Zdravo,
Stara sem 13 let in sem v osmem razredu, v katerem je sedem punc in 11 fantov.S puncami se bolj kot ne dobro razumem fanti pa tudi niso problem saj velikokrat držimo skupaj.Uglavnem seveda imam kot najstnica najboljšo prijateljico (bestiko), ki mi vedno stoji ob strani.Obe se mama ful radi, v vseh stiskah si pomama in priznam da bi umrla zanjo, ker jo mam rako rada.V zadnjih dveh ali treh mesecih pa se med nama pojavljajo čudni izpadi.Obe sma tako tečni in se učasih sploh ne znama pogovarjati, ko mi kaj napiše sploh nevem zakaj ji ne odpiše čeprav ji hočem.Učasih si mislim da noče biti moja BFF ampak mi reče da hoče.Res jo imam ful rada ampak nočem da se najino prijateljstvo kdaj konča čeprav me motijo grde besedi ki mi jih reče in vem da so v hecu in ji jaz tudi rečem.Ampak mi tak odnos ni več isti kot je bil.Mislim si da nisem dovolj lepa da bi bila njena prijateljica mapak mi sploh ne pusti govoriti o tem, ker misli da sem popolna prijateljica.prosim če mi poveste kako naj se s tem počutim ali kakšen odnos naj bi bil med dvema prijateljicama
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se obrnila na nas s svojo težavo in bi si od nas želela izvedeti več o tem, kakšen naj bi bil odnos med prijateljicama. Povedala si, da imaš veliko sošolcev, s katerimi se dobro razumeš in se veliko družiš z njimi. Imaš pa tudi eno najboljšo prijateljico, s katero sta si bili zelo blizu. V zadnjem času pa čutiš, da so se v vajinem odnosu začele pojavljati določene težave. Skrbi te, da si ona več ne želi biti tvoja najboljša prijateljica. Na koncu si izpostavila tudi, da te skrbi, da nisi dovolj lepa, da bi bila njena prijateljica.
Najprej bi rada povedala, da se mi zdi zelo lepo, da se v razredu tako dobro razumete s sošolci in sem iz tvojega sporočila razumela, da imaš tudi veliko drugih prijateljev razen svoje najboljše prijateljice. Ali dojemaš svoje sošolce kot svoje prijatelje? Prav tako me zanima, če imaš morda še kakšno drugo bližnjo prijateljico, ki ji prav tako lahko marsikaj zaupaš, pa čeprav ni tvoja najboljša prijateljica? Za nas je namreč dobro, da imamo širši krog ljudi, na katere se lahko zanesemo in jim lahko zaupamo. Zato se mi zdi pozitivno, da se dobro razumeš s sošolci in se tudi z njimi veliko družiš.
Med najboljšimi prijatelji večkrat pride do določenih trenj, saj so to ljudje, ki jim veliko zaupamo in smo pred njimi večkrat ranljivi. Odnos z najboljšimi prijatelji je zato tudi zelo močan in vključuje veliko intenzivnih čustev. Verjamem, da te zato skrbi glede vajinega prijateljstva trenutno močno obremenjujejo in ti je resnično težko. Opisala si, da sta večkrat slabo razpoloženi in izmenjata tudi grde besede. Zanima me, kakšne so te grde besede? Ali je kaj, kar te moti pri njenem vedenju? Ali je morda kaj, kar misliš, da bi lahko njo motilo? Poskusi premisliti, ali ti je že kdaj omenila kakšno malenkost, ki jo je zmotila. Prav tako se lahko poskusita pogovoriti o tem in skupaj ugotoviti, ali je kakšna stvar, ki otežuje vajin odnos in bi jo lahko spremenili. Povedala si, da so se v vajinem odnosu začele težave v zadnjih dveh ali treh mesecih. Ali je bil takrat kak dogodek, ki misliš, da bi lahko to sprožil? Kaj se je v tem času dogajalo v tvojem življenju? Kaj se je dogajalo v njenem življenju? Včasih ljudje, ko doživljamo veliko stresa in skrbi, to izražamo v odnosih z našimi najbližjimi. Morda se je nekaj podobnega zgodilo pri vama in so grde besede posledica napetosti v vajinih življenjih. Poskusi premisliti, ali je morda kaj, pri čemer bi lahko pomagala svoji prijateljici in ji stala ob strani. Lahko jo povprašaš, kako se počuti in ji daš vedeti, da si tukaj zanjo.
Včasih se tudi zgodi, da se od določenih ljudi oddaljimo. Si imela morda že kakšno takšno izkušnjo? Ljudje se ves čas spreminjamo, posebej velike spremembe pa so v obdobju, v katerem se ti nahajaš. V tem času se nam spreminjajo interesi, ki so pogosto temelj prijateljstev. Z ljudmi se lahko oddaljimo zaradi različnih dejavnikov, to se lahko zgodi tudi, če se prijatelj prepiše na drugo šolo ali pa na prehodu v srednjo šolo. V primeru, da pri vama ne gre za zgolj začasne težave v odnosu, se je dobro zavedati, da se bo morda vajino prijateljstvo končalo. Ta proces je lahko zelo boleč, saj smo si z najboljšimi prijatelji zelo blizu in so resnično pomembne osebe v naših življenjih. Kljub temu je tudi to nekaj, s čimer se večina ljudi kdaj v življenju sooča in sem prepričana, da boš tudi ti prišla skozi to s podporo drugih ljudi, ki jih imaš rada.
Navsezadnje se mi zdi pomembno nekaj pozornosti nameniti zadnjemu delu tvojega sporočila. Povedala si, da te skrbi, da nisi dovolj lepa, da bi bila prijateljica s svojo najboljšo prijateljico. Ti je ona ali kdo drugi kdaj povedal kaj takšnega? Ali morda ti nisi zadovoljna s svojim videzom? Če čutiš, da večkrat nisi zadovoljna s svojim izgledom ali opažaš pri sebe težave s samopodobo, bi bilo dobro, da se o tem pogovoriš s svojimi starši ali kom drugim, ki mu zaupaš. Zelo pomembno je namreč, da sami sebe sprejemamo takšne kot smo in se imamo radi. Če želiš izvedeti več o samopodobi in kaj lahko narediš glede tega, ti predlagam, da prebereš - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala.
Lep pozdrav,
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)
Ti
Tinca
Jaz sem na istem. Na nekatere puberteta zeloo vpliva. Z mojo bivšo prijateljico sma se full stekali zdej po 2letih se je pa vse premenilo vmes sma bili skregani skor pol leta. Potem se je želela ona pobotati in sma se. Zdej se pa sploh noče več pogovarjati z mano.