Pozdravljeni,
sem Ema stara 14 sem popolnoma normalna... vsaj do zdaj . zadnje case imam tezavo . Ko sem bila stara 12 sem odkrila mastrubiranje. od takrat sem postala nekako odvisna. pocutim se ogabno ko to delam ampak obcutek je dober in to je vse kar mi je usec na temu. use prijateljice mislijo da je to ogabno. Povedala seveda nebom nobenemu zelim si nehati . res je nagravzno ce pomislis o tem . kaj naj zdaj? a je drugace to ok delat? a to sploh delajo druge punce baje to delajo samo fantje?
Ja
Jaz tudi
Pozdravljena Ema,
verjetno ti bo svetovalec odgovoril enako kot jaz. Mastrubacija je zelo normalna stvar še posebej v tvoji starostni skupini. Tudi jaz sem jo odkrila okoli 12 leta in z tem da to počnemo ni prav nič narobe. V puberteti se pojavi želja po spolnosti in to da jo zadovoljuješ sama je zelo ok (veliko bolje kot če bi se že zdaj podala v kak spolni odnos, ki ima lahko hujše posledice).
Zdaj ko sva to razčistili pa še nekaj besed o tem, da te je sram o tem govoriti, še posebej ker se prijateljice ne strinjajo s tabo in nate ustvarjajo pritisk da to ni ok s tem ko se njim to gnusi. Lahko ti povem, da je velika verjetnost, da so se ti malo zlagale, prav zato ker se tudi one počutijo tako kot ti. Seveda je normalno, da katera od njih tega tudi ne počne, ampak kot sem povedala prej je to zelo normalna stvar.
Če misliš, da to počneš preveč se lahko malo omejiš, ampak dokler nimaš kakšnih negativnih posledic (kot na primer da te tam spodaj boli ker to preveč počneš) jaz ne vidim razloga za skrb.
Moj nasvet je, da uživaš kar se da saj tvoje ravnanje ni napačno:)
Uredništvo
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (un)

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Ema!
Naj te pomirim, da tvoja »težava« pravzaprav niti ni težava, ampak nekaj povsem normalnega. Masturbiranje med ženskami je v današnji družbi še vedno nekakšen tabu. Je stvar, ki se dogaja za štirimi stenami, in se o njej toliko ne govori. Masturbiranje in spolnost na splošno sta temi, o kateri je marsikoga sram govoriti. Čeprav to vsi ljudje počnemo, ko naleti na pogovor o tem, se včasih nekoliko zapremo in nam postane nerodno. Tvoje prijateljice verjetno zato reagirajo na način kot reagirajo. Pogovor o teh temah je zelo intimen in osebe se morajo postaviti v ranljiv položaj. Tako je včasih lažje reči, da je nekaj čudno in nenavadno kot pa se iskreno o tem pogovarjati.
Masturbacija (ne glede na spol!) je povsem normalna in zdrava ter se pojavlja v različnih starostnih obdobjih. Nekateri jo odkrijejo prej, drugi pozneje. Možno je, da je še tvoje prijateljice niso odkrile in se jim zato to zdi nekaj tujega in čudnega. Ker masturbiraš, s tabo ni čisto nič narobe. Naj poudarim, da zaradi tega nisi ogabna, zdaleč od tega. Zapisala si tudi, da baje masturbirajo samo fantje in vprašala ali to sploh ženske počnejo. Fantje se veliko lažje pogovarjajo o masturbaciji in jih je manj sram. Zato imaš občutek, da to delajo samo oni. Nikakor pa to ne drži.
Masturbacija ne glede na spol je celo dobrodošla. Skozi njo namreč spoznavaš svoje telo – kaj ti ustreza, kaj ti ne ustreza. Spoznaš kako sebe pripeljati do orgazma, kar včasih pri ženskah ni tako samoumevno. Nekatere ženske imajo težave pri doseganju vrhunca. S čimer ni nič narobe. Se pa lahko skozi masturbiranje in spoznavanje svojega telesa naučijo, kaj jim je najbolj všeč. Poznavanje svojega telesa je zelo pomembno tudi pri spolnih odnosih. Ko boš imela partnerja in boš na spolni odnos pripravljena, bo dobro, da boš znala partnerja usmerjati in mu pokazati kaj ti je všeč in kaj ne. Namreč partner (še posebej če bosta oba imela spolni odnos prvič) tega ne bo vedel. Kako naj potem ženska v spolnem odnosu uživa, če niti ženska sama ne pozna svojega telesa, kaj šele partner, ki ne ve kako se ti ob določenih dotikih počutiš? Bistvo spolnega odnosa pa je užitek obeh. Naj poudarim, da se ti k spolnim odnosom naj ne mudi. Za to imaš še čas. Za nobeno starost ne moremo reci, da bi pa jih pa do takrat morali že vsi imeti. Nekateri jih imajo prej, nekateri pozneje. Če boš kadarkoli imela občutek, da so jih že vsi imeli. Naj te to ne zavede. Najpomembneje je, da si ti pripravljena in imaš partnerja, ki te ima rad in te posluša. Le tako bo spolni odnos dobra izkušnja.
Zapisala si, da o svoji masturbaciji nočeš govoriti z drugimi. Ni ti potrebno, če nočeš. Zapomni si le, da je masturbacija čisto normalna in zaradi tega s tabo ni nič narobe. Bi pa te spodbudila, da če med prijateljicami, ki jim zaupaš, spontano kdaj pride do pogovora o tej temi – na primer, ti prijateljica zaupa, da masturbira in da ne ve če je to normalno, da si ti tista, ki spodbudi iskren pogovor in da ne prispevaš k prepričanju, da je s tem kaj narobe. Pogovor o intimnejših temah lahko prispeva k temu, da dobiš občutek sprejetosti, občutek, da ne masturbiraš le ti in občutek, da je to normalno. Da pa ima pogovor tak učinek pa je pomembno, da se vsi vključeni teh stvari ne sramujejo. Če se s prijateljicami, ki mislijo, da je masturbacija ogabna, pogovarjaš o masturbaciji, pogovor ne bo prinesel nič dobrega.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Če pa imaš še kakšno vprašanje, te vabim, da se ponovno obrneš na nas.
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (un)