ne dobivam vec dobrih ocen ne zanima me vec branje samo se lezim na postli in gledam v telefon po ure in ure in na koncu dneva se pocutim hujse kot dan prej. kako naj ustavim cikel?
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zahvaljujem se ti za vprašanje in zaupanje ter se ti hkrati opravičujem, ker si kar preveč časa čakala na odgovor.
Tvoj zapis je kratek in izraža situacijo, ki je zate precej obremenjujoča. V kolikor povzamem je povezan s tvojimi občutji neuspešnosti v šolskem procesu.
V želji, da bi bil moj odgovor lahko kakovosten, bi potrebovala več informacij. Vprašala bi te koliko časa traja takšno stanje? Kateri bi po tvojem bili lahko dejavniki in dogodki, dogodek, ki je prispeval k temu stanju? Kakšne misli ti gredo skozi glavo? Kakšna čustva so prisotna? Kako poteka tvoje učenje? Kakšne so tvoje strategije, kakšna je tvoja učna rutina? Koliko časa nameniš učenju? Komu si morda že zaupala svoje težave? Si se v podobnih situacijah že znašla, kako si jih reševala? Kdo ti je bil v uporo? Si poiskala pomoč v šoli, pri starših, vrstnikih? Kaj najslabšega se lahko zgodi? Kaj zate pomeni dobra ocena, kakšna so tvoja pričakovanja glede šoslekga uspeha? Kaj počneš v prostem času? Kako kakovostno spiš? V katerem letniku srednje šoli si? Gre morda za prehod izz osnovne v srednjo šolo ali prehod iz prvega v drugi letnik?
Ta vprašanja in tvoji odgovori nanje bi že lahko šli v smeri ustavljanja cikla, kot ti temu praviš. Ob tem pa je pomembno, da poskusiš ustavljati cikel z majhnimi koraki, ki bodo sicer od tebe zahtevali napor in potrpežljivost. Kaj to pomeni - izberi predmet, pri katerem imaš težave, zastavi si načrt dela in ga spremljaj. Četudi vsak dan ne bo šlo in bo težko, poskusi vztrajati. Razmisli kaj ti je v preteklosti že pomagalo, kje so tvoje moči in jih poskusi uporabiti. Razmisli kdo ti lahko pri tem pomaga. Predlagam, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, starši, morda ti lahko pomaga kakšen od sošolcev.
V pomoč so ti lahko tudi članki o učenju na portalu To sem jaz https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/?topic=7
Upam, da ti je bil moj zapis vsaj malo v pomoč. Verjamem, da se bova še "tipkali" in iskali poti. Želim ti dobre jesenske počitnice.
Velik objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja