Dober dan
Star sem 16 let in sem gej, vsec mi je en fant ampak nevem kako naj mu to povrm.
Poleg tega tudi nevem kako naj to povem starsem?
Prosim za pomoc
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Hvala za odlično vprašanje, saj verjamem, da se veliko mladostnikov sooča s podobnimi težavami, kot ti. Predstavljam si, da je težko, če ne veš kako bi svoja čustva in doživljanja delil s starši ter fantom, ki ti je všeč. Verjamem pa, da ti bo veliko lažje, ko boš to storil.
Naj najprej začnem pri starših. Moj odgovor bo precej splošen, saj ne poznam celotne situacije in dinamike vaših odnosov. Lahko rečem, da je iskrenost v odnosu tisto, kar je najpomembnejše. Morda bosta starša na začetku to novico težko sprejela, saj se na vsako spremembo moramo nekaj časa prilagajati. Ko pa bosta razumela, da si lahko srečen le, če živiš kakor si ti želiš, bosta to morala sprejeti. Načinov za razkritje je veliko. Če ti je težko te besede izgovoriti, jima lahko tudi napišeš pismo o katerem se kasneje pogovorite. Priporočam ti, da si izbereš dan v tednu, ko bosta starša imela veliko časa za pogovor – lahko predlagaš kakšno skupno aktivnost (npr. sprehod v naravi), kjer jima poveš kako se počutiš. Ti najbolje poznaš svoja starša, zato je odločitev o tem kako jima boš povedal le tvoja. Se morda z enim od njih lažje pogovarjaš in/ali se ti zdi, da te bolje razume? Lahko morda poveš najprej njemu in skupaj najdeta način kako to povedati še drugemu staršu. Prilagam ti članek, ki je bil na naši strani napisan na to temo: https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Omenjaš tudi, da bi želel svoji simpatiji povedati, da ti je všeč. Tukaj je najprej ključno, da si odgovoriš na vprašanje ali tudi njega privlačijo fantje. Kot že veš je homoseksualnost spolna usmerjenost, ki si jo oseba ne izbere sama. Zato je nemogoče pričakovati, da bo oseba želela stik z istospolno osebo, če je heteroseksualna. Če pa že veš, da tudi tvojo simpatijo privlačijo fantje, ti predlagam, da ga nekam povabiš. Lahko mu predlagaš, da gresta v kino/na sprehod/na pijačo/na večerjo,… Skratka zelo podobno, kot v odnosih kjer fant želi pristopiti k dekletu. Če ti je neprijetno pristopiti k njemu v živo, mu lahko pošlješ sporočilo preko socialnih omrežij oz. SMS sporočila.
Na podlagi sporočila predvidevam, da nisi še imel stika s fantom, zato bi ti rada povedala, da ne obupaj, če prvi odnos ne uspe. Ljudje smo si različni, imamo drugačne poglede na svet, razmišljanja in zanimanja. Strinjam pa se s pregovorom: ''Nikoli ne veš, če ne poskusiš'', zato kar pogumno.
Želim ti vso srečo na svoji poti.
Lep pozdrav.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja