Zdravo! Stara sem 12 ( vem da sem še zelo mlada ). Sem v začetnem stanju anoreksije in pogosto se režem ( povsod: noge zapestje....).Pogosto pa tudi dobivam želje po samomoru in da bi jaz nekoga ubila . Imam pa še velike težave s čustvi.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Julia,
najprej iskreno opravičilo, ker si na odgovor čakala kar nekaj časa. Zahvaljujem se ti za zaupanje in pripravljenost deliti z nami svoje stanje.
Najprej bi ti želela povedati, da se v vseh starostnih obdobjih lahko znajdemo v stiskah, ki so za nas obremenjujoče in jih sami težko rešimo. To ti želim sporočiti, ker si izpostavila svojo starost.
Tvoj zapis je kratek. Z namenom, da bi ti lažje bolj poglobljeno odgovorila, bi te vsekakor povprašala kar nekaj vprašanj, tako od tega kako razumeš in sprejemaš sebe, kako se vidiš v odnosu z drugimi, kako rešuješ probleme, kako se počutiš v šoli, kaj ti pojmuješ kot šolski uspeh, kako se razumeš s starši, ali vedo za tvoje težave, kako je v šoli, si poiskala pomoč šolske svetovalne službe, že obiskuješ psihologa, morda pedopsihiatra, kako pogosto je samopoškodbeno vedenje, kdaj se pojavlja, kako je s samomorilnimi mislimi, si si izdelala morda že samomorilni načrt, kako ti razumeš svoje težave s čustvi (npr. z razumevanjem lastnih, nadzor impulzov...). Trenutno tvojih odgovorov nimam. Bi si pa želela, da bi imela nanje ti možnost odgovarjati v svetovalnem pogovoru s strokovnjakom, ki bi ti lahko zagotovil podporo in te vodil na poti okrevanja.
Na tem mestu bo zelo pomembna pomoč tvojih staršev. Ko se boš doma s starši pogovorila, bodi iskrena in poskušaj čim bolj konkretno razložiti kaj se ti dogaja, nato skupaj stopite do osebnega zdravnika in nato do pedopsihiatra ter kliničnega psihologa. Skupaj se boste pogovorili in naredili načrt pomoči. V kolikor bi bila potrebna napotitev v bolnišnico, to vsekakor poskušaj sprejeti, čeprav bo to zate zelo težko in se boš morda prepričevala, da boš sama rešila stvari. Se strinjaš?
Ko bo zelo težko, in boš potrebovala sogovornika, pokliči na TOM telefon (116 111), tu je še Zaupni telefon Samarian (116 123), pa POSVET (031 704 707) oz. Enota za krizne intervencije na Psihiatrični kliniki Ljubljana (01/5874 922). Verjamem, da te bodo skrbno poslušali in skupaj s tabo razmišljali kako naprej.
Draga Julia, tu sem zate, tu smo zate. Zelo čakam na tvoj ponoven zapis. Do takrat pa si obljubiva, da se zaveževa življenju. Obljubiš? Razmisli, ali je med tebi dragimi vsaj nekdo, ki mu zaupaš in je lahko tvoj sogovornik. Sploh takrat, ko se znajdeš v čustveno intenzivnem odzivu na dogodke in te lahko vodijo v samopoškodbeno vedenje.
Držim pesti in čakam nate. Pošiljam ti velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Od
Odgovori -julia
Hvala .
Odgovori : svoje probleme spremenim v jezo , v šoli se počutim nelagodno , z starši se ne razumem najbolje, v šoli nisem poiskala pomoči in nevem kako , ne obiskujem nobenih psihologov , samopoškodujem se skoraj vsak dan , samomore mislim imam vsak da in imam načrt , Nad svojimi čustvi nimam nadzora , nobeni osebi ne zaupam.
Se opravičujem če sem izpustila kakšno vprašanje .
Nevem pa kako začeti pogovor o tej temi.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Julia,
zahvaljujem se ti, da si se tako hitro ponovno oglasila in si zapisala odgovore, svoja razmišljanja na postavljena vprašanja. Res hvala.
Hvala, ker si si dovolila zaupati svoje težave nam v spletni svetovalnici, to je pomemben korak v smeri razumevanja same sebe in k iskanju poti, ki ti bodo pomagale na poti k okrevanju. Se strinjaš?
Zapisala si, da v sebi občutiš jezo, z njo rešuješ probleme. Kot veš, je jeza neprijetno čustvo, ki lahko pomembno vpliva na tvoje doživljenje navznoter in navzven, na odnose z drugimi (vrstniki, starši, prijatelji...). Za čustvom jeze se lahko skriva še cel kup čustev, o katerih je smiselno spregovoriti (razočaranje, sram, občutki krivde in nemoči, zaskrbljenost, lahko tudi osamljenost, nesprejemanje...). Takšno doživljanje sebe, o sebi pomembno vpliva na doganje v telesu, ki ga lahko (poenostavljeno) občutiš kot napetost, ki jo je potrebno sprostiti. Samopoškodovanje je tako ena izmed oblik sprostitve te močne čustvene napetosti. Sledi olajšanje in potem ponovno kopičenje napetosti in krog se zavrti. Je tako pri tebi? Ali lahko razmišljava, da napetost poskušaš sprostiti z drugimi, manj bolečimi oblikami, npr. z zapisom dogodkov in občutij, ki te jezijo, tehnikami umiritve, branjem kakšne knjige, poslušanjem glasbe. Tako boš pridobila čas za umiritev intenzivnosti čustev in vplivala boš lahko na nadzor le teh. Vredno je poskusiti. Prosila bi te, da si prebereš in uporabiš nasvete, ki so jih strokovnjaki psihologi zapisali v člankih pod skupnim naslovom Za krmilom svoje jeze. Prilagam ti povezavo: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=23. Se strinjaš? Ko boš prebrala in morda uporabila kakšno izmed tehnik, bova o tem spregovorili. Poskusi, v kolikor gre.
Zapisala si, da se ti vsak dan pojavljajo samomorilne misli in da imaš že izdelan tudi načrt. Draga Julia, vem, da je težko in razumem, da se počutiš v smeri - bolje bi bilo, če me ne bi bilo. Ko pridejo te misli, ki so verjetno zelo črne, se poskušaj spomniti na dogodke, osebe, ko ti je bilo lepo in si se dobro počutila in tudi na probleme, ki si jih že uspešno rešila, in je šlo. Spomni se na osebe, ki so ti pri tem pomagale in bi ti lahko ponovno. Misliš, da bi ti to lahko pomagalo? Obljubiva si, da tale najin pogovor ne bo zadnji in se bova še pogovarjali, prav? V pomoč so ti lahko tudi prispevki pod temo Samomor, kjer boš dobila dobre napotke kako naprej: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=28.
Zapisala si, da se v šoli ne počutiš dobro. Verjamem, da so odnosi z vrstniki tema, ki je zate lahko zelo pomembna. Pomemben sogovornik je na tem mestu šolska svetovalna delavka, razrednik. Vem, da je težko priznati najprej, da ne gre in potem še o tem razlagati. Morda izbereš drugo pot. Morda kar pokažeš zapis tega najinega pogovora, ki bo lahko pomembna osnova za pogovor in nadaljnje korake. v kolikor se ti zdi, da to ne bi bilo mogoče, poskusi pogovor glede kakšne druge teme, npr. učenje, ocene. Morda imaš tu težave in bi ob koncu šolskega leta potrebovala tudi tu pomoč, suport. Kaj praviš?
Naslednja tema so starši. Zapisala si, da se s starši ne razumeš najboljše. Odnosi s starši so v obdobju mladostništva pogosto turbolentni. To je ustrezno glede na razvojno obdobje, v katerem si. Kljub temu, pa bi te prosila, da morebitne prepreke v komunikaciji poskušaš premagati. Pomembno je, da vedo kaj se dogaja s tabo, verjamem, da boste skupaj poiskali pomoč, ki jo nujno potrebuješ. Razmisli ali ti bo lažje začeti pogovor z mamo, ali z očetom, obema. Morda imaš brata ali sestro in bi ti lahko bila v pomoč v pogovoru. Predvsem je pomembno, da poveš, da se ne počutiš dobro sama s seboj in da potrebuješ pomoč, v šoli, psihologa v zunanji instituciji. Da ti je težko in da si res ne znaš pomagati. Poskušaj razložiti kako intenzivno brbota znotraj tebe in da res ne zmoreš več. Imej v mislih, da te podpiram in držim za roko.
Draga Julia ob vsem zgoraj zapisanem pa še enkrat povdarjam, da je pomembno, da dobiš pomoč psihologa, pedopsihiatra takoj, ampak res takoj, ko je mogoče. Ko boš v stiski, pokliči na številke, ki sem ti ji zapisala predhodno. Dovoli si, da skupaj s starši poiščete pomoč. Si lahko obljubiva to?
Ostajava v stikih, prav. Jutri si spet piševa. Do takrat pa velik objem. Držim te za roko in te podpiram. Držim pesti, da boš zmogla poskusiti spregovoriti v šoli ali / ali doma, da je stiska zate prevelika in da potrebuješ pomoč.
Objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Draga Julia,
radi bi ti bili v oporo, zato ti predlagamo, da vzpostaviš z nami direktni stik tako, da nam pišeš ali nas pokličeš v uredništvo spletne svetovalnice.
Stori to še danes:
e naslov: tosemjaz@nijz.si
telefon: 03 42 51 142, 040 839 414
Tu smo zate.
Uredništvo
ju
julia
Hvala.
Pred parimo dnevi smo se z starši pogovorili in onedva sta poklicala mojo pediatrinjo . Pregled imam v naslednji torek . Me pa zelo skrbi saj nevem ali so moje rane dovolj globoke in kako bo nasplošno . Sem vas ma tudi kontaktira na vaš e naslov .
Uredništvo
Petra Tratnjek
Draga Julia,
veseli smo tvojega ponovnega pisma in se ti zahvaljujemo za zaupanje. Sporočaš, da si se pogovorila s starši in da imaš v torek (jutri) pregled pri tvoji zdravnici. S tem, ko si spregovorila s starši, si naredila ogromen korak v smeri razreševanja tvoje situacije. V svoji stiski nisi več sama. Dobila boš lahko podporo in tudi strokovno pomoč. Tudi naša svetovalka Barbara Stožir Curk ti bo še posebej odpisala. Kadar koli se lahko obrneš na našo spletno svetovalnico ali nam pišeš direktno na e-naslov uredništva. Radi bi spremljali, kako se bo odvilo zate naprej.
Držimo pesti zate. Uredništvo
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Julia,
tako kot so zapisali v uredništvu, sem tudi jaz zelo zelo vesela, da si se ponovno oglasila. Res sem držala pesti, da boš zmogla narediti korak v smer pomoči sebi. Pogumno, resnično, čestitam.
Zapisala si, da sta te starša naročila pri pediatrinji. Do takrat je še nekaj časa. Verjamem, da si bo tvoja pediatrinja vzela dovolj časa zate in za tvoje starše. Verjetno ti bo postavila kar nekaj vprašanj, predvsem z namenom, da bi čim bolj razumela stisko, v kateri si se znašla in oblike samopomoči, ki si jih izbirala do sedaj. Le tako boste lahko skupaj s tabo in tvojimi starši razmišljali o ustreznih oblikah pomoči ter poti okrevanja. In to je zelo na mestu. Vse s ciljem, da se boš ti dobro počutila sama s seboj in v odnosu z drugimi, tako v družini, kot vrstniki, učitelji... Četudi ti bo težko in boš občutila v sebi napetost, močno jezo in željo po begu, odhodu, ustaljenih vzorcih reševanja problemov (npr. samopoškodbeno vedenje), se spomni, da nisi sama. Počasi se okrog tebe plete "nevidna" mreža pomoči. Eno izmed niti predstavljamo tudi tu na svetovalnici To sem jaz.
Držim pesti za srečanje pri pediatrinji. Za pogovor s svetovalno delavko, razrednikom bo čas v drugem koraku. Počasi.
Obljubiva si, da se ponovno oglasiš. Veselim se tvojega ponovnega sporočila.
Velik objem, res velik.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja