Pozdravljeni,
Imam problem s svojo "prijateljico" , družine se že res dolgo časa vendar mi gre že par let zelo na živce. Vedno se laže, želi biti glavna in njen način govora me živcira. Razumem, da me to naredi videti kot slabo osebo vendar sem že velikokrat probala prepričati samo sebe naj se ji prilagodim ampak preprosto ne morem. V šoli jo komaj prenašam poskušam jo ignorirati in se čim manj pogovarjati z njo, če me kaj vpraša samo pokimam ali ji dam najkrajši možni odgovor , da mi je ni treba več gledati. Nisem edina ,ki se počuti tako, moje ostale sošolke se strinjajo z mano in smo že planirale kako ji lahko to povemo da se ne želimo družiti več z njo. Lahko naštejem vsaj 10 ali več stvari, ki jih je naredila zelo narobe v našem prijateljstvu saj vedno želi biti glavna in v središču pozornosti.
Kako naj ji povemo da je ne maramo?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem sporočilu si zapisala, da imaš prijateljico, v družbi katere ti nekaj časa več ni prijetno. Predstavljam si, da si ob tem v zadregi.
Zaradi tega, ker ti kakšna oseba kot prijateljica ne ustreza, še ne pomeni, da si slaba oseba. Vsaka oseba ne ustreza vsaki osebi in to je v redu. Kljub temu predlagam, da se s to prijateljico o vajinem odnosu pogovoriš oziroma pogovorite - tako bo vsem vpletenim lažje - tebi se ne bo treba več pretvarjati, da želiš biti v njeni družbi, ona pa si bo lahko našla druge prijatelje.
Takšnega pogovora sicer ni lahko izpeljati, vendar verjamem, da lahko najdeš prave besede in se z njo pogovoriš. Pomembno je, da si iskrena, vendar ne prizadeneš njenih čustev. Ob tem ti lahko pomagajo “jaz sporočila”, kjer s sogovorcem deliš svoje občutke, pomisleke na konstruktiven način. Predlagam, da si za primer prebereš tale prispevek, kjer imaš nekaj primerov, kako lahko vajin pogovor začneš.
Ne morem ti zagotoviti, da bo pogovor lahek, ampak verjamem, da se boš počutila bolje, ko bosta ta neskladja med vama razrešili. Sporoči mi, kako se bo situacija iztekla.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ne
nevem_77
Pozdravljeni,
Jaz in moje prijateljice te prijateljici nismo povedale, da nam ni do druženja z njo saj smo prišle do ugotovitve da to ona sama že ve. Ne pogovarja se več z nami kot se je v časih in ima  druge prijateljice ki ji bolj ustrezajo. Zato mi je zelo lažje saj je tudi ona sama zelo nesramna do drugih punc na tak način da dobi več pozornosti fantov in dela stvari ,ki vem da jih prej nebi nikoli naredila ampak zdaj je postala bolj popularna med fanti do katerih mene nič ne mika. Upam, da bo tako ostalo da se ne druži in pogovarja več z mano.
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena nazaj,
razumem, da se je situacija tako razpletla, da vam ni bilo treba govoriti s prijateljico, saj se je sama nehala družiti s teboj in tvojo skupino.
Žal mi je sicer, da slišim, da je ta punca nesramna do drugih - nikakor ni to način, da pridobiš nove prijatelje - da bi kogarkoli za to moral užaliti. Če se bo takšen odnos nadaljeval, da bo žalila punce, da bi bila všeč fantom, se morda z njo vseeno pogovorite, ali pa to omenjajte kakšni svetovalni delavki, ki je prisotna na vaši šoli. Tudi to je oblika ustrahovanja, ki jo je potrebno ustaviti.
Če se odnosi kako spremenijo, ali bi potrebovala še kakšen moj vpogled ali pomoč, sem ti zmeraj na voljo.
Želim ti prijetno poletje,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ne
nevem_77
Oglašam Se vam še enkrat saj odkar sem napisala ta odgovor je minilo kar nekaj časa. Na skupini (v snapchatu) je napisala nekaj kar me je zelo zmotilo sej se mi je zdelo da spet žali prijateljico zato sem ji napisala v zasebni pogovor da to ni uredu in da smo ji že vse sošolke nameravate povedati da nas moti kako se laže in da nam je neprijetno v njeni družbi ( napisala sem ji tudi par primerov ki so povzročili da se tako obnašamo) ampak nam ni uspelo saj je da ji bi to povedale ker so bile počitnice že mimo. Iskreno povedano tega ni dobro sprejela in mene krivila da sem nesramna ampak sama menim da sem ji povedala na najprijaznejši način kakor se da. Uglavnem rekla je da sem nesramna in da zdaj vsaj ve kakošno mnenje imam o njej ampak iskreno sem srečna da sem ji končno povedala. To da sem te prijateljici to povedala sem povedala še mojima drugima prijateljicama ( kateri sta ji tudi želeli povedati ampak kakor sem rekla nam ni uspelo) in sta rekli da je super da sem ji končno povedala. Hvala vam za vse nasvete.
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Živjo,
pohvalno, da si se postavila za svojo prijateljico in punci na prijazen način povedala, da njen odnos ni primeren. Super je tudi, da si ji napisala konkretne primere, da lahko v prihodnje izhaja iz tega in popravi svojo komunikacijo v odnosih z drugimi, če bo to te spremembe kdaj prišlo.
Zaradi tega nikakor nisi slaba oseba - to, kar si storila, je najboljša in najbolj zrela rešitev za vse v tej situaciji. Upam, da ne boste imele več težav s to punco. Če boš kadarkoli še potrebovala kakšno podporo, se lahko vedno obrneš name.
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)