Pozdravljeni
Mene pa zanima, kako se naj pripravim na splošno maturo. Rad bi se dobro odrezal.
Veliko je snovi, pa bi se vrjetno splačalo začeti pripravljati že prej ...
Morda imate kak nasvet/ima kdo kakšne izkušnje?
Lep pozdrav
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Pišeš, saj se približuje matura in te zanima, kako se nanjo najbolje pripraviti. Prav imaš, da je snovi precej, saj matura preverja znanje, ki smo ga pridobili skozi celotno srednjo šolo. Ker je obseg lahko kar velik, je zelo pomembno, da svoje učenje načrtujemo. Pomembno je, da najprej presodiš, za kateri predmet meniš, da ti bo vzel več časa za pripravo in kateri manj. Sprotno učenje ti bo omogočilo, da boš pravočasno predelal vso snov ter si jo tudi bolje zapomnil.
Uporabiš lahko različne oblike urnikov oz. načrtov svojega učenja. Pripraviš si lahko tedenski, mesečni ali letni načrt dela. Najprej razmisli, koliko časa te do mature še loči, nato pa poskusi oblikovati urnik učenja. Predstavila ti bom mesečni in tedenski urnik.
Mesečni urnik ti lahko pomaga, da si lažje predstavljaš, kdaj imaš kakšno obveznost/preizkus znanja/… Vanj si vnesi vse zadolžitve, ki te v tem mescu čakajo, pri tem pa si lahko pomagaš z različnimi barvami. Sama si tako npr. vse vikende in praznike označim z rdečo barvo, pisne preizkuse znanja z modro, ustna preverjanja z zeleno in tako naprej. Tako boš imel lažji pregled nad tem, kdaj imaš as za učenje določenega predmeta. Mesečni urnik redno posodabljaj, najbolje, da vsak konec tedna preveriš, ali moraš v mesečni urnik vnesti novo obveznost.
Na podlagi tega lahko vsak teden oblikuješ tedenski urnik. Lahko ga sicer oblikuješ na več načinov, prilagam ti le eno možno obliko, da si boš lažje predstavljal, kako naj izgleda. V urnik si najprej prepiši vse obveznosti za ta teden iz mesečnega urnika, nato pa si prilagodi učenje glede na čas, ki ga v tem tednu imaš.
Ker je literature veliko, ti predlagam, da si narediš dobre zapiske. Če te zanima kako, je to predstavljeno v tem članku.
Želim ti vso srečo in te lepo pozdravljam, če imaš pa še kakšno vprašanje, mi lahko ponovno pišeš,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)