali karkoli me je mama nazjala da zakaj se ne ucim in hodim usake 30 min v kuhinjo tko, da sm malo opustil to tehniko a jo bom ponovno poizkusil. Zdej ker mi gre slabo v šoli mama meni oz. Mi je danes napisala sporočilo, da je kmalu čas, da zadevo(šolo) zaključimo in da grem delat. Hotel sem ji dopovedati, da šolo hočem končati( vem, da z mojimi dejanji tega nisem dokazal). In danes ko pride iz sluzbe bo sigurno texas doma. Res se ji moram dokazati, da zmorem. Uglavem še enkrat hvala za odgovor in nasvete
Lep pozdrav
Odgovor svetovalca:
Zdravo!
S - specifični (specific)
M - merljivi (measurable)
A - dosegljivi (achievable)
R - relevanten (relevant)
T - časovno omejeni (time-based)
Lepo bodi in piši še kaj, če nas boš potreboval :)
Patrik Senica, mag. psihologije
Uredništvo
Patrik Senica
Odgovor svetovalca:
Zdravo še enkrat,
ja, se mi je zdelo, da so bile tvoje želje drugačne. Glede na to, da si že 3. letnik, bi bilo dobro, da vseeno vztrajaš in končaš gimnazijo.
Me veseli, da boš skušal implementirati SMART cilje v svojo rutino! Glede pomodora pa je takole: če ti časovni intervali ne ustrezajo, jih lahko prilagodiš po svoje. Ampak to ni glavni problem, glavni problem je mama, ki ti je "težila" zakaj se ne učiš in hodiš iz sobe - pojasni ji, kaj počneš, da gre za tehniko, ki jo priporočajo strokovnjaki.
Lahko si tudi prineseš vodo v sobo in tistih 5 minut počneš kaj drugega, zabavnega (npr. pogledaš kak video).
Me veseli, da si se odzval in če boš še karkoli potreboval, se kar oglasi. Če boš kdaj v stiski še zaradi česa drugega in boš rabil pogovor, preveri tudi razpored našega chat svetovanja https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/
Lepo se imej in srečno!
Patrik Senica, mag. psihologije