Vsak dan mastrubiram in gledam porniče je to normalno
• no
no_porn
kr mal se bremzaj, da ne boš potem ko kašna luštna punca pride naokol, ti pa z mehkim...;-)
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
O stvari, o kateri pišeš, sem že večkrat odgovarjal na tem forumu, saj si takšna in podobna vprašanja postavljajo mnoge mladostnice in mladostniki. Tvoje vprašanje se nanaša na samozadovoljevanje in pornografijo, povezano pa je tudi z zasvojenostjo s tem. Malce podrobneje si oglejva vsako od teh treh področij.
Najprej si oglejva nekaj osnovnih informacij o samozadovoljevanju. Spolne potrebe so naravne potrebe vsakega človeka, razvijejo se v času mladostniškega odraščanja. In tako kot druge svoje potrebe želi človek zadovoljevati tudi spolne potrebe. Zadovoljujejo se pa spolne potrebe lahko na različne načine, omeniti moramo predvsem:
- samozadovoljevanje (masturbacija),
- peting (medsebojno ljubkovanje, božanje, »mečkanje«),
-  spolni odnos.
Ti načini zadovoljevanja spolnih potreb predstavljajo tudi stopnje v spolnem dozorevanju.
Samozadovoljevanje je torej povsem naraven in normalen pojav, s katerim se srečajo tako ali drugače skoraj vsi fantje, pa tudi dekleta v svojem telesnem dozorevanju in predstavlja pravzaprav prvi način neposrednega zadovoljevanja spolnih potreb. Pomembno pa je, da je samozadovoljevanje le občasno, da ni (pre)pogosto, ko bi mladostnika že telesno in duševno izčrpavalo in ga nadvladalo.
Nato nekaj o pornografiji. Kar se tiče gledanja pornografskih filmov in obiskovanja spletnih strani s takšno vsebino moram poudariti, da je takšno početje v najstniških letih prej škodljivo in neprimerno, kot pa koristno in poučno. Res je, da je to za najstnike privlačno in je zaradi lahke dostopnosti takšnih vsebin preko interneta zelo razširjeno, vendar je res, da lahko precej izkrivi pojmovanje spolnosti in njene vloge v življenju.
Omenim še pa naj razliko med erotiko in pornografijo. Pri erotiki (Eros – grški bog ljubezni) gre za poželenje, strast, čutnost, poltenost, vse pa v povezavi s čustvi, z ljubeznijo – čutna ljubezen. Porno (iz grščine: porneia – vlačugarstvo, porne – vlačuga) pa se nanaša na knjižna, filmska, vizualna in druga dela za izzivanje spolnega vzburjenja, za čisto telesnost oz. mesenost, ki je sama sebi namen, brez kakršnihkoli čustev (ljubezni). Pri pornografiji gre za opolzko, umazano, pohujšljivo in spotakljivo opisovanje ali prikazovanje spolnih organov in spolnih dejanj brez etične (moralne, nravstvene, čustvene) vsebine, namenjene spolnemu vzburjanju in domišljiji bralcev ali gledalcev.
Sedaj pa še nekaj o zasvojenosti. Res je, da lahko pretirano samozadovoljevanje in pornografija privedeta do zasvojenosti. Zasvojenost pomeni, da človek ne more živeti brez nečesa ali pa si to ali nekoga tako zelo želi, da brez tega trpi ali celo zboli. Poznamo več različnih zasvojenosti: od alkohola, kajenja, droge, računalnika, od spolnosti, seksa, od iger na srečo, od hrane, sladkarij, od partnerja in mnoge druge, pa tudi zasvojenost od pornografije in samozadovoljevanja. Zasvojenost od samozadovoljevanja in pornografije zelo ovira normalno spolnost s partnerjem, lahko jo celo povsem »nadomesti«. Kljub temu, da se človek lahko razumsko zaveda neustreznosti in tudi škodljivosti svojega ravnanja oz. svoje odvisnosti, pa si ne more sam pomagati, velikokrat je celo potrebno zdravljenje od takšne zasvojenosti.
Zasvojenost s samozadovoljevanjem in pornografijo lahko privede celo do idiosinkratskega sindroma, ko moški ni sposoben doseči orgazma s spolnim odnosom, s penetracijo penisa v vagino, ampak le s samozadovoljevanjem ob dodatni pomoči pornografije.
Do težjih posledic pretiranega samozadovoljevanja in pornografije lahko torej pride, negativne posledice so možne, niso pa nujne.
Upam, da sem ti dovolj natančno in podrobno odgovoril na tvoje kratko vprašanje.
Brane But, univ. dipl. psiholog