Dober dan. Že nekaj mesecev, se ne počutim dobro oz. sploh nisem taka kot prej. Včeraj sem brskala po spletu in našla simptome anksioznosti, ki so zelooo podobni mojim in res si ne želim sama postavljati diagnoz ali kar koli ugibati zato bi rada vprašala vas. Ti simptomi so: popolnoma ves čas me nekaj skrbi. Tudi, ko bi lahko bila brezskrbna, ko bi bila na dopustu, bi me nekaj skrbelo. Te skrbi velikokrat niso ravno "realne" npr. skrbi me, da bom postala brezdomec, ne bom imela za jesti, ljudi prosjačila za denar. Zaradi teh skrbi čutim nenehno slabost, utripanje v grlu, občutek, da se bom zadušila, da bom bruhala. Občutek, da bom bruhala se mi pojavi kdaj koli. Na sprehodu, v avtu, ko gledam televizijo res kadar koli. Zaradi tega občutka me je strah npr. v trgovino, k prijateljici, v restavracijo, da se bi mi to zgodilo tam. Ko doživljam ta občutek se zelo potim, sem nervozna, ledene roke imam, ne morem se sprostiti, srce mi bije zelo hitro, špikanje v želodcu. Mene to vse skupaj bolj spominja na stres ampak ga zdaj res nimam, ker so počitnice. Prijateljice me tudi vedno sprašujejo, zakaj sem tako zasrkbljena tudi starši, tudi zdravnik je opazil mojo tesnobno delovanje.  Zaradi teh občutkov se počutim nesrečno.
Res bi si želela pomoči, ker ne želim, da se še kaj čujšega skuha iz tega.
• Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zapisala si, da te pogosto kaj skrbi. Te skrbi so pogostokrat nerealne, česar se zavedaš. Skrbi se pri tebi izrazijo tudi na telesni ravni  v obliki slabosti, utripanja v grlu, dušenja in občutka da moraš bruhati. Občutek bruhanja se ti pojavlja v različnih okoljih, zato te je strah iti v trgovino, k prijateljici in podobno, saj ne želiš, da bi se pojavil še tam. Tudi starši, prijateljice in tvoj zdravnik so že opazili tvojo tesnobo. Zanima te, ali v tvojem primeru gre za anksioznost. Rada bi te pohvalila, da si nočeš sama postavljati diagnoze, saj to res ni dobro. Kot verjetno veš moraš za postavljanje diagnoz biti usposobljen in biti strokovnjak na nekem področju. Žal svetovalci v tej svetovalnici nismo tovrstno usposobljeni. Diagnozo ti lahko postavi le klinični psiholog v zdravstvu. K njemu pa te lahko napoti osebni zdravnik.
Bi pa te spodbudila k razmisleku zakaj si diagnozo želiš. Namreč diagnoza sama po sebi ne bo prinesla rešitve tvojih težav. Pomembneje se mi zdi, da razmišljaš v smeri, kako se soočiti s svojimi skrbmi. Sama si tudi zapisala, da si res želiš pomoči. Si se o svojih težavah že s kom pogovorila? Ali si zaupala prijateljicam, staršem ali zdravniku, ko so opazili tvoje tesnobno delovanje? Dobro bi bilo, da bi jim, saj ti lahko pomagajo le, če jim zaupaš in poveš s čim se soočaš. Lahko se poskusiš pogovoriti tudi s svetovalno delavko na šoli ali z učiteljem, ki mu zaupaš.
Nasvet v zvezi z občutkom bruhanja, ki ti lahko dam jaz, je predvsem to, da se vprašaš, ali moraš dejansko iti bruhat, ko začutiš občutek, da moraš bruhat. Namreč, če je to le občutek, se lahko naslednjič poskusiš opomniti, da je to le občutek, ki bo s časoma minil. Opazuj, kaj se zgodi z občutkom, če ga le opaziš in nanj ne reagiraš. Prav tako je pomembno, da se kljub svojemu strahu, da se bo ta občutek pojavil npr. v trgovini, trgovini ne izogibaš. Izogibanje različnim krajem zaradi strahu, strah le še utrjuje.
V zvezi z nerealnimi skrbmi, bi ti priporočala branje tega članka. Dobro je, da svoje misli analiziraš in oceniš, koliko so realne in ko ugotoviš, da so zelo nerealne, se vedno znova opominjaj na to dejstvo. Lahko vprašaš tudi svojo prijateljico, koliko se ji zdi verjetno, da se bo kaj takšnega zgodilo. Zanimiv je tudi ta članek o soočanju z anksioznostjo.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Če boš imela še kakšno vprašanje te vabim, da nam ponovno pišeš.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije