Pozdravljeni, mene pa zanima ker meje nekako starejši moški povabil v petek ven na kavo in jaz nočem iti ampak nevem kako prijazno reči da nemore iti oziroma nočem direktno reči ne, hodi skoraj vsak teden v mojo trgovino ko jaz delam, danes nisem mogla reči ne da ga nebi vžalila. :/
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da si se znašla v situaciji, ki je zate zelo neprijetna. Delo v trgovini od tebe zahteva prijaznost do strank. Čutiš, da iz prijaznosti ne moreš zavrniti povabila starejšega moškega, ki prihaja v tvojo trgovino, čeprav ti ob tem res ni prijetno.
Razumljivo je, da si v zadregi, saj situacija od tebe zahteva, da se postaviš zase, vendar hkrati ohraniš dober odnos s stranko. Želiš biti prijazna, vendar mu hkrati moraš dati jasno vedeti, da nisi zainteresirana za druženje na samem. Povabilo na kavo imaš vso pravico zavrniti, če se ob tem ne počutiš prijetno.
To, da se postaviš zase na drugemu spoštljiv način, imenujemo asertivnost, o kateri si lahko več prebereš tukaj. Najbolje je, da se gospodu zahvališ za povabilo in mu razložiš, da ne boš šla z njim na kavo. Nekaterim je lažje, če si ob tem izmislijo kak izgovor (npr. rečejo, da trenutno nimajo časa, saj veliko delajo; omenijo, da imajo pravilo, da ne mešajo zasebnega življenja s poslovnim, tako da se ne sestajajo s strankami na samem ipd.), popolnoma upravičeno pa je tudi, če gospodu poveš po resnici – da si počaščena, da se je spomnil nate, vendar pa te kava z njim ne zanima in te spravlja v neprijetno situacijo.
Tvoja pravica je, da v kolikor ti ni prijetno, povabilo odločno (in karseda prijazno) zavrneš.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije