Zivjo,
po 11 mescih mesecev sem spat zacela delati SH (self harm). Imam veliko skrbi glede srednje sole in ocen. Nekako uzivam v bolecini ko delam SH ampak bi rada nehala, saj moje bliznje prijatelje zelo skrbi. Moje vprasanje je, kako se lahko zamotim saj ponavadi delam SH ob poznih urah ker ne morem spati in prevec razmisljam. Kaj lahko delam namesto tega? So kaksne tehnike da se lahko umirim?
Hvala za odgovor
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če si enkrat v preteklosti že zmogla sama prekiniti samopoškodovanje, verjamem, da imaš moč, da to storiš tudi tokrat. Ključ je, da preusmeriš misli in se zaposliš z drugimi stvarmi. To je seveda nekoliko težje pred spanjem, ko je čas da se umirimo - a takrat so včasih možgani še zelo aktivni, celo preveč kajne, tako kot pišeš ti.
Da, veliko tehnik obstaja, ki so ti lahko v pomoč pri umirjanju misli in telesa kot so trebušno dihanje, postopno mišično sproščanje ipd.. Prosim preberi si jih na spodnjih povezavah, priloženi pa so tudi posnetki, kjer lahko nekatere tehnike tudi poskusiš, vadiš, uporabljaš če ti bodo sedle.
Uspešne vaje ti želim, lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije