Zdravo
Stara sem 13 in si zeloo želim svojega konja natančneje ponija pasme haflfinger. Jaham že 3 leta in imam nared izpit jahač 1.Prosto jaham v koraku ,kasu in galopu .Doma imamo vse pogoje za konja/ponija. Ampak problem so starši. Moja mama se zelo boji konjev ,očeta pa ne morem prepričati . Poizkusila sem vse mogoče ampak jaz si to tako močno želim ,da že sanjam. Redno (2 na teden)tudi jaham v konjeniškem klubu in imam za sabo že ogromno ur v sedlu ,vem koliko časa in dela to zahteva.
Hvala in lep pozdrav
Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej čestitke za opravljen izpit jahača! :) Iz tvojega vprašanja lahko prav začutim, kako močna želja po konju tli v tebi.
Glede na tvoje izkušnje in čas preživet s konji, tudi sama praviš, da se zavedaš, kakšno nego in skrb zahtevajo te živali. Odgovornost za skrb za žival je zelo velika odgovornost. Verjamem, da si to v vseh teh urah preživetih v klubu že začutila. Žival, kot je konj, tudi potrebuje veliko prostora in časa, kar tudi praviš, da imaš. Tvojo oviro, da bi imela čisto svojega ponija, po tvojem predstavljajo le še starši.
Mislim, da se je potrebno zavedati, da je eno želja in sanje, o tem, kaj bi radi imeli, drugo pa vsa odgovornost in čas, ki ga je potrebno živali nameniti. Odločitev za konja je v resnici odločitev za dobrih 20 let, kolikor dolgo konji običajno živijo. Starši pogosto zaradi svoje zaposlenosti (ali pa v primeru tvoje mame, strahu) svojo žival vidijo, kot (pre)veliko obvezo in odgovornost.
Če si svoje želje že zaupala na glas, ste se o njih že pogovarjali in se staršema to še vedno ne zdi dobra ideja, ti svetujem, da poiščeš kakšne drugačne možnosti in rešitve, preko katerih bi lahko uresničila svojo željo. Obstajajo na primer možnosti v konjeniških klubih, da najameš svojega konja, ki biva pri njih, ti pa zanj skrbiš in si zanj odgovorna. Tako se lahko najprej preizkusiš v skrbništvu in odgovornosti za žival, da dokažeš sebi in staršem, da ti je to zares pomembno in si se zanj pripravljena potruditi.
V tebi je močna želja in si se zanjo pripravljena zares potruditi. Kar lahko sedaj narediš je to, da se s staršema pogovoriš in skupaj poiščete rešitve, kako bi lahko izpolnili tvoj željo tako, da bosta tudi ona z njo mirna.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)
Ko
Kozjerejka
Živijo,
spet je tu veliko stroškov. Če te zanima vprašaj :)