Sošolci me sovražijo. Doma se starsa hočeta lociti no, če smo natančni se hice mama , ker ati vsak dan pijan. Moj bratec ima neko bolezen no ne dlih kot bolezen sam hitro se razjezi in ni srpen. In vsakic ko kaj recem je vse narobe, nobeden me ne razume!???? Že dva tedna nespim oz pemalo od 3 do 6 ur na noc ker je zame premalo. Rabim in hocem pomoč ker se bojim. Vsi od mene nekaj zahtevajo Šola (OŠ), druzina, prijatelji ni, da ni. Samoposkodme nedelam ker se bojim ne upam bojim se posledic vedno s tako kaj pa če se bo to zgodilo ali pa tisto vedno so negativneisli. In zato sem jaz pobegnala v svoj svet domislije kjer sem lahko resnicno to kar sem pokazem svoj pravi obraz, čeprav nevem vec kdo sem v resnici!???? Bojim se arednje kar pravijo ucitelji da je normalno. Tudi nekatere uciteljice se delajo z mojega bodocega poklica norca nimi ušeč. Danes sem imela dva izpada joka???? za tolazbo vedno poslusam anglešco glasbo ceprav minnegre anglešcina ampak mi je ušeč . Rada bi se naucila angleščino čeprav nevem kako. prosim odzovite si mi.❤️????♌
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Leo_queenbroken15!
Pišeš o tem, da se nikjer ne počutiš razumljeno. Doma se soočaš s konflikti med očetom in mamo, s temperamentnostjo bratca in neslišanostjo. Tudi šola te ne veseli, niti se v njej ne počutiš prijetno. Strah te je kako bo v srednji šoli, po vrhu vsega pa še opažaš, da nekatere učiteljice ne jemljejo resno tvojih želja. Imaš občutek neprestanega pritiska. Če sem te prav razumela, pri sebi opažaš negative misli, jokavost, nespečnost, praviš tudi, da ne veš več točno kdo si. Trenutno edino tolažbo vidiš v glasbi.
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da si zares v veliki stiski. Žal mi je, da to doživljaš in da nikjer nimaš prostora, kjer bi se počutila sprejeto, kjer bi lahko bila preprosto to, kar si. Žal mi je, da doma ne dobiš podpore, ki bi jo morala in si jo pravzaprav tudi zaslužiš. Zelo me veseli, da si se odločila, da nam napišeš sporočilo. Zelo pogumno od tebe je, da si prepoznala, da potrebuješ pomoč in tudi naredila prvi korak, da to pomoč dobiš – nam napisala sporočilo.
Zanima me, koliko časa se te težave že pojavljajo? Ali si morda o teh težavah že govorila s kom drugim? Si morda povedala mami kako se zares počutiš, kako nate vpliva situacija doma? Je morda kakšna druga odrasla oseba v tvojem življenju, ki ji zaupaš in bi se o tem lahko z njo pogovorila? Kaj pa morda svetovalna delavka na šoli? Prepričana sem, da bi ti prisluhnila in ti pomagala ter te usmerila k dodatnim virom pomoči v tvoji okolici. Morda bi ti lahko tudi pomagala pri pogovoru s tvojimi domačimi. Zdi se mi zelo pomembno, da doma izvejo za tvoje občutke in ti pomagajo pri iskanju rešitev. Tako bo lažje tudi tebi. Torej, v primeru, da se s svetovalno delavko še nisi pogovorila, ti toplo priporočam, da to narediš. Kako pa je s prijateljicami? Imaš koga s katerim lahko govoriš o tem?
Omenjaš izpade joka. Jok sam po sebi ni slab, saj nam pomaga pri olajšanju težkih čustev. Tudi ni znak šibkosti, kot smo morda v današnji družbi naučeni. Je preprosto čustveni odziv in nas opozarja na stvari, ki v našem življenju morda niso najboljše (nas na tak ali drugačen način obremenjujejo, žalostijo…). Jok nam pomaga, da se tega vsaj nekoliko razbremenimo. Seveda pa je priporočljivo, da si v primeru, da se to pojavlja pogosto, poiščemo pomoč. Prav imaš tudi, da je od 3 do 6 ur spanja zate premalo. Za mladostnike od 14 do 17 let je priporočljiva količina spanja od 8 do 10 ur na dan. Verjamem, da je tvoj spanec lahko slabši tudi zaradi trenutne situacije, vseeno pa ti prilagam povezavo do članka, kjer je nekoliko opisana higiena spanja: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/higiena-spanja/
Praviš tudi, da se nekatere učiteljice delajo norca iz poklica, ki si ga želiš opravljati. To se mi zdi zelo nesprejemljivo. Učitelj bi moral podpirati vsakega učenca ne glede na to kdo je in kakšna so njegova zanimanja. Vedi, da je tvoja izbira popolnoma v redu, še toliko boljše pa je, da te izbran poklic zanima. Tako boš tudi bolj motivirana pri učenju in seveda kasneje tudi pri opravljanju dela.
Veseli me, da si tolažbo našla v glasbi. Angleščine se lahko naučiš na veliko načinov. Imaš jo najverjetneje že v šoli kot šolski predmet, potem pa obstajajo tudi različne aplikacije preko katerih se jo lahko učiš. Tujih jezikov pa se lahko učiš tudi preko gledanja serij, filmov (preko podnapisov) ali poslušanja glasbe (npr. prevod besedila). Ali imaš morda poleg glasbe še kakšen hobi, ki te veseli?
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj nekoliko pomagala. Na koncu te še enkrat spodbujam, da o svojih težavah spregovoriš z nekom v svoji bližini.
Oglasi se še kaj, držim pesti zate,
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)