Pozdravljeni,
jaz imam probleme z učenjem in poslušanjem razlage ker zelo težko se osredotočim na eno stvar. Včasih se med poukom, ko učiteljica razlaga snov zagledam skozi okno ali v naključen predemet in zato razlago preslišim. Ko se učim se zamislim v nekaj, ker ni povezano s šolo. Bi mogoče vedeli kako bi se lažje osredotočila na razlago in učenje?
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da imaš težave pri ohranjanju pozornosti med poukom ter tudi učenjem. Verjamem, da je lahko zelo naporno, da ti misli odtavajo, ko si tega najmanj želiš, a naj te pomirim, da se to dogaja mnogim – včasih tudi meni. Dala ti bom nekaj napotkov, ki ti bodo morda pomagali, pa upam, da ti bo kaj od tega koristilo.
Na to, da imaš težave z ohranjanjem pozornosti, lahko vpliva zelo veliko različnih dejavnikov. Morda so to stvari, na katere sploh ne bi pomislila – imaš dovolj spanja? Pomembno je, da spiš vsaj 8 ur na noč in že to lahko naredi pomembno razliko. Preden se začneš učiti oz. se usedeš v šolsko klop prav tako poskrbi, da si šla na stranišče, da nisi žejna ali lačna.
Ko si poskrbela za vse osnovne stvari, lahko greva naprej. Ko se učiš, je zelo pomembno, da si ustvariš mirno in primerno učno okolje – to pomeni, da nimaš nobenih stvari, ki bi te lahko zmotile (izklopiš televizijo, umakneš telefon, računalnik in druge naprave), prav tako pa poskrbi, da se učiš v tišini ali pa ob mirni glasbi brez besedila, če ti to seveda ustreza. Pomembno je tudi, da si med učenjem jemlješ aktivne odmore. Priporočam ti, da preizkusiš Pomodoro tehniko, ki je opisana na naslednji povezavi.
Pri pouku ti predlagam, da res poskusiš aktivno poslušati učitelja, kar pomeni, da poskusiš odgovarjati na njegova vprašanja in slediti razlagi ter jo sproti tudi razumeti. Pri tem ti bo morda pomagalo, da si zapisuješ pomembne ključne fraze, ki jih pove in razlaga. V kolikor se pri razlagi izgubiš, je pomembno, da svojo pozornost aktivno usmeriš nazaj na učitelja, lahko pa ga tudi vprašaš za dodatna pojasnila, če ti je kaj ušlo.
Upam, da sem ti vsaj nekoliko pomagala, če imaš pa še kakšno vprašanje, mi lahko znova pišeš.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)