Dober dan!
Zanima me kako naj premagam strah pred govornimi nastopi v šoli , in pa jast treniram tenis in imam tekme ampak ne veliko ljudi gleda in mam gremo in kako naj to premagam .
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnil na nas. Če prav razumem, imaš tremo, ko te večja skupina ljudi gleda oziroma ko imaš govorne nastope v šoli. Predstavljam si, da ti lahko to nekoliko otežuje tvoje življenje, ti pa bi si želel biti nekoliko bolj samozavesten med nastopi v šoli in tekmami, saj si verjetno želiš v športu, ki ti veliko pomeni, dosegati dobre rezultate.
Mladostniki se pogosto soočajo s težavami glede treme, to imenujemo socialni strah. Pri soočanju s tovrstnim strahom bi ti predlagala, da si narediš seznam situacij, v katerih moraš nastopati pred večjo skupino ljudi - od tistih, ki se ti zdijo še obvladljive do tistih, ob katerih občutiš največ treme. Nato pa se najprej poskušaj soočiti s tistimi, ki ti predstavljajo najmanj treme, dokler se nanje ne navadiš in ti ne vzbujajo več toliko strahu in neprijetnih občutij. Nato se lahko lotiš nekoliko težjih situacij in se tudi z njimi spoprimeš z več zaupanja vase ... in tako naprej, dokler ne prideš skozi svoj seznam.
Glede na to, da se s tem sooča veliko mladostnikov, bi ti predlagala, da povprašaš svoje sošolce ali vrstnike, ali so tudi sami živčni pred predstavitvijo v šoli in kako se s tem spopadajo. Mogoče lahko za nasvet o javnem nastopanju vprašaš učiteljico, ko vam naroči, naj izvedete določeno predstavitev ali pa vprašaš trenerja za nekaj nasvetov?
Več o tem, kako lahko shajaš s temo pred nastopom, pa lahko prebereš tudi tukaj:
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala in želim ti uspešno spopadanje s tremo.
Lep pozdrav,
Iris Žiberna, dipl. psih. (UN)