Js mam en problemcek. Mislim da sem bi. Naredile sem ze veliko testov in na vseh mi je pokazal da sem. In ce sem nevem kako to povedati starsem saj niso ravno nauduseni nad lgbtq. Poleg tega me je tudi strah povedati prijateljem saj bi lahko mislili da sem cudna in se bi nehali druzit z mano. Mislim da so homofobiki. Tudi moja bff je homofobik in tudi njeni starsi. Edino moje 3 prijateljice podpirajo lgbtq ampak njim si tut neupam povedat da sem mogoce bi.
Prosim za odgovor kako ugotoviti da sem 100% bi in kako povedati starsem in prijateljem ce sem.
Hvala ze v naprej za odgovor.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
doživljanje svoje spolne usmerjenosti je nekaj zelo individualnega, zato je za vsako osebo drugače kaj pomeni biti 100% bi, 100% lezbijka, 100% pan in podobno. Razumem, da imaš željo, da svojo spolno usmerjenost definiraš, saj nam to daje občutek varnosti in predvidljivosti. Hkrati se mi zdi pomembno, da si v procesu raziskovanja sebe in svoje spolne usmerjenosti pustiš dovolj prostora ter slediš sebi in svojim občutkom. Če v tem trenutku čutiš, da si bi, čeprav ne nujno s sto procentno sigurnostjo, je to popolnoma okej.
Verjamem, da te je o tem strah povedati staršem ali prijateljicam. Žal v družbi večinoma še vedno prevladuje prepričanje, da so ali bi morale biti vse osebe heteroseksualne, kljub temu da v resnici temu ni tako. Tudi homofobija pogosto izhaja iz nepoznavanja ali napačnega poznavanja LGBT tematike.
Pri izbiranju s kom se boš o svoji spolni usmerjenosti pogovarjala in komu se boš razkrivala lahko izbiraš sama. Pri tem si lahko najprej izbereš tiste, za katere veš, da bodo to sprejeli in se boš ob njih počutila udobno. Se ti zdi, da bi te katera od treh prijateljic, ki jih omenjaš, v tem lahko slišala ali podprla? Če ne pa vedno lahko vzpostaviš stik tudi s katerim od LGBT društev (Legebitra, DIH...), kjer prirejajo dogodke za mlade, ki se srečujejo s podobnimi vprašanji kot ti.
Če si želiš o tem govoriti tudi s starši, je to nekaj, na kar se lahko vnaprej pripraviš in vnaprej načrtuješ. Hkrati pa je to vedno proces in terja svoj čas, tako za osebo, ki se razkriva, kot za osebo, kateri se je ta oseba razkrila. Predvsem je pomembno, da se drugim razkriješ takrat, ko si za to pripravljena. V primeru, da si na to pripravljena in si tega želiš, predlagam, da si iskrena in jim poveš, kaj dejansko čutiš. Razkritje je namreč ponavadi odraz tega, da si z bližnjimi želimo iskrenega odnosa ter nam v odnosu z njimi ni treba skrivati delov sebe.
Prilagam tudi povezavo do kratkega prispevka, ki smo ga napisale na temo razkrivanja. https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.
svetovalnica Legebitra