Živjo!
V soboto mi je umrl pes. Kupili smo ga, ko sem bila stara 2 leti in je z mano bil celo življenje. Vedno sem si želela, da bi umrl sam od sebe in tako se je tudi zgodilo, zato sem res vesela, da ga ni bilo treba uspavati.
Naslednji dan po tem, je že mami razmišljala o tem, komu bi dala pasjo hiško-kar pomeni, da ni želela novega psa. Na začetku si ga tudi jaz nisem želela, saj nisem hotela, da bi ga nadomestil, in zdelo se mi je grdo, da bi kupili novega.
Čez nekaj dni, je nekdo vprašal mami, če bomo kupili novega in rekla je, da je preveč skrbi in žalosti, in da noben več ne bo tak kot je bil ta. Kar sem se strinjala.Ampak sedaj si ga želim. Ne pravim, da ga bi kupili takoj, ampak mogoče čez kakšno leto. Po eni strani si ga želim, ker me je sram, da bi komu rekla da nimamo domače živali, poleg tega grem v srednjo in mi bi mogoče to pomagalo. Po drugi strani, pa si ga vsaj za zdaj (čez kakšno leto bom verjetno prebolela) ne želim, ker nočem, da ga nadomesti. Zdi se mi, da bi z novim psom ravnala drugače in se mi ne zdi fer do tega...
Naši družinski prijatelji so mi rekli, da če želim, lahko kdaj peljem njihovega psa na sprehod. Fora je, da si ga želim, ampak me je sram-svojega lastnega psa se mi ni dalo peljat na sprehod, zdaj pa bom peljala drugega psa?Moja babi ima psa in sem se vedno zelo igrala z njim. Ampak zdaj se nočem več toliko, ker nočem da bi bil moj pes žalosten ker se z njim bolj ukvarjam...
Hvala
Bo
Bond007
Zdravo, sožalje za psa, upam da je imel lepo življenje.
Vse kar si opisala, so naravna občutja, vsak lastnik domače živali doživlja izgubo navezanega ljubljenčka drugače. Po mojih lastnih izkušnjah gredo praviloma vsi skozi iste faze, kot sta šli vidve z mamo - najprej neskončna žalost, potem jezno zavračanje misli, da bi nadomestila žival z neko drugo, sledi neskončna praznina in na koncu skoraj mrzlično iskanje nove živali.Vzemi dober nasvet od mene, ki sem dal skozi že veliko psov, mačk, zajcev, kokoši, krav:
domače živali so samosvoja bitja, ki se imajo lepše v družbi dobrega, skrbnega "lastnika". "Lastnika" sem dal v narekovajih, ker ne pristanem zgolj na togo pravno lastniško razmerje, pač pa ti je žival dana/vzeta v varstvo, odnos z njo je za človeka izziv in preizkušnja; kako se boš obnašala do nje je v veliki meri pokazatelj tvojih obstoječih in bodočih odnosov z ljudmi.Pes in psu podobne živalice so energična kratkoživeča bitja, ki ti lahko obogatijo življenjsko izkušnjo, ti pa njim. Sprijazniti se moraš, da niso večna in da se v kratkem skupnem poznanstvu imata čim lepše, kolikor je to pač mogoče. Ljubosumnost, o kateri govoriš, nekatere živali res pokažejo, še posebej psi in mačke; ko pa jih ni več, ni nič narobe, če pobožaš novo žival. Če verjameš v reinkarnacijo, si lahko predstavljaš, da se isto bitje ali njegova energija lahko znova pojavi v drugi živali.
TLDR; tvoj pes ne bo ljubosumen, če začneš gledati druge živali. Ko ste v družini pripravljeni za korak naprej in če to časovno in finančno zmorete, je vzpodbudno in koristno, celo terapevtsko, razmišljanje o novi domači živali. Ta prejšnje ne bo nadomestila/zamenjala, ampak nadaljevala simbiotičen odnos. Iz preteklih izkušenj se potrudi, da jo boš večkrat peljala na sprehod. Good luck!
Bo
Bond007
P.S.
Samo še ena najpomembnejša življenjska lekcija, ki jo vsak doživi prej ali slej:Šele potem, ko nekaj/nekoga izgubiš, se zares zaveš, kaj si imel. Žal se nam mora to nekajkrat zgoditi, preden spremenimo svoj odnos. Težko je. Good luck!
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš torej o izgubi dolgoletnega štirinožnega prijatelja in čustvih, ki jih ob tem doživljaš. Če prav razumem te je prizadelo tudi to, da je mama takoj želela podariti pasjo hišico, brez da bi se pogovorili o morebitnem novem psu v prihodnosti. Tudi sama si tu nekoliko razdvojena, po eni strani si želiš novega, po drugi pa nočeš nadomestiti tega, ki vas je zdaj zapustil. Počutiš se krivo, ker z njim nisi preživela toliko časa, kot bi si želela.
Najprej, naj ti izrečem iskreno sožalje. Verjamem, da ti je bilo ob tem zares težko, še posebej ker je bil ob tebi tvoje celotno življenje in si bila nanj verjetno zelo navezana.
Tako kot je napisal že gospod prej, gremo pri žalovanju skozi različne faze, vsaka od njih pa ima svoj namen. To so:
zanikanje: šok in nezmožnost verjeti, da se je izguba resnično zgodila jeza: občutek razdražljivosti in jeze zaradi izgube, obtoževanje sebe in drugih za izgubo, pogajanje: občutki krivde in obžalovanja, da nam ni uspelo preprečiti izgube, žalost: občutki žalosti, brezupa, nemoči, samoizolacija, sprejemanje: zavedanje posledic izgube in novih okoliščin ter postopna reorganizacija življenja po izgubi
Žalovanje je torej normalen odziv na izgubo, ta proces pa spremljajo negativna čustva, ki pa so vseeno koristna in potrebna. Ta čustva nam omogočijo, da izgubo predelamo. Pri tem vsak potrebuje različno dolgo, da to izgubo predela.
Povsem normalno je, da si želiš novega psa in s tem ni nič narobe. Na ta način ne boš »prizadela« starega psa, boš pa dala svojo ljubezen in skrb novim ljubljenčkom, ki so še med nami. Morda lahko to odslikaš tudi na odnose z ljudmi – verjamem, da imaš v življenju več oseb, ki jih imaš rada in si vesela ob skupnem preživljanju časa, za to pa ti nihče ne zameri. Podobno je s hišnimi ljubljenčki, nič ni narobe s tem, da jih imamo v svojem življenju več. Seveda pa je pomembno, da to ne delamo »na silo«, samo zato, da bi nekega ljubljenčka imeli, ampak smo nanj res pripravljeni, si to želimo in se zavedamo, da bomo zanj morali pravilno skrbeti. To, da bi si omislili novega psa nikakor ne pomeni, da ste na starega psa pozabili, verjamem da bodo lepi spomini nanj ostali za vedno z vami.
Želim ti veliko poguma. Lepo bodi,
Nika Koder, mag. psihologije