Pozdravljeni !
Trenutno sem pod zelo visoko stopnjo stresa (s stalnimi močnimi tinitusi) in občutki nemoči,... Za naučiti se imam Knjigo s 600 stranmi in imam veliko željo vendar ko se začnem učiti se pred menoj postavi ''navidezen'' zid, ki sem ga tako kot v osnovni tudi v srednji šoli zeloooo težko premagovala. Problem je pri meni, ko se nekaj naučim pri sebi bom to znala, ko pa pride do tega da moram to znanje deliti pa zmrznem in takrat ne vidim izhoda. Že v osnovni in srednji šoli sem imela dodatno strokovno pomoč in pomoč pri samem učenju, za vozniški izpit sem morala 3x več dela vložiti kot ostali mladi z ogromno izpiski, da sem sploh naredila vozniški izpit. Problem je, ker me zares močno postane strah, izgubim motivacijo, izgubim voljo in vse kadar se je nekaj potrebno na novo naučiti, ker mi to ogromno negativnega stresa povzroča saj se zelooo težko česa movega naučim in praktično sem res postala zelo obupana.
Zanima me ali je lahko tudi krivo domače okolje v katerem se ne počutim najbolje in je morda lahko tudi to povod za neko blokado pri učenju ?
Za kakršnokoli nasvet bom zelo vesela ????
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo. Praviš, da se soočaš s težavami, ki se pojavljajo pri učenju. Iz tvojega sporočila lahko vidim, da si glede tega v stiski in slišim te, ko praviš, da ti je težko.
Praviš, da si bila v osnovni in srednji šoli deležna pomoči in prilagoditev, ki so ti verjetno olajšale učni proces. Svetujem ti, da izhajaš iz strategij oz. načinov učenja, ki so se v šoli izkazali kot uspešni. Kaj ti je pomagalo? Kako si bila lahko najbolj uspešna? Razmisli, ali lahko te strategije preneseš tudi na situacijo, v kateri si zdaj. Kakšno je sicer tvoje znanje o različnih učnih strategijah? Obstajajo različne tehnike, s katerimi si lahko olajšamo zapomnitev posameznih informacij. Pomembno je tudi, da poskrbiš za ustrezno organizacijo pri učenju. Govorimo tudi o različnih učnih stilih. Na naši spletni strani si lahko prebereš kakšen prispevek o učenju. Če želiš, mi lahko podrobneje opišeš svoj način učenja in morda potem poskušava najti še kakšno strategijo, ki bi ti lahko bila v pomoč.
Omenjaš, da je tvoj največji izziv to, kako pokazati svoje znanje. Sprašujem se, ali to velja predvsem za ustno podajanje znanja ali pa se blokada zgodi tudi, kadar moraš svoje znanje pokazati v pisni obliki. Ponovno te usmerjam na načine, za katere si do sedaj že spoznala, da ti pomagajo oz. s katerimi si lahko najbolj uspešna. Imaš možnost, da jih kakorkoli uporabiš tudi v zdajšnji situaciji?
Vsekakor pa ti toplo priporočam tehnike sproščanja ter vizualizacijo. Sprostitvene tehnike ti pomagajo umiriti telo in misli ter tako znižujejo stopnjo napetosti. Uporabljaš jih lahko na vsakodnevni ravni, med učenjem, koristile pa ti bodo tudi na dan ocenjevanja. Dihalne tehnike, ki jih lahko najdeš tukaj, ti lahko pomagajo, da se pred ocenjevanjem nekoliko umiriš in tako vplivaš na svoje počutje. Pomembno je, da tehnike sproščanja in dihalne vaje izvajaš dovolj pogosto, da jih tudi v stresni situaciji zmoreš dovolj učinkovito izvajati.
Pomagaš si lahko tudi z vizualizacijo. Dan ali dva pred ocenjevanjem (lahko tudi že prej) si vzemi nekaj minut časa za mentalno predstavljanje situacije ocenjevanja. Zapri oči, sprosti se in razmišljaj o tem, kako bo vse skupaj potekalo. Predstavljaj si, v katerem delu dneva ocenjevanje poteka, v katerem prostoru, kdo bodo prisotne osebe, kakšen je način ocenjevanja ipd. V vizualizacijo vključi poznane okoliščine. Predstavljaj si sebe, kako podajaš odgovore. Bodi pozitivna, samozavestna, predstavljaj si, da ti bo šlo dobro. Lahko si predstavljaš tudi kakšnega izmed možnih vprašanj. Vizualiziraš lahko tudi, kako bi morebitne ovire lahko najuspešneje premagala. Tako boš na situacijo delno že pripravljena in ko bo ocenjevanje zares na vrsti, bo situacija že poznana in zato manj stresna.
Sprašuješ se, če na težavo lahko vpliva tudi domače okolje, v katerem se ne počutiš najbolje. Seveda. V kolikor tvoje počutje med učenjem ni optimalno, boš informacije težje ohranila v svojem spominu, pozornost je lahko bolj odkrenljiva. Posledično učenje ni tako učinkovito. Sprašujem se, ali si o domačih stiskah že s kom spregovorila. Kakšne so možne rešitve? Si morda razmišljala, da bi za učenje izbrala kakšen drug prostor, npr. knjižnico? Če želiš, lahko o domači situaciji napišeš kaj več tudi tukaj :)
Želim ti vse dobro in kar pogumno novim izzivom naproti!
Lea Prinčič, mag. psihologije