zdravo,
stara sem 11 in sem v šestem razredu. Sem edima punca in moja BFF pa je v sedmem razredu. Poznava se že od vrtca in priznam da bi vse naredila zanjo. A zadnje pol leta morda še več se je začelo vse spreminjati. Kar naprej imam breakdowne tudi po eno uro zaradi nje. Ko me pokliče če bi se dobile je sploh ne morem zavrniti. Živim na vasi in obiskujem majhno šolo zato je ona skoraj edina s katero se družim. In ker imamo kombiniran pouk si je našla drugi dve prijateljici in mene tako rečeno odpikala. In se druži z mano le če nobene od niju ni doma rada bi ji povedala da nočem biti več njena najboljša prijateljica pa ne vam kako
• Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če te prav razumem, se je tvoja najboljša prijateljica začela družiti z drugimi osebami in vajino prijateljstvo postavila na nekoliko stranski tir.
Zagotovo ni lahko, ko se prijateljstvo, ki ti ogromno pomeni, začne spreminjati. V tem obdobju in starosti, v kateri si, se osebe lahko začnejo spreminjati, iskati nova poznanstva in prijatelje, zanimanja in družbo. Takšne spremembe, sploh če o njih ne odločaš sama, so lahko zelo boleče. Morda se lahko zaradi tega počutiš tudi manj pomembno ali, da si sama naredila kaj narobe, ampak to še ne pomeni, da nisi vredna tega prijateljstva.
Včasih pa se lahko zgodi tudi, da te kakšen prijatelj nehote zapostavi in se tega ne zaveda ali tega niti ne želi. Če prav razumem, ne poznaš konkretnih razlogov za njeno obnašanje oziroma se z njo o tem še nisi pogovorila. Svetujem ti, da prijateljici iskreno poveš kako se počutiš. Morda sploh ne ve, da te je s svojim vedenjem tako prizadela. Svoje občutke ji lahko poveš na različne načine, na primer: »Zadnje čase imam občutek, da se ne druživa več tako kot prej in da sem ti manj pomembna. Rada bi, da veš, da me to boli.«
Omenjaš, da ne želiš biti več njena najboljša prijateljica. Če se tako počutiš ni s tem nič narobe, tudi to ji lahko poveš, na primer takole: »Rada sem te imela kot prijateljico, ampak se mi zdi, da se je najino prijateljstvo spremenilo. Želim, da greva vsaka svojo pot, brez zamer.« Svetujem pa ti, da preden popolnoma končaš prijateljstvo, da se z njo o tem pogovoriš in morda skupaj razmislita o rešitvah (lahko postavita časovne okvirje za druženje, morda se lahko tudi ti kdaj priključiš v druženje z njo in njenima drugima prijateljicama in podobno).
Hkrati pa je pomembno, da tudi sama začneš postavljati meje. Ni potrebno, da vedno rečeš "da", kadar te prijateljica pokliče. Če se ne počutiš dobro ali se ti ne ljubi družiti imaš pravico reči "ne" in si vzeti čas zase. To lahko storiš na preprost način, recimo: »Danes ne morem, potrebujem malo časa zase.« S tem boš prijateljici tudi pokazala, da ceniš sebe, svoj čas in svoje počutje.
Ne glede na to, kakšno odločitev boš sprejela o vajinem prijateljstvu, se mi zdi zelo pomembno, da svoje občutke izraziš in jih poveš prijateljici. S tem bo tebi lažje, hkrati pa bo tudi prijateljica vedela, kako se počutiš, in morda bosta lahko našli skupno rešitev.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja
• Ha
Ha0ntko
Prempad si se za to za povrh, pr teh letih noben se skor ne zainterisa za ljubezen pocaki se minimalno 2 leti