zdravo
jaz res ne vem kaj naj naredim. vam bom povedala težavo. SEM PUNCA!!!
jaz sem vedno mislila da so mi všeč samo fantje ampak sem se potem vprašala če so mi tudi punce in je bil vedno odgovor ne. ampak potem sem se zaljubila v eno punco ki je približno eno leto in pol starejša od mene. hodi na isto šolo kot jaz, jaz sem 7.razred ona pa 8.razred. to pomeni da bo ona kmalu šla na srednjo šolo in je ne bom več videla. imam eno bff ampak ne vem če bi ji povedala. imam še dve drugi prijateljici KI NE PODPIRATA LGBTQ ampak je ena od niju prijateljica od te punce v katero sem zaljubljena.
s to punco se ne poznava samo vem kako ji je ime, včasih sva se malo pogovarjali. ne vem či bi ona sploh hotla bit z mano oz. ne vem če je ona bisexual. od kar sem v njo se mi zdi da jo večkrat srečam oz. da se je ona hotla že ene 2x z mano pogovarjat kr tko. skos si želim da bi jo lahko vidla zato gledam njene slike.
kaj naj naredim?
komu in kako naj povem?
kaj naj naredim ker sem tako zaljubljena?
ali je kaka možnost da bi bili skupaj?
kako naj ji povem?(ji probam po sporočilih napisat, kako?)
res sem do ušes zaljubljena v njo kaj naj naredim?
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo!
Najprej hvala za vprašanje; ljubezen in zaljubljenost sta verjetno med najlepšimi stvarmi, ki se nam pripetijo v življenju, vendar pa jih lahko pogosto spremlja stres in nervoznost, tako da je tvoja situacija povsem razumljiva :)
Razkritje spolne identitete je sicer eden najpomembnejših, hkrati pa tudi stresnih dogodkov v življenju LGBTQIA+ oseb. Razkrivanje je lahko dolgotrajen proces, predvsem pa je za vsako osebo edinstven, zato razmisli, kateri od spodaj navedenih nasvetov so smiselni zate in jih po potrebi prilagodi lastnim okoliščinam. Ljudje razkritje sprejemajo na zelo različne načine, saj je to odvisno od njihovega znanja o temi, lastnih izkušenj in osebnostnih lastnosti. Njihovega odziva zato ne moreš napovedati, lahko pa poskusiš poskrbeti, da bo samo razkritje potekalo čim bolje, pri čemer so ti lahko v oporo spodnji nasveti.
Če pričakuješ, da starši ali prijatelji_ce razkritja ne bodo dobro sprejele_i, je dobro, da se prej razkriješ drugim (odraslim) osebam, ki bi ti lahko nudile podporo. Glede na to, da obiskuješ šolo, je smiselno, da si podporno osebo najdeš (tudi) med delavkami_ci na šoli (npr. pri razredničarki_ju, učiteljici_u, v svetovalni službi). Če presodiš, da bi bilo to zate bolj varno, lahko izbrano podporno osebo prosiš, da je prisotna ob razkritju drugim. Preden se pogovoriš s starši ali prijatelji_cami je dobro, da razmisliš točno, kaj bi jim želela povedati in se pripraviš, da bodo verjetno imeli nekaj vprašanj. Povej jim, da se želiš o nečem pogovoriti, pri čemer jim lahko tudi neposredno sporočiš, da te je strah njihove reakcije (npr. »Želela bi se pogovoriti, ker sem glede sebe odkrila nekaj pomembnega in si želim, da si tudi ti del tega. Me je pa zelo strah, ker ne vem, kakšna bo tvoja reakcija ...«).
V primeru, da se odločiš, da napišeš pismo, je pomembno, da ostaneš v prostoru in počakaš, da preberejo pismo, saj bodo imeli najverjetneje kakšno vprašanje. Starše in prijatelje_ice lahko tudi prosiš, da se o spolni usmerjenosti izobrazijo preko literature oz. spleta, da te bodo tako lahko lažje razumeli. Razkritje lahko izvedeš postopoma, tako da se najprej razkriješ samo eni osebi – tisti, ki ti je najbližje in ji najbolj zaupaš. Imej v mislih, da čisto prva reakcija osebe, ki se ji razkriješ, ne odraža nujno njenega dolgotrajnejšega odnosa do tebe, saj lahko nekateri potrebujejo čas, da se navadijo in sprejmejo tvojo spolno usmerjenost oz. identiteto. Vsekakor pa se ti z razkritjem ne mudi, zato se tega procesa loti, ko se boš sama počutila pripravljena.
Več informacij o razkritju lahko najdeš tudi tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Žal ti ne morem podati neposrednega odgovora, kaj storiti, saj je to tvoja zgodba, ki jo pišeš sama. Glede na situacijo bi rekel, da sicer ne moreš vedeti, če tudi omenjeno dekle do tebe goji podobna čustva, a tega tudi ne boš vedela, dokler ji tega ne izraziš :) Če se počutiš pripravljeno in presodiš, da je to varno, bi bilo morda smiselno, da pristopiš do dekleta in ji zaupaš svoje občutke (v živo ali pa prek sporočil, kar ti bo v tistem trenutku bolj prijetno) ter nato vidiš, kam bo to peljalo. Seveda se lahko zgodi, da dekle morda do tebe nima enakih čustev, kar je seveda nekoliko boleče, a moraš tudi to spoštovati.
V kolikor boš imela še kakšno vprašanje ali dilemo sem ti vedno na voljo.
Lep pozdrav,
Miha Feher, dipl. psih. (UN)
svetovalnica Legebitra