Ali se lahko naucim danes zgodovino 30 strani ce imam se 1 uro pa pol treninga sola se konca ob 1 in kako se lahko najhitreje naucim?
• Ta
Tadej
Haha, tole me je spomnilo na moje šolske dni. En dan pred testom sem iskal na Googlu "kako se hitreje učiti". Najbolje je, da se začneš učiti na enak način, kot si se učila do sedaj. S tem, ko iščeš odgovore, samo izgubljaš čas. Nove tehnike učenja pa lahko preizkusiš, ko boš imela več časa za eksperimentiranje.
• Id
Idk
Hej,
Mi smo zadnjič pisal zgodovino in sem se spet učila zadnji dan in se začela učit komaj ob 16 uri in sm mela tko 40 strani ampak mi je uspelo čeprav sm se učila do 22. Ure ampak mi je uspelo.
Drugače je moja tehnika da si eno stran preberem in si nardim kradke izpiske sam z ključnimi besedami. In pol nakoncu si vse se enkrat ponovim. Včasih se prepričam mojga brata da me kj vpraša in pol se vidim kaj mi ne gre in se tisto naučim.
Upam da ti to kj pomaga
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Nina
pišeš, da se želiš naučiti zgodovino v enem popoldnevu oziroma v popoldanskih urah. Zanima te, če obstajajo tehnike učenja, s katerimi se boš snov najhitreje naučila. Verjamem, da si v stiski s časom in da si želiš kljub temu visokih ocen. Kako to, da se nisi učila že prej? So te morda ovirale katere druge dejavnosti? Si morda razmišljala o tem, koliko časa si za tovrstno učenje potrebovala v preteklosti, pri zgodovini ali kakšnem drugem predmetu?
Glede na to, da te ne poznam in ne vem, koliko časa običajno potrebuješ za to, da se naučiš približno 30 strani, ti težko odgovorim na zastavljeno vprašanje. Mislim, da boš sama najlažje precenila tvoje sposobnosti glede na pretekle izkušnje. Morda sprašuješ zato, ker si se v preteklosti že lahko naučila določen obseg snovi v kratkem času ali ravno nasprotno? Si se že pred današnjim dnem učila ali ne?
Mislim, da iskanje najhitrejše in najlažje poti pogosto ne obrodi sadov. Učenje je namreč dolgotrajnejši proces, ki od tebe zahteva ne le proste ure, temveč tudi motivacijo, pripravljenost za učenje, trud in veliko ponavljanja. Seveda je veliko pogojeno s tem, kakšnih ocen si želiš oz. kako visoka so tvoja pričakovanja. Če želiš, npr. zgolj pozitivno oceno boš potrebovala precej manj časa, kot če si želiš visoko oceno. Četudi se ljudje razlikujemo glede na učne sposobnosti, ima čas in pristop k učenju zelo pomembno funkcijo. Pomemben dejavnik je tudi že prej usvojena snov t. i. podlaga znanja, ki omogoča poglabljanje in razumevanje. Glede na lastne izkušnje bi ti svetovala, da se v prihodnje pričneš prej pripravljati na preverjanje oz. ocenjevanje znanja.
Seveda obstajajo posamezni nasveti, ki ti lahko ta čas nekoliko poenostavijo. Prilagam ti povezavo do prispevkov, vezanih na učenje https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/. Tukaj si lahko prebereš marsikaj o samem procesu učenja (kaj je proces učenja, kako poteka, kateri dejavniki pomembno vplivajo nanj), tehnikah učenja (tehnike oz. opisi postopkov učenja, s koristnimi namigi in nasveti) in organizacije delovnih dni (npr. oblikovanje tedenskega urnika in dnevnega plana). Verjamem, da ti bodo tovrstni nasveti koristili. Upam, da sem te z odgovorom usmerila na pravo pot, sicer pa mi pogumno zastavi še kakšno vprašanje.
Uspešen dan ti želim!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike