Nevem kako pristopiti do ljudi, ki bi jih želela spoznati in se družiti z njimi.
druga tema je motivacija, ki je jaz nimam zgubljam jo za treninge, izgubila sem jo že za šolo zato mi gre kar slabo in nevem kako pridobiti ter obdržati motivacijo in željo do šole ter učenja.
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Sočustvujem s teboj, ko praviš, da ne veš kako navezati stike in spoznati nove ljudi. V ozadju se lahko skriva strah pred zavrnitvijo, sram ali negotovost glede odziva druge osebe. Eden od načinov, ki lahko stisko ublaži je, da osebo kontaktiraš preko družbenih omrežij. V tej situaciji nam lahko to pomaga, saj nimamo očesnega stika in fizičnega kontakta. Tako lahko poskusiš nekomu predlagati, da bi skupaj kaj počela. Dober način navezovanja stikov so lahko tudi skupne aktivnosti/zanimanja. Naj podam dva primera. Sošolko/sošolca lahko povprašaš, če bi ti po pouku razložil snov ali se s teboj učil. Drugi primer pa je, da se pozanimaš kaj oseba, s katero bi rada vzpostavila kontakt, rada počne ali kaj jo zanima. Tako jo npr. če rada gleda serije/filme vprašaš za kak predlog ali mnenje o filmu.
Druga stvar, ki si jo izpostavila je izguba motivacije za treninge in šolo. Žal ti le na podlagi zapisanega težko podam konkretne predloge, saj bi me zanimalo kdaj si opazila upad motivacije in ali se ti dogajajo kakšne stvari, ki so s tem povezane. Za to je lahko razlogov več – lahko je težava v tem, da ti šola povzroča stisko, saj so ti stvari težke in ne veš kako si učenje olajšati. Tukaj bi ti morda koristilo, da si organiziraš oz. strukturiraš dan, zadaš kratkoročne cilje in si skrajšaš čas učenja (npr. namesto, da si zadaš cilj, da se boš učila 3h na dan, si čas razdeli na dvakrat po 30 min). Pomembno je, da sama sebe tudi nagrajuješ, saj s tem ohranjamo motivacijo, ko počnemo ne ravno zabavne stvari. Nagrada je odvisna od tebe in od tega kaj ti rada počneš. Primer kratkoročnega cilja je lahko, da se naslednji teden vsak dan 1h učiš. Nagrada, ki sledi zapolnjenemu cilju pa je lahko odhod v kino ali izlet na tebi ljubo mesto.
Rada bi še poudarila, da je normalno, da nam kdaj upade motivacija. Ta je odvisna od veliko faktorjev, ki se spreminjajo – npr. količina spanca, vreme, stres,… Pomembno je, da smo do sebe takrat sočutni, si ne zadajamo preveč stvari in poslušamo potrebe svojega telesa (npr. če smo utrujeni, poskrbimo, da gremo zvečer prej spati). Če je upad motivacije konstanten ali se celo slabša, takrat pa je smiselno uvesti določene spremembe.
Če imaš kakšno dodatno vprašanje/komentar, se lahko tukaj še pogovarjava.
Lepo bodi in verjamem, da boš zgornji težavi lahko rešila.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja