Pozdravljeni, sem 4. letnik gimnazije in občutek imam, da me bo čas povozil. Za maturo se še nisem začela aktivno pripravljat in ne vem kdaj in kako se naj. Tudi ko si že poskušam organizirat čas se mi nikoli ne izide, saj imamo še veliko sprotnih ocen in nasploh imam zelo malo časa za učenje....že vožnja do doma mi vzame dve uri na dan in že tako pridem domov utrujena in ne morem delat tako efektivno kot bi želela. Poleg tega delam še izpit za avto, kar mi prav tako vzame veliko časa in ne gre mi najbolje...delam ga že pol leta in še vedno mi ne gre in občutek imam da se tudi tega ne bom rešila do mature. Tako zelo me je strah da se bom prepozno začela učit, sploh matematiko in zgodovino. Res me je strah, da mi na koncu ne bo vsega uspelo. Zdi se mi kot da sem zadnje čase ves čas v stresu. Ne morem se sprostit, nimam apetita in slabo spim. Velikokrat se resno potrudim, zberem energijo, se učim, ves dan nekaj počnem a na koncu dneva ali dnevov imam občutek kot da še vedno nisem nikamor prišla. Na koncu sem vedno le tako utrujena od vsega. Samo res ne vem več kako naprej, ker vse to mi resno jemlje motivacijo....kako naj se malo umirim. Ves čas se sekiram, ali je to šola, matura, vožnja.....ves čas je nekaj in težko ostajam pozitivna.
Hvala za vašo pomoč!
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če sem pravilno razbrala iz tvojega zapisa te skrbi priprava na maturo in načrtovanje učenja. Opisuješ, da si zaskrbljena zaradi šole, mature in opravljanja vozniškega izpita. Najprej bi ti rada povedala, da se z občutki, ki si jih opisala pogosto srečujejo tudi drugi dijaki četrtih letnikov. Matura, ocene, vozniški izpit in še vsakodnevna pot do šole in domov ti vzamejo veliko časa in energije. To pa ne pomeni, da nisi sposobna, pomeni le, da si trenutno preobremenjena in utrujena, saj imaš veliko obveznosti.
Glede mature, nisi prepozna z učenjem, veliko dijakov začne resno pripravo na maturo šele nekaj mesecev pred samim preizkusom. Še vedno imaš dovolj časa, da si načrtuješ učenje in se dobro pripraviš na matematiko in zgodovino. Menim, da je pomemben dober načrt učenja in ne velika količina ur učenja na dan.
Predlagam, da za načrtovanje učenja uporabiš koledar, kamor vneseš vsa pisna in ustna ocenjevanja in imaš tako lažji pregled nad vsemi obveznostmi. Pri učenju lahko poskusiš tehniko pomodoro, in sicer si izbereš učno snov, ki se jo želiš naučiti, si nastaviš časovnik na 25 minut, potem si vzameš kratek odmor (5 minut) in tako ponoviš štirikrat. Ko se boš učila štiri sklope po 25 minut, si privošči daljši odmor, da se bodo tvoji možgani sprostili.
Morda lahko izkoristiš tudi čas, ki ga preživiš vsak dan v avtobusu ali vlaku, tako da v tem času bereš povzetke učnih vsebin (npr. za zgodovino), ponavljaš s pomočjo kartic, ki si jih pripraviš ali poslušaš razlage snovi na spletu. Ni treba, da to počneš ves čas poti, morda si za začetek vzameš 20 minut za ponavljanje učnih vsebin.
Praviš, da te obremenjuje tudi opravljanje izpita za avto. Morda ni nujno, da ga narediš pred maturo. Če ti opravljanje izpita trenutno povzroča preveč stresa, je povsem v redu, da ga začasno odložiš in načrtuješ, da boš nadaljevala z opravljanjem po maturi, saj ti je trenutno matura pomembnejša od opravljanja izpita za avto.
Za umirjanje lahko morda preizkusiš katero izmed tehnik sproščanja, začneš lahko z umirjenim počasnim dihanjem ali progresivno mišično relaksacijo.
To, da si se oglasila in iščeš rešitev pomeni, da ti je mar in da se trudiš. Prepričana sem, da ti bo z dobrim načrtom uspelo. Če se želiš še o čem pogovoriti, ali imaš še kakšna vprašanja glede mature, sem ti na voljo.
Vse dobro.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije