Pozdravljeni,
Na vašo svetovalnico sem se enkrat ze obrnil ter upam da nisem odveč.
sm str 17 let in sploh nevidim vec smisla mojga lajfa kaj je sploh point. Že od nekdaj od vrtca sem se počutil izključenega med vrstniki saj so me vrstniki že takrat začeli izločati tako je bilo tudi v osnovni šoli ko so me vsi zafrkavali zaradi nevem česa verjetno videza saj naj še omenim da sem se rodil 3 mesece prezgodj čeprav sem kljub težki poti danes normaln in obiskujem drug letnik srednje šole menim da verjetno ravno zaradi te situacije niam lepega obraza pač da se zastopimo nič na mojem obrazu ne izstopa vendar pač nism privlačen niamam se mi zdi te privlačnosti ki jo imajo drugi ljudje. In tako se je začela srednja šola sem mislu drug folk pa da vidimo kako bo folk me je se bl zacel bulliyat v prvemu letniku nekdo je celo rekel kasne cudne oci mam. sedaj sm drugi letnik in folk me vec ne zajebava vendar pa tudi se noben noce druzt z mno zato sem ze zacel se zapirat vase kar se dodatno vpliva na to da bi se kdo hotel družt z mano pa saj večkrat pomislim da je lahko krivo da se folk ne druž z mano prav to da sem zadržan pa to samo to bi verjel mogoče ampak str sm sedemnajst vsi poznajo ful folk ter hengajo z puncam medtem k mene dobesedno nobena punca se pogledt noce pa tko me ksna doda na snep in k poslem full face je konc zgodbe pač kako nej si pa glede na tako očitne dejstva rečem pa saj videz ni kriv jst nevidim druge opcije kaj bi drugače tako vplivalo na to da dobesedno mam sam enga pravga frenda drugi ljudje pa me ne marajo pač ne da me nemarajo sam tko pač se ne družjo z mano pač in me je grozn k pogledam da tako rekoč sploh nimam lajfa hodm u šolo pa doma se učim to je pa tudi vse v lajfu saj drugh stvari splo ne morm počet glede na to da nimam frendov pač nevem glavni problem se mi zdi da je nevem nekaj na videzu jst si to ne zanm razlagat vendar pač mam mal večji nos pa čudne oči in mogoče ja je to res problem vseh problemov ali kokrkol s ksno dejavnostjo se ne ukvarjam ker itak sploh nč ne znam dobr od športa pač jst res nevem a sm na temu jebenmu svetu sam zato da gledm drug folk ko se ma fajn jst pa nism nič vredn. razmišljal sem že v vsemu lepotnih operacijah itd  sam nevidm smisl k mam filing da ni tko ena stvar na obrazu problem da bi se dalo kj nardit amapk mam obcutek da je ves obraz po malem čudn in se ne da narest praktično nič.In tud nevem tko vs folk se pomojem dela norca z mene ker mam tud dokaze naprimer ena punca k sm bil z enimi frendi uzun k se kdaj pa kdaj ce se niamjo s kermu bolsmu zadruzt z mano druzjo in pride ena moja bivsa sosolka mem in vedno ko me sreca me slika in poslje svojemu fantu k je pa moj sosolec na srednji pač v temu smislu poglej ko je on čudn in to ni en osamljen problem pač men se to pogosto dogaja in res nevem kaj pač jst sploh dosežm v takmu svetu k je lepota oziroma saj povprečnost nažalost zmeraj bolj predpogoj za vse. Pač sej se zavedam da prijatelstvasaj prava ne temeljijo na videzu vendar glede na vzorec k se mi dogaja pru puncah pamislim da besede kar same vse povedo. in na tej točki se vprašam ali je sploh vredno živet glede nato da sploh nevem kaj me v lajfu zanima oziroma sploh ne morem vedt glede na to da se za veliko stvari zaradi prijateljstev prikrajšan sem tako rekoč brez frendov in še tko najhujše pa je da pač se drugm zgleda zdim tko ugly da to govorijo še naprej in me poznajo še ljudje k jh jst ne poznam kdo sploh sm če me razumete kaj hočem povedt. ja uglavnem jst nevem kaj je potem poj še smisel mojega življenja če me noben ne mara razn enga frenda pa družina  upam da me razumete kaj vam hočem povedat glede na to da celo besedilo nima neke strukture in jst verjamem da bi se to vprašal tudi kdo drug če bi bil na mojem mestu kajti v mojmu lajfu sploh ni smisla
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Hvala, da si z mano delil svojo zgodbo. To, kar si delil, je zelo težko, obenem pa tudi zelo pogumno. In nikakor nisi »odveč« v naši svetovalnici, ravno zato smo tukaj – da ti lahko pomagamo.
Ob branju tvojega zapisa sem začutila tvojo stisko. Praviš, da se že dolgo časa počutiš izključnega iz svoje družbe in te drugi ne sprejemajo takšnega, kot si. Občutek imaš, da se nihče ne želi družiti s tabo zaradi tvojega videza, obenem pa zaenkrat nimaš tudi nobene aktivnosti, ki bi te veselila. Zato si predstavljam, da res težko vidiš smisel v življenju. Ampak to, da trenutno ne vidiš smisla, ne pomeni, da ga ni. Zgodilo se ti je toliko stvari, ki so te prizadele, da ne zmoreš pozitivno pogledati na sebe, svet in prihodnost. Ampak to lahko premagaš.
Najprej bi ti rada povedala, da v tem nisi sam. Marsikdo se v obdobju mladostništva počuti tako kot ti – neviden, nesprejet, neprivlačen. To obdobje je težko, saj si takrat želimo navezovati prijateljstva, ljubezenska razmerja, iskati hobije, vendar nam vrstniki lahko to izkušnjo otežijo in pri nas vzbudijo čustva žalosti. Mladostništvo je obdobje, ko se vrstniki med seboj ocenjujejo po videzu, po številu prijateljev, po tem, kdo je s kom v razmerju – kar seveda ni prav. Že sam si napisal, da se zavedaš, da prijateljstvo ne bi smelo temeljiti na videzu, ampak na tem, kakšen človek si, kaj ti je pomembno v življenju in kako se vedeš do drugih. Veliko bolj pomembno kot to, kako izgledaš, je to, kako razmišljal, kaj čutiš, da si iskren in prijazen do drugih. Vem, da se ti zdijo to kot prazne besede, ker trenutno vidiš samo dokaze, da je lepota edina pomembna v današnjem svetu. Žal pa ne moremo vplivati nato, kako nas drugi zaznavajo in kakšno mnenje imajo o nas ali o našem videzu. Najpomembneje je to, kako ti čutiš o sebi, le na to imaš vpliv ti. To ni lahko, še posebej, če si bil že od vrtca izključen in si skozi življenje vedno doživljal posmeh ali zavrnitev. Takšne izkušnje pustijo sledi v tvoji samopodobi, saj začneš verjeti, da nekaj »ni v redu s tabo,« tudi če to sploh ne drži. Iz tvojega zapisa sem dobila občutek tudi, da ti tvoj izgled povzroča stisko. Nič ni narobe s tem, če bi si želel kakšne spremembe, ampak spremembe naj bodo takšne, ki ti bodo pomagale, da se boš ti počutil bolje v svojem telesu, in ne zato, da bi ugajal drugim. Lahko poskusiš z čist majhnimi stvarmi, kot je na primer nova frizura, skrb za svoje telo z zadostnim spancem, zdravo in uravnoteženo prehrano in zadostnim gibanjem, oblačila, v katerih se počutiš udobno in izkazujejo tvoj stil. Ampak ne pozabi, da je zunanjost le majhen del tega kdo v resnici si, tvoja osebnost je tista, ki te dela posebnega. Prilagam še ti članek iz naše spletne strani, ki ti lahko pomaga pri ponovnem grajenju svoje samopodobe in dobrega počutja v lastnem telesu: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/ .
Praviš tudi, da imaš enega prijatelja, kar je zelo pomembno. Da bi lažje razumela celotno zgodbo, me zanima: Kakšen je vajin odnos? Kako pogosto se družita? Ali imata kakšne skupne aktivnosti? Ali bi ti bilo lažje, če bi se skupaj začela vključevati v kakšno skupino? Imaš občutek, da se s tem prijateljem lahko iskreno pogovoriš in deliš svojo stisko? Si že poskušal nagovoriti svoja občutja? Če se v tem prijateljstvu počutiš varno, je to dobra izhodiščna točka za gradnjo svoje samozavesti in občutka sprejetosti. Ne pozabi, da je že en iskren in dober prijatelj lahko vreden več kot trije neiskreni.
Zapisal si, da trenutno nimaš nobenih aktivnosti, s katerimi bi se ukvarjal in bi te veselile. S čim vse si poskusil? Obstaja ogromno aktivnosti in hobijev, ki bi jih lahko preizkusil, zagotovo bi v kakšnem blestel. Mogoče imaš skriti talent za kakšno stvar, vendar se tega sploh ne zavedaš. Obenem boš lahko preko aktivnosti spoznal ljudi, ki razmišljajo podobno kot ti, kar ti bo pomagalo pri sklepanju prijateljstev. Aktivnosti niso samo v športu, ampak lahko poskusiš z programiranjem, prostovoljstvom, glasbo, ustvarjanjem, fotografiranjem, montiranjem, branjem. Ti mogoče tvoja srednja šola omogoča kakšne aktivnosti, ki bi te zanimale? Lahko povabiš tudi svojega prijatelja, da bo vključevanje v nove aktivnosti čim bolj enostavno in prijetno zate.
Spodbujam te tudi, da se poskušaš o svojih občutkih pogovoriti tudi s svojo družino, ki ji je zagotovo zelo mar zate. Pogovor v živo z nekom, ki te razume in sprejema, bo zate zelo koristen, saj ti bo omogočalo, da izraziš svoja čustva in jih ne držiš v sebi. To, da si se obrnil na našo svetovalnico, je bil zelo pogumen prvi korak, naslednji naj bo, da se z nekom o tem pogovoriš tudi v živo. Poleg tvoje družine naj bo to nekdo, ki mu zaupaš – lahko je tvoj prijatelj ali šolska svetovalna služba. Pogovori v živo nam pomagajo bolj, kot si mislimo.
Razumem, da se, ob vsem kar se ti dogaja, sprašuješ, kaj je smisel tvojega življenja. To je vprašanje, ki si ga vsi zastavimo na določeni točki življenja. Smisel ni vedno nekaj, kar lahko neposredno vidiš, ampak ga odkrivaš po majhnih korakih, skozi različne aktivnosti, pogovore in stvari, ki te veselijo ali zanimajo. Prvi majhen korak, ki ga lahko narediva v smeri iskanja smisla je, da si zastaviva en majhen cilj. Kaj praviš? Kaj bi lahko bil tvoj cilj za naslednji teden? Mogoče, da se pogovoriš z družino ali prijateljem in zaupaš to, kar se ti dogaja? Mogoče, da poskusiš novo aktivnost? Mogoče, da začneš pogovor z nekom novim, ki ga še ne poznaš? Za vsakim doseženim majhnim ciljem bo vedno lažje postavljati nove, večje cilje, ki ti bodo pomagali pri boljšem počutju in postopnem odkrivanju smisla. Ne pozabi: vsak korak šteje, četudi je majhen ali nepomemben. To delaš zase.
Verjamem, da lahko počasi najdeš stvari, ki ti bodo dale občutek smisla in veselja. Ne pozabi, da je najbolj dragoceno to, kar nosiš v sebi, in ne to, kako izgledaš.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Vesela bom, če mi odgovoriš na moja vprašanja, saj bom lahko še bolje razumela, kaj se ti trenutno dogaja in o čem razmišljaš. Vesela bom tudi, če mi sporočiš, kakšen cilj bi si lahko zastavil za prihodnji teden in ga uresničil oz. kako ti je šlo. Če pa imaš še kakršnokoli drugo vprašanje, sem tu zate.
Srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)
• He
Heej
Hej,
prvo kot prvo, jaz te ne poznam in verjamem da s tvojim obrazom oz s tabo ni popolnoma nič narobe, vsak je po svoje lep, vsak ima drugačen videz a to ne pomeni da je nekdo lep in nekdo grd.
s tem ko si napisal da te nekateri še vedno zafrkavajo/ punca iz šole te slika in pošilja tvojemu sošolcu ipd, to ni uredu, svetujem ti da gres cim prej do svetovalne delovke ali razrednicarke in jima to poves, slikanje in posmehovanje to ni uredu zato povej osebi na soli in povej vse kar te muči v duši.
glede prijateljev, super da imaš enega dobrega prijatelja s tem ni popolnoma nič narobe, če bi jih hotel imeti več oz se več druziti najdi kaksen hobi, sport, nekaj kar tebe veseli.
Sigurna sem da imas parkat na teden vsaj malo casa za kaksen hobi. Pojdi na sprehod, v kaksno knjiznico, kaksne delavnice.
Probaj  zaceti pogovor s kom,daj kompliment ipd.,., super je ce najdes koga s istimi interesi, hobiji ipd, ni nujno da je to nekdo na soli.
ce si nezadovoljen sam s sabo probaj prebrati kaksno knjigo na to temo, zacni delati na sebi, zdi se mi da prevec svoje energije porabljas na drugih ( kaj si drugi mislijo, kaj drugi delajo ipd) naj je to zadnja stvar kar te bi zanimalo. Naj te zanima tvoje zivljenje imas ga, samo enega !
tudi ce si sport ne gre dobro od rok lahko zacnes na nizji stopnički in gres vse visje.
mores  it ven iz svojega " comftruble zone"
zdi se mi da si zelo zaprt vase, kaj pa ce bi zacel pisati kaksen dnevnik ( v njega pises KARKOLI ri pride na pamet, in ta dnevnik ne delis s ostalimi je samo tvoj, tvoje misli, obcutki) pomenbno je tudi da se komu izpoves v zivo ( prijatelj, druzina, svetovalna delovka, psihologinja?)
pozabi na lepotne operacije, vem da je to nazalost " trend" ampak raje delaj na sebi, na svoji samozavesti, na svojih sanjah, svojih zeljah ipd... verjami mi
tisti ki se ti posmehujejo verjemi da imajo nizko samozavest in tako hocejo spraviti na druge, ( tebe) ne dovoli tega. In ne devaj jim moci in energije, delaj se kod da ti niso vazni in kot da te ne zanimajo. Verjemi mi ne zasluzijo si tvoje pozornosti.
daj si " challenge" 1 mesec, recimo prebral bom vsaj 1 knjigo ( o samozavesti ipd) , nasel bom move hobije, upisal se bom v kaksen sport, hobi ipd, zdvignil bom svojo samozavest, ignoriral bom ljudi ki niso pomenbni, nasel oz spoprijateljiv se bom s novimi ljudmi, naredil bom nekaj dobrega zase in za druge.
Ko to naredis lahko spet pises tukaj, odgovorila ti bom in ti pomagala :)
aja da se to omenim, tudi ce kdo ima ze punco oz vezo to ni pomembno, si 2. Letnik srednje sole se celo mladost imas pred sabo, ce ti pa je katera ze vsec ji daj kaksen kompliment, zacni pogovor s njo ipd... in ne sikiraj se za " snepchat"
vso sreco ti zelim in upam da spet pises:)
• ne
nesrecn
pozdravljeni,
kot ste že sami dejali je mladostništvo obdobje ko se mprimerjamo med vrstniki po izgledu in drugimi stvarmi vendar težko vrjamem v karkoli saj se meni bullying dogaja vsake toliko časa od različnih ljudi kar mi seveda jasno da vedeti da nekj more biti na meni takega da se to dogaja.Ravno včeraj se mi je zgodila ena situacija ko sem ugotovil da je nek sošolec iz mojga razreda screenov mojo profilno na instagramu ter si jo dal za profilno svojega profila in neke grupe v discordu. Poleg tega pa me še zajebava da zgledm kot nekdo na tiktoku to pa da je zlorabil mojo profilno pa mi je povedal en sošolec k je v tej grupi pač in to kar se je mi pa poleg ze drugih zafrkancij ki so se proti meni zgodile jasno da vedeti da je zagotovo videz saj mi je tud ta sosolec k je zlorabil mojo fotko ze v sol rekel da zgledam kot nekdo iz tiktoka in mi to osebo tudi pokazal poleg tega pa je se vsem v mojmu klasu poslal da zgledam kot ta nekdo iz tiktoka. meni se tukaj negre toliko za to zlorabo moje profilne ampak bolj zato da je to samo se neka dokoncna potrditev ki mi je dala vedt da je videz problem če me razumete ker večkrat sem bil bulliyan ampak noben mi ni dal vedt točno zakaj ampak zdaj nažalost vem. IN to se mi dogaja celo z ljudmi k jih prvič vidm tako da zagotovo je nekaj na temu saj se drugače ta vzorec nebi nadaljeval tudi zdaj v sredni ko so ljudje čisto drugi ki me niso poznali. Kot šeno možnost zakaj se mi to dogaja pa je mogoče zato k sm bl tih kar mi je že veliko folka tud v šol rekel zakaj sem in en frend mi je tud reku da se to prmen ful začut in da je lahko to tudi vzrok vendar jst kljub temu menim da je videz bolj verjeten problem. In tako sploh nevem kaj naj. Poleg tega nevem kaj je splooh fora saj sploh nemorm uzivat teen zivljenja da bi me ksna punca pogledala sm pa itk pregrd. Drugače tudi hodm k psihoterapevtu sam kdaj se še k vam obrnem saj enostavno nezmorm počakati k ga mam enkrat na teden. In ja delam na sebi in mi tu gre probam bit pozitivn pa se družt s frendi pa bit k ostali vendar kakorkoli folk zmeraj začne mene bullijat in tako vem da tud če probam bit netih da še vedno je nekaj kar me zaznamuje in to je zagotovo videz. IN jst si ful želim frendov ksnga relationshipa al pa sam henganja s frendi pa puncam samo nažalost je teen love sam za ta lepe. Pač jst res nevem kaj narest . Tako čeprav vem da so lepotne operacije nekaj česar se nebi smel niti zamisliti edina možnost vendar verjetno niti to nebi pomagalo do te mere da bi zgledov kot uni ta lepi tipi. In glede nato da mam snapchat prazn al pa vse na delivered ze nekj more bit problematicnega pri men uglavnm ja spet nekj yappam v prazn samo resnicno bi rd da daobro razumete kako mi je. in jst že vse tko negativn vidm da mogoče so vmes tud kšne pozitivne stvari vendar jih ne vidm. Ampak pri puncah je danes tako že vidm učer k sm šu s frendi vn en frend si veliko sneppa in tko že moj frend tko ocenjuje ta je lepa ta je grda kako mora bit potem šele pri puncah če že fantje tko ocenjuje punce na podlagi videz kako šele je obratno nevem. in veste kuk si samo želim da ko grem spat da se naslednji dan nebi več zbudil. In tako mi je glede nato da sem se prej rodil prav žal da nisem samo umrl vem da nemorm to kr tko rečt vedar moj lajf je tak trpljenje poleg tega še težave v družini bom to tudi napisal ker tudi lahko name vpliva pred 4 leti je mojo babico zadela kap od takrat je v domu in sploh neve kdo je druga moja babica pa je dobila demenco in zmeraj manj ve stvari pač jst nevem več res k ni vsaj ene dobre stvari v mojmu lajfu vse gre narobe vse!! Poleg tega se pa poj še men samemu dogajao čudne stvari večkrat mam filing da me zanaša ampak sem bil pri nevrologu raznih preiskavah in je blo vse bp poleg tega sem tud že misli da mam ful nekh zdravsvenih diagnoz ki so se izkazale za neresnične vendar me razumete kako se potem morm počutet k izvidi pravjo da je z mano vse bp amapk men se pa še kr dogajajo stvari. Potem kot da ni že vse skupaj dost pa mam še diagnozo adhd in okm kar mi še dodatno greni lajf in ja čudno da pri vsem tem še vedno zdržim hodm k terpevtu pa pedpsihiatru samo jst isk nevem kako sploh zdržim kako sploh loh še furam laj naprej ker vseeno pa imam neko željo da mogoče pa bo prišel dan ko se bo kaj dobrega zgodilo sam v to imam zmeraj man upanja. Se opravičujem če nakladam eno in isto vendar ja hočem samo da bi čim bolj rzumeli.
• ne
nesrecn
Pozdravljeni
pa se pozabu sm dodat da se men tako rekoc ta bullying skoz dogaja ravno ko se ni minilo ne dober dan od tega kar se mi je zgodilo in sem pisal zgoraj ze me je nek sosolec danes vprasal ce sm na neki sliki jaz ko sem bil mlajsi in sem vprasal ko je to sliko dobil in je rekel da mu jo je poslal nek njegov frend ki pa je iz cisto drugega kraja kot jaz s tem hocm povedat kako sem zgleda zaznamovan glede necesa ker da pa ma to sliko en k prvic slis za njega to mi pa da vedt da z mano more bit nekj zlo narobe glede na to da sem bulliyan se s strani folka k ga ne poznam in da je to kr velika zadeva sam k bi vedu zakva se vse to dogaja jst sploh vec nocm zvet
• ne
nesrecn
Pozdravljeni,
zanima me če je bilo moje vprašanje, ki sem ga zastavil na novo sploh predano glede na to da že en teden nisem prejel odgovora.
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljen,
tvoj nov zapis smo poslali svetovalki, ki ti je že svetovala. Po najboljših močeh se trudimo, da dobite odgovore čim hitreje, vseeno pa so naši svetovalci  le prostovoljci in svetujejo poleg dela v svojem prostem času, zato lahko kdaj traja nekoliko dlje, da odgovorijo.
Hvala za potrpežljivost in prijazen pozdrav iz uredništva
• Uredništvo
Lara Tušek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
veseli me, da si se ponovno oglasil in mi še podrobneje opisal svojo situacijo. Žal mi je, da se ti to dogaja, in zares čutim tvojo stisko. Obenem se ti opravičujem, da si na moj odgovor čakal dlje časa.
Praviš, da je tvoj sošolec zlorabil tvojo sliko in se norčeval s tebe. To ni prav in verjamem, da te je zelo prizadelo. Ko se znajdeš v takšni situaciji, je povsem normalno, da se začneš spraševati, ali je kaj narobe s tabo, da se drugi tako vedejo do tebe. Ampak verjemi, da bullying (torej nadlegovanje, poniževanje in ustrahovanje) s strani vrstnikov ni posledica tega, da bi bilo kaj narobe s tabo. Nekateri ljudje poskušajo pridobiti pozornost drugih ali si dvigniti status preko tega, da ponižujejo drugo osebo. Takšno vedenje pove veliko o njih in o tem kakšna oseba so, ampak nič o tebi in tvoji vrednosti. V resnici bi se lahko norčevali iz kogarkoli, pri vsakem človeku bi lahko našli nekaj, iz česar bi se norčevali. To pa ne pomeni, da je s to osebo karkoli v resnici narobe. Mogoče ti takšen pogled na celotno situacijo, lahko pomaga, da bolje razumeš, da to kar se dogaja ni tvoja krivda. Spodbujam te, da v podobnih situacijah poiščeš takoj poiščeš osebo, ki ji zaupaš in ji opišeš celotno situacijo in kaj se ti dogaja. V šoli je najbolje takoj poiskati tvojega razrednika ali šolsko svetovalno službo, ki sta ti vedno na voljo za pogovor in pomoč, doma pa se pogovori s svojimi starši oz. osebo, ki ji zaupaš. Takšno vedenje s strani tvojih vrstnikov je nedopustno, zato je pomembno, da o tem z nekom spregovoriš. Ali si se s kom že poskušal pogovoriti o tem?
Omenil si, da meniš, da bi ti lepotna operacija lahko pomagala, da bi se bolje počutil v svoji koži. Je to nekaj, kar si želiš zase, da bi se to počutil v svojem telesu, ali je to nekaj, kar si želiš zato, da bi drugi nate gledali drugače? Trenutno si v obdobju mladostništva, v obdobju, ko se tvoje telo in obrazne poteze še razvijajo in spreminjajo. Mogoče nekaj, kar ti danes na tebi ni všeč, ti čez nekaj časa bo. Mogoče ti lahko pomagata naslednji vprašanji: Katere so tiste poteze, ki so ti na tebi (vsaj malo) všeč? Katere pa so tiste, za katere bi si želel, da bi bile drugačne? Včasih že to pomaga razumeti, kako resnično čutiš do sebe, in to je lahko dober začetek poti do boljšega odnosa do svojega videza. Obenem je “lepota” nekaj zelo subjektivnega. Res je, da so nekateri pozorni samo na zunanjo lepoto, vendar je zares pomembno tisto, kar nosiš v sebi. Tistim ljudem, ki te dobro poznajo, si zagotovo všeč točno takšen, kot si. V prejšnjem vprašanju si omenil svojega prijatelja. Kakšen pa je vajin odnos? Ali mu zaupaš o svojih stiskah in situacijah, ki se ti dogajajo? Ali obstaja še kdo, ki mu zaupaš?
Praviš, da je tvoje življenje težko, ampak iz tvojega zapisa je videti, da se zares trudiš. Obiskuješ terapevta, pedopsihoatra, govoriš in pišeš o svoji situaciji ter poskušaš iskati prijatelje in navezovati stike. To so majhni koraki k izboljšanju. Ne pozabi, da šele skozi čas vidimo učinke sprememb oz. korakov, ki jih preizkušamo, da bi nam bilo bolje.
Omenil si tudi misli, da bi bilo lažje, če se ne bi več zbudil. Ob teh besedah me je zelo zaskrbelo za tebe. Te misli so znak, da ti je trenutno zelo težko in nosiš veliko bolečine v sebi. Res bi te rada opomnila, da si v tem obdobju zaslužiš vso možno podporo, ki jo lahko dobiš, saj ti skozi to temno obdobje ni treba hoditi sam. Prosim, da če se te misli ponovijo ali postanejo močnejše, takoj povej svoji družini, terapevtu, pedopsihiatru ali drugi osebi, ki ji zaupaš. Hkrati je pomoč na voljo tudi na TOM telefon (116 111) ali Zaupni telefon Samarijan (116 123). Tu so na voljo ljudje, ki te bodo poslušali in ti pomagali pri takojšnji razbremenitvi, ko ti je pretežko, da bi počakal do naslednje terapije ali našega odgovora.
Verjamem, da ti je trenutno težko poleg vseh stvari, ki si jih opisal, vendar si na zelo dobri poti. Spodbujam te, da čimveč govoriš o svojih občutjih z ljudmi, ki jim zaupaš. Pripovedovanje o svojih stiskah nas pogosto vsaj malo razbremenijo in nam omogoči, da se počutimo sprejete in razumljene.
Vesela bom, če boš svoja občutja in misli, ki so se ti porodila ob mojem odgovoru, delil z mano. Tukaj sem zate, če bi mi rad še karkoli sporočil.
Držim pesti zate!
Lepo bodi.
Lara Tušek, dipl. psih. (un)