Pozdravljeni,
nekaj časa se že pogovarjam s fantom, ki mi je zelo všeč. (Oba sva stara 18). Je edini, ki me razume in imava veliko skupnih tem. Vedno, ko sva skupaj se cel čas smejima in res čutim, kot da bi on lahko bil tisti pravi. Veliko mojih prijateljic ima fante pri katerih preživijo veliko časa, hodijo skupaj na izlete... skratka vse kar počnejo pari skupaj. Pri meni pa je problem moja mami. Ona ne želi, da bi jaz imela fanta, ker ne verjame v to da se imaš lahko pri moji starosti res rad, misli, da bom zaradi njega popustila s šolo in da me bo prizadel. Vedno, ko ji omenim kam sta šla moja prijateljica in njen fant, se začne smejati in reče, da je to še vse otročje in da bodo vsi prej ali slej šli narazen. Ne vem kaj da naredim, ker res nočem izgubiti tega fanta, samo zaradi tega, ker mami misli, da tako mlad nemoreš biti v zvezi. Kako se naj pogovorim z njo, da me bo razumela? Poskusila sem že večkrat, pa mi je vedno odvrnila, da naj najprej končam šolo, najdem službo in se potem ukvarjam s fanti. Zaradi tega mi niti ne pusti, da bi še hodila ven z njim.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zaupala si nam, da ti je všeč en fant, s katerim se res dobro razumeš in bi se rada z njim spustila v zvezo, vendar tvoja mama nasprotuje temu, da bi imela fanta. V preteklosti si se že poskusila z njo pogovoriti, vendar te ne razume, zato te zanima, kako speljati takšen pogovor.
Najprej bi rada izpostavila, da se mi zelo pozitivno zdi, da si našla osebo, s katero si lahko sproščena in zaznavaš, da imaš veliko skupnega z njim. Prav tako pa se mi zdi lepo, da pri tem razmišljaš tudi o svoji mami in o tem, kako se z njo pogovoriti o tej tematiki. Marsikateri tvoj vrstnik morda ima enako strogo mamo, vendar se s fanti dobivajo na skrivaj, brez da bi poskušali s starši imeti iskren pogovor. Lahko si pa predstavljam, da ti je hudo, saj želiš z njo biti iskrena, a vendar te ona ne sliši, in morda imaš občutek, da te še vedno dojema kot otroka, kar je lahko frustrirajoče.
Glede na to, kar si povedala o skrbeh tvoje mame, se mi zdi, da njene skrbi temeljijo na realni podlagi. Res je, da marsikatera zveza, ki se začne pri 18, v naslednjih nekaj letih propade. A kljub temu, nekatere vzdržijo ... Prav tako pa se iz vsake zveze naućimo nekaj več o sebi, o svojih potrebah, o komunikaciji in o postaljanju mej v odnosih. Četudi zveza propade, je lahko temelj za bolj zdravo zvezo v prihodnosti. Res je tudi, da zaradi zaljubljenosti lahko šola pade na drugo mesto, a kljub temu lahko tudi ob zvezi ohranjaš dober učni uspeh in si še vedno aktivna pri obšolskih aktivnostih.
Z mamo se lahko ponovno poskusiš pogovoriti, ampak ni nujno, da boš pri njej dosegla strinjanje. Pri tem pogovoru si lahko pomagaš z uporabo asertivne komunikacije, več o njej pa si lahko prebereš na tem linku. Morda ne boš dosegla dokončnega strinjanja, ampak zgolj pogojno oziroma nekakšen kompromis (npr. pri kateri starosti bi lahko imela fanta, ali pa lahko imam fanta, če ohranjam učni uspeh odličen ali prav dober). Prosi jo, da s tabo podeli svoje dvome in skrbi in jih lahko naslovita tako, da se z njo dogovoriš, kako boš poskusila preprečiti, da do tega pride.
Upam, da uspeta priti do dogovora.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja