hej,
jaz nevem kako se naj ucim in zato me zelo skrbi da bom imela slabe ocene. Imate kakšen predlog kako se naj ucim?
hvala, Jada
Hi
Živjo, zelo mi je žal da se ne moreš učiti. Jaz se tudi nisem znala dokler nisem odkrila te metode:
1.vzami si listke različnih barv
2.na te listke si napiši imena poglavij ki ste jih obdelali
3.preberi si zbezek/učbenik
4. Izžrebaj listke in probaj povedati čim več stvari o tej snovi ki si si jih zapomnila.
Upam da ti je to pomagalo????
on
onasanja
Živjo,
če si ne želiš slabih ocen, je pač nekaj treba narediti. Nekaterim se ni treba veliko učiti, večinoma in čisto normalno pa je, da je za dobro oceno potrebno nekaj truda, saj ocena načeloma izkazuje, koliko znanja pri ocenjevanju pokažeš.
Najprej bi ti svetovala, da si pri pouku aktivno prisotna - slediš, si zapisuješ, če česa ne razumeš, pa takoj vprašaš ali učiteljico ali sošolce ali se pozanimaš kje drugje (Google, starši ...). Redno ponavljanje snovi pomaga, da si možgani bolj zapomnijo. Spomin je zakomplicirana stvar, ampak na kratko - če snovi ne ponavljaš, jo možgani pozabijo. Zato je aktivno poslušanje pri pouku osnova. Telefon naj bo ves čas v torbi ali doma. Potem pa doma delaj vaje (če gre za naravoslovne predmete npr. matematiko, fiziko) ali pa si prebereš svoje zapiske, lahko tudi ustrezno poglavje v učbeniku. Če doma vsak dan poleg domače naloge nameniš še pol ure (kar res ni veliko časa) in ponoviš, kaj si ta dan delala v šoli pri vseh predmetih, ti bo to zelo pomagalo.
Nekateri si delajo izpiske - na ločene papirje si izpisujejo samo najpomembnejše podatke, ali v obliki alinej, v miselnem vzorcu ... Nekateri si prebirajo zapiske v zvezku in nato zvezek zaprejo in sami sebi na glas razložijo, kaj so prebrali (ne na pamet, ampak razmišljaj!). Tehnik učenja je veliko in več si jih lahko poiščeš na internetu. Zelo slabo pa je, da se učiš na pamet, brez da bi vedel, kaj se učiš. Ker to ni smisel učenja, ker to snov potem takoj pozabiš, ko je ne potrebuješ več.
Brez dela pač ne gre:) Če se ti zdi, da za učenje nimaš časa, pa si moraš pred učenjem organizirati še čas (če si npr. veliko na telefonu ali če imaš veliko interesnih dejavnosti ...). Nekaj časa boš potrebovala, da boš našla svoj način učenja, ki ti bo najbolj sedel, a naj te to ne ustavi, ti bo prišlo zelo prav pri nadaljnjem šolanju:)
Srečno!
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Jada, pozdravljena!
Pohvalno se mi zdi, da iščeš poti, kako izboljšati svoje učenje in se tako dobro pripraviti na ocenjevanje. Kot vidim, si v komentarjih že prejela nekaj koristnih nasvetov.
Predvsem se mi pri učenju zdi pomembno, da si znamo to dobro organizirati in načrtovati, da odstranimo moteče dejavnike in smo pozorni oziroma miselno zares prisotni, da najdemo tehnike in pristope k učenju, ki nam ustrezajo in da hkrati ne pozabimo tudi na naš prosti čas. Ker smo si med seboj zelo različni glede tega, kako se učinkovito učimo, ti prilagam kar povezavo do člankov na temo učenja (nasveti, tehnike, priporočila): https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/?topic=7
Podobno kot vožnja kolesa, je tudi učenje spretnost, ki jo je potrebno trenirati, zato nikar ne obupaj, če ti učenje ne bo steklo kar takoj po tem, ko boš vpeljala kako nove metodo. Poskusi poiskati način, ki ti najbolj ustreza.
Želim ti veliko uspeha in te lepo pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije