zdravo, imam težavo!
Že neki časa poznam enega fanta kateri mi je všeč in lahko rečem da se v njega zaljubljena. Ful lepo mi je bit z njim ker je taka faca. Pri njemu me dejansko ne moti nič razen ene stvari. Ima veliko kil. Mislim da nekje 120-130. Načeloma je meni kod pravim bolj važno srce amapk me vselej to moti. Rada bi mu na lep način povedala in da bi poskusu shujšat, kaj naj strorim?
Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
To je precej občutljiva tema in hvaležna sem, da si se oglasila na našem portalu. Povem ti, da še odrasli težko obravnavamo take in podobne teme. Razmišljaš o tem, kako pristopiti k pogovoru o prekomerni teži. Pomembno je, da pri takih pogovorih ravnaš z veliko mero empatije in občutka za drugega. Ko gre za nekoga, ki ti je blizu je prav, da se lotita tudi težjih tem.
Kadar nas kaj skrbi (to je tudi vpliv teže na zdravje) je dobro začeti tako, da prosimo za dovoljenje, da o tem spregovorimo. Če ne želi govoriti o tem, spoštujemo to odločitev in lahko dodamo samo to, da smo na voljo, če si premisli. Lahko rečeš le: “Tu sem zate, če ali ko boš želel pogovor ali podporo."
Torej, če bo tvoj fant rekel, da ne želi govoriti o svoji teži, poslušaj in spoštuj to željo. Ne nadaljuj s temo o teži, če je že izrazil, da o tem ne želi govoriti. Zaupaj pa, da se bo zagotovo obrnil nate, če ali ko, bo o tem želeli govoriti. Potrpežljiost je vrhunska veščina uspešnega sobivanja in humus za odnose!
Smiseln predlog je tudi, da počakaš, dokler oseba sama ne omeni nekaj o svoji teži ali prehranjevalnih navadah. Ko to stori, najprej priporočamo poslušanje, sočustvovanje in potrjevanje njihove izkušnje. Ne začenjamo s tem, da iščemo rešitve (tukaj je na koncu teksta primerno opisana tehnika aktivnega poslušanja).
Vsak od nas potrebuje drugačno vrsto podpore. Tudi strokovnjaki za prehrano pravijo, da je najbolje, če ljubo osebo enostavno vprašamo, kako lahko pomagamo. Znano dejstvo pa je, da nekater ljudje želijo, da smo jim ves čas za petami, spet drugi pa točno nasprotno, to sovražijo. Torej, ključ je v tem, da vedno vprašaš, kaj potrebujejo.
Tukaj je nekaj idej, kaj lahko storiš, da mu pomagaš, pa tudi nekaj nasvetov, čemu se je najbolje izogniti. Nasvete sem pobrala iz članka "10 Ways to Help a Loved One Lose Weight" (Kako pomagati ljubljeni osebi pri hujšanju), ki jih je medicinsko pregledala Louise Chang, MD, in jih napisala Colette Bouchez.
Bodi navijačica: osredotoči se na to, da ga spodbujaš in podpiraš v stvareh, ki jih dela prav, namesto da iščeš napake. Pohvali ga za dosežke in ne osredotočaj se na cilje, ki jih morda še ni dosegel.
Postani aktivni del njegovega programa: skupaj lahko poskusita nekatere zdrave recepte ali se pridružita fitnesu. Tako lahko delita zdrave navade in skupaj napredujeta.
Pomagaj mu razvijati zdrave spodbude: kot nagrado ne načrtujta dejavnosti, ki vključuje hrano, raje predlagaj izlet v naravo ali obisk zanimive točke v mestu. Bodita kreativna in poiščita nove načine, kako lahko praznujeta uspehe, ne da bi se osredotočala na hrano.
Pokaži, da ti je mar do njega kot do osebe, naj čuti tvojo podporo in razumevanje, ne glede na njegovo težo ali kako hitro napreduje pri svojih ciljih.
Ko ima slab dan, ga poslušaj, ne obsojaj. Bodi tam zanj, da se lahko pogovori o svojih izzivih, brez strahu pred obsojanjem.
Spodbujaj zdrav življenjski slog, ne samo hujšanje.
Bodi pozitivna, lepo je vedeti, da imaš ob sebi nekoga, ki verjame vate in tvojo sposobnost, da uspeš.
Pomembno je, da med tem procesom ohranjaš empatijo in razumevanje. Ne pozabi, da je tvoj cilj pomagati in biti podpora, ne da bi se počutil kot da ga nadziraš ali siliš v nekaj, česar si sam ne želi. Z ljubeznijo in podporo lahko skupaj rasteta in se razvijata v smeri bolj zdravega in srečnejšega življenja.
Čemu pa se je dobro izogibati, ko podpiramo drugega na njegovi poti do zdravega življenjskega sloga?
Spoštuj njegove prehranske odločitve in se izogibaj ponujanju hrane, ki bi ga lahko odvrnila s poti proti cilju. Izogibaj se temu, da bi na glas komentirala njegovo izbiro hrane ali omejevala dostop do določenih živil.
Čeprav se sama ne soočaš s težavami zaradi teže, razmisli o lastnih izzivih in kako bi se počutila, če bi nekdo ves čas opozarjal na tvoje težave.
Strogo se izogibaj uporabi izrazov, kot so "Si sledil načrtu?" "Moral bi biti bolj previden." Pomembno je, da ne kritiziraš ali sodiš, saj to ni tvoja vloga.
Ne pretiravaj, ne zasipaj ga s knjigami o hujšanju ali kuharskimi knjigami z nizkokaloričnimi recepti, razen če izrecno pove, da si tega želi.
Ta vodila so smernice, namenjene zagotavljanju, da ostaneš podporna in pozitivna oseba v fantovem življenju. Ključno je, da se osredotočiš na njegovo dobrobit in spodbujaš zdrave odločitve, ne da bi se osredotočala na hujšanje kot končni cilj. Tako lahko zgradita močan temelj za zdrav in srečen odnos, ki temelji na medsebojni podpori in razumevanju.
Verjamem, da si tista, ki posluša in zna biti potrpežljiva, tudi ko ostali obupajo!
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.