živjo,
imam fanta že dobra 2 mesca in zdi se mi kot da se mu lahko zaupam kadarkoli, pocutim se ljubljeno in vse to. moj fant hodi na gimnazijo in ima zelo lepe ocene. jaz pa hodim na 4 letno poklicno solo ki me zelo zanima in zelela sem biti odlicna. zelo se trudim in ni gre dobro. tezave mi povzrocata mat in fiz njemu pa to zelo dobro gre. prosila sem ga da mi razlozi snov pri fiziki saj je 2. letnik jaz pa sem prvi. kar mi je razlagal sem dokaj razumela delala sva vaje in potrudil se je pri razlagi. zdelo se mi je da razumem saj sem tudi jaz delala vaje in se pripravljala na test. ko smo pisali mi je slo dokaj uredu imela sem obcutek da je lahko ocena vsaj 2 ali 3. pisala sem 1.. profesorica testov se ni vrnila ampak res sem razocarana nad sabo saj je bil letos moj cilj da sem brez 1 in da sem odlicna. za oceno svojemu fantu se nisem povedala saj me je strah da me bo obsojal, ceprav vem da me ima zelo rad. pocutim se nesposobno ker nevem kaj delam narobe. zadnje case se tudi v soli ne pocutim najbolje ceprav sem zelo druzabna in se znam vključit v druzbo.. zdi se mi da izgubljam vse prijatelje in se zapiram vase.. imam moje razpolozenje zelo niha.. ne zelim se silit nobenemu v druzbo.. zdi se mi da me vsi v razredu obsojajo.. moja samozavest se je skrila..imam pa mami s katero se lahko to vse pogovarjam ampak zeli slisati tudi vase mnenje oz povratno informacijo.
Res hvala ce si boste vzeli cas zame lp -
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prebrala sem tvoje sporočilo. V njem opisuješ stisko, ki je povezana s šolo, natančneje z ocenami, pa tudi z odnosi z vrstniki. Praviš tudi, da si opazila določene spremembe v svojem počutju. Verjamem, da si zaskrbljena in da ti najbrž ni najlažje.
Slišim te v tem, ko praviš, da si razočarana nad oceno pri fiziki. Verjamem, da ti je hudo, sploh ker si v učenje in vajo vložila svoj trud, čas in energijo. Poleg tega se ni uresničil tvoj cilj, da boš letos brez negativnih ocen. Vseeno se mi zdi pomembno, da veš, da ena negativna ocena še ne pomeni, da je vse brezupno. Verjetno ste s profesorico naredili analizo ocenjevanja in svetujem ti, da poskušaš biti čim bolj pozorna na napake, ki si jih naredila. S profesorico se morda lahko poskušaš dogovoriti, ali obstaja možnost, da oceno popravljaš. Verjetno boš v učenje in vajo v vsakem primeru morala vložiti še nekaj truda in morda ti bo v oporo ponovno lahko fant, za katerega praviš, da snov pri fiziki dobro razume. Si morda razmišljala še o kakšnih drugi podpori in virih pomoči, ki bi jih lahko izkoristila pri fiziki?
Veseli me, da imaš na voljo podporo mame, kar ti zagotovo veliko pomeni. Pogosto je stiska že vsaj malce lažja, če imamo ob sebi ljudi, ki nas poslušajo in podpirajo. Tvoja opora je tudi fant, a skrbi te njegova reakcija na negativno oceno. Upam, da boš fantu lahko vseeno zaupala, saj je iskrenost bistvenega pomena za zdrav in dober partnerski odnos. Včasih pomaga, če že vnaprej razmislimo, kaj bi drugi osebi želeli sporočiti in kako bomo to naredili. Kako pa misliš, da bi reagirala, v kolikor bi se fant na oceno odzval obsojajoče? Kaj točno bi zate to pomenilo?
Omenjaš tudi nihanja v razpoloženju. Kako dolgo že opažaš te spremembe? Kako izrazita so nihanja in kako pogosta? Nihanja v razpoloženju so lahko neprijetna in moteča, a je pomembno, da jih ne zamenjamo za motnje. Spremembe v razpoloženju so lahko odziv na stres, hormonsko dogajanje in podobno. Vplivajo lahko tudi na to, kako doživljaš odnose in interakcije z drugimi. Občutek, da se zapiraš vase, morda pomeni, da moraš več časa nameniti svojim mislim in občutkom ter se tako resnično posvetiti sebi. Kaj je tisto, kar te napolni z energijo in ti omogoča, da si prava ti? Imaš kakšen tak hobi ali aktivnost? Poskusi poiskati ravnovesje med druženjem z drugimi in trenutki, ko si lahko vzameš čas za sebe, tako da ne čutiš pritiska, da moraš biti ves čas družabna.
Vesela bom, če mi še kaj napišeš. Upam, da boš čimprej zagledala sonce :) Bodi dobro!
Lea Prinčič, mag. psihologije
an
anonimno
živjo,
najprej najlepsa hvala za vas odgovor in nasvete. izkazalo se je da imam fiziko 2 in da se je profesorica zmotila:), bolje kot 1. zdi se mi da se od fanta oddaljujem ker se ne videvava vec tako pogosto zaradi mojih solskih obveznostih. rada ga imam a menim da rabim premor in se sfokusirati na solo zveni kot zelo neumen izgovor da bi imela pavzo nevem kako naj mu to povem ker je res enkraten fant. tudi ko sem z najbolso prijateljico se ne pogovarja vec z mano ker so okoli drugi najini prijatleji kot da je pozabila name. mogoce je to znak da se osredotocim nase ????????♀️... zelo me zanimajo oblacila( moda) in sport. nevem zakaj ampak probam se zelo potrudit v soli ampak mi nekako zmeraj spodleti oz. ne izpolnem svojih ciljev.. nekako sem za letos obupala za odlicen uspeh se bom bolj potrudila naslednje leto.. zanima me samo kako naj fantu povem da rabim premor oz. najhuje mi je ker sem zelo zmedena in nevem ce zelim imeti fanta ali ne res nevem kaj naj naaredim.
hvala za vaso pomoc:)
Uredništvo
Lea Prinčič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena ponovno!
No, sreča s tole fiziko :) Vseeno vidim, da s svojim uspehom v šoli nisi zadovoljna in da si želiš več. Usmerjam te na našo spletno stran, kjer si lahko prebereš nekaj člankov ter nasvetov za učinkovito učenje. Poskušaj slediti napotkom, ki pomagajo pri učinkovitosti učenja (organizacija, prostor, načini in tehnike učenja ipd.). V kolikor te glede učenja še kaj določenega zanima, lahko napišeš tudi v odgovoru spodaj. Poskušaj nasloviti tudi svoja pričakovanja v povezavi s šolskim uspehom. Kaj od sebe pravzaprav pričakuješ? So ta pričakovanja sploh realna? Te pričakovanja morda preveč bremenijo, sploh če so neuresničljiva?
Razmišljala si, da bi fantu predlagala premor. Slišim te, ko praviš, da ga imaš res rada in da ti ni vseeno zanj. Kljub temu pa si razmišljala, da bi bilo mogoče dobro, da se osredotočiš le nase. Verjamem, da si razdvojena in da je prisotna tako želja po zvezi s fantom kot tudi potreba po tem, da daš na prvo mesto sebe. Seveda ti težko svetujem, kaj je prava pot zate, saj mora biti to tvoja odločitev. A morda iskren pogovor s fantom o tvojih mislih in občutkih ne bi bil napačen korak. Če mu lahko zaupaš svojo razdvojenost in pomisleke za eno ali drugo možnost, bi bilo to dobro izhodišče, da se pogovorita, kako naprej. Morda bo to tudi zanj priložnost, da ti pove, kako vajino zvezo vidi on sam. Morda skupaj najdeta najboljšo rešitev. Imej v mislih le to, da za takšen pogovor izbereš trenutek, ko sta sama in imata dovolj časa ter miru, da si lahko iskreno izmenjata svoje misli in občutke. Kaj misliš?
Vsekakor ni nič hudega, če si se znašla na točki, ko nisi povsem prepričana, kaj je zate pravi naslednji korak. Vsak se kdaj znajde tu :) Tudi če se odločiš, da bi s fantom naredila pavzo, ne pozabi, da potrebuješ v vsakem primeru v svojem življenju tudi nekaj sprostitve. Ne bi bilo namreč dobro, da se povsem zakoplješ v učenje in pozabiš na ostali svet. Super pa je, da imaš interese (moda, šport), ki te veselijo in prav je, da poskusiš v svoj vsakdanjik vključiti tudi te aktivnosti, ki te razbremenijo in sprostijo.
Vse dobro ti želim na tvoji poti!
Lea Prinčič, mag. psihologije