Živjo,
trenutno so se pojavile spet težave in je res hudo
Zaradi tega nimam mirne vesti tudi spati ne morem normalno, res se slabo počutim. Prijatelj je ugotovil da sem se mu zlagala glede neke osebe, ki sploh ne obstaja. Mi je oprostil ker sem priznala, ampak se moram opravičiti ostali skupini prijateljev in nevem kaj napisati, kako začeti....
Prosila bi za čimhitrejši odgovor, hvala.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot razumem iz tvojega zapisa, si prijateljem lagala glede osebe, ki sploh ne obstaja, zaradi česar se počutiš zelo slabo in krivo, kar vpliva tudi na tvoje spanje. Eden izmed prijateljev je to sicer ugotovil in ti tudi oprostil, ko si mu povedala resnico. Sedaj se želiš opravičiti še preostalim prijateljem, ki so bili del tega, ne veš pa, kako pristopiti do njih.
Verjamem, da ob vsem tem občutiš veliko krivdo in ti je žal. Pohvalno se mi zdi, da si kljub vsemu, prijatelju že uspela zaupati resnico, ki je pravzaprav prinesla pozitiven izid, saj ti je prijatelj oprostil. Kot vidiš, ti priznavanje resnice in odkritost lahko prinese pozitivne izide. Kot lahko razberem iz zapisa, pa tebe najbolj bremeni to, da ne veš, kako pravzaprav ubesediti celotno situacijo prijeteljem. Pri tem ti lahko dam nekaj napotkov.
Vsekakor je pomembno, da si iskrena. Podobno, kot si zaupala meni, lahko tudi njim. Zaupaj jim, kako se trenutno počutiš, da ti je žal in da se zavedaš, da je bilo to, kar si storila, narobe. Seveda če zares tako tudi misliš. Sicer nisi zapisala nič o tem, kaj je bil tvoj razlog oziroma motiv za laž, lahko pa to izraziš prijateljem. To se mi zdi pomemben vidik opravičila. Razumeti moraš, da se bodo ob tvojem priznanju najbrž počutili izdane, jezne, razočarane, žalostne in kot da ti ne morejo ponovno zaupati. To je povsem normalna reakcija. V kolikor jim boš zaupala svoj razlog za neresnico, pa bodo tvoja dejanja morda lahko vsaj bolje razumeli. Izraziš jim lahko tudi svoje zavedanje in sočutje do njihovega doživljanja pri tem. Torej, da razumeš, da ob tem doživljajo negativna čustva.
Upam, da ti bodo moji napotki v pomoč, sicer ti pa želim veliko poguma in uspeha!
Amadeja Jurič, mag. psihologije
• os
osebakinevekajinkako
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.