Živjo,
imam uprašanje glede ločitve staršev. Ali starši lahko sklenejo zakon da bi bili spet skupaj brez tega da bi hodili na sodišče in kljub vsem podpisanim papirjom?
Hvala za vaš odgovor vnaprej.
• Ar
Arči
Ne razumem popolnoma kaj te zanima.
Zakonca se razvežeta na podlagi tožbe, ki jo vloži eden od zakoncev ali oba zakonca. Dokler zadeva na sodišču ni pravnomočno zaključena lahko tisti, ki je vložil tožbo, tožbo umakne, pod določenimi pogoji pa mora drugi zakonec  s tem soglašati. V tem primeru sodišče postopek ustavi in vzpostavi se stanje kot da tožba nikoli ni bila vložena. Zakonska zveza ostane v veljavi.
Če pa je postopek pred sodiščem zaključen in je sodišče zakonsko zvezo razvezalo ta (zakonska zveza med bivšima zakoncema) ne obstaja več.
Seveda pa potem ko je zakonska zveza že razvezana obstaja več možnosti:
- zakonca sta ugotovila, da sta naredila z razvezo napako pa se odločita, da bosta, kljub temu da zakonska zveza formalno ne obstaja več še dalje živela skupaj. V tem primeru lahko nastanejo zapleti, če eden od bivših zakoncev umre in nastopi dedovanje. Potem bi bilo potrebno dokazovati izvezakonsko zvezo, ki paje vezana v različnih primerih na različen čas ko sta razvezana zakonca živela skupaj.
- še bolj enostavno pa je, da se razvezana zakonca, ko sta ugotovila, da razveza ni bila modra odločitev, ponovno poročita.
Možnost pa je tudi, da razvezana zakonca pričneta živeti vsak svoje življenje kar je najbolj običajno ob razvezah.
Če z odgovorm nisi zadovoljen(a) dopolni vprašanje pa bom odgovoril, če bom vedel odgovor.
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Če te prav razumem, sprašuješ, ali je možno, da se tvoja starša ponovno poročita, sta pa sicer že razvezana, in to brez tega, da bi morala hoditi na sodišče, kjer sta že dajala podpise v zvezi z njuno razvezo zakonske zveze, kot si zapisala.
Tvoja starša lahko spet skleneta zakonsko zvezo brez kakršnih koli zadržkov glede na to, da sta že bila poročena in sta razvezana. Niso potrebni nikakršni obiski na sodišču, kjer se je izvajal postopek za razvezo njune zakonske zveze. Zagotovljena je njuna svobodna odločitev glede ponovne sklenitve zakonske zveze.
Če pa tvojega vprašanja nisem prav razumel, pa se še oglasi.
Brane But, univ. dipl. psiholog