S prijateljico se zelo dobro razumem ampak se mi trenutno zdi da sem jaz tista ki " dela več da bi se obe dobro razumele" kot da je njej useeno. Velikokrat me tudi ignorira.zato me zanima kaj točno narediti? Ker pa vem da če ji bom karkoli napisala se bo zagotovo hitro razjezila in se bo to spremenilo v repir
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Jolo,
najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico in da si z mano delila svoje razmišljanje. Praviš, da imaš občutek, kot da v svoj odnos s prijateljico vlagaš veliko več truda od nje, hkrati pa se ti zdi, da je do tebe pogosto neodzivna in nepotrpežljiva. Predstavljam si lahko, da ti to povzroča stisko in da se v takšnem odnosu ne počutiš najbolje.
Ali misliš, da bi se lahko s prijateljico o tem odkrito pogovorila? Pomembno se mi namreč zdi, da ji mirno in spoštljivo poveš, kaj te moti in kako se ob njenem vedenju počutiš. Pri tem je pomembno, da se namesto očitkov osredotočiš na svoje občutke in potrebe, na primer, da si v prijateljstvu želiš več poslušanja, podpore ali upoštevanja. Več o tem si lahko prebereš tukaj.
Z odprtim pogovorom lahko daš prijateljici možnost, da razume tvoj pogled in po potrebi kaj spremeni. Če boš svoje občutke jasno in spoštljivo izrazila, prijateljica pa jih bo vztrajno ignorirala ali se na njih sploh ne bo odzvala, je vredno razmisliti, ali ti ta odnos res daje tisto, kar potrebuješ. Prijateljstvo namreč temelji na medsebojnem spoštovanju, zato si zaslužiš odnose, v katerih so tvoji občutki slišani in upoštevani.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)
pa
pačnekdo
živjo,
vem kakšen je občutek ker jaz sem imela dve taki prijateljici od 2. do 6. razreda smo bile edine sošolke s katerima sem se družila, konec 6. smo se skregale ampak to mislim res tisto kreganje k jokaš zvečer k neveš kaj naj, v glavnem groza, zdaj sem sedmi razred, na začetku sem bila seveda sama ker se nihče ni hotel družiti z mano to je bilo res grozno, potem se je ena sošolka začela zanimat zame in sva se počasi družili ampak čim je lahko imela boljšo družbo se je preprosto odmaknila od mene in je sploh ni brigalo kje sem jaz v tem času zato sem bila sama, ful sem se trudila vsak dan da bi si bile vedno bližje in celo tudi ona je pustila druge bolj za sabo in mi začela ful zaupat. kjub temu da je večkrat šla še vedno, jo imam za prijateljico. zdaj se spet začenja bolj umikati in sploh se ne zaveda da me samo vedno znova pušča za sabo in ne zaveda se kako bedno je, sploh če še drugi to opazijo.
Lej, vem da res uživaš s to prijateljico in bi lahko bila zate popolna, mogoče je celo edina ki jo imaš in je zato še razlog več zakaj ne moreš pač stran od nje, ampak če se ona ne bo dovolj trudila zate, te bo vedno bolj bolelo. če te kdaj kaj prizadane ko naredi (oziroma NE naredi čeprav bi to pričakovala od prijateljice) ji iskreno samo povej da to ni okej kar dela. da pač ne more kar naredit tega, ker od svoje prijateljice pričakuješ enako trudo kot ga sama vlagaš. če se bo razjezila to samo pomeni da ni prava prijateljica, ker ji ne pomeniš dovolj. če ji ne pomeniš niti toliko da bi se potrudila zate, je to jasen znak da jo moraš dati še sama na back-up in začeti spoznavati nove ljudi. nimaš druge, ampak vredna si več od tega.
to je nasvet za vse ki ste v taki situaciji, ker že samo da ste to prebrali pomeni da se zavedate da si zaslužite bolje. mogoče pa samo rabite več časa s tisto osebo in ji povedati to, v vsakem primeru - če ji tega iskreno ne poveš, ona tega ne bo opazila.