živjo spet jas in rabim pomoč.
Sama se že nekaj časa borim z depresijo in anoreksijo a nič ne pomaga bila sem že pri psiho terapeutih pri zdravnikih na antidepresivih na vseh možnih tabletah a še vedno ne vidim izhoda in še vedno razmišljam o samomoru in rezanji sej me tako ali tako nebi doben pogrešal...
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Glede na zapisano, si v zelo hudo stiski in žal mi je, da to doživljaš. Smo pa tukaj za tebe, da ti prisluhnemo in pomagamo poiskati pomoč.
Če prav razumem, se z opisanimi težavami soočaš že dlje časa. Nam mogoče lahko zaupaš, kdaj so se težave začele oz. kako dolgo že trajajo? Zapisala si tudi, da ste že poiskali strokovno pomoč, kar je zelo dobro. Si trenutno še vedno vodena pri svojem pedopsihiatru in/ali psihologu ter vedo o tvojih trenutnih stiskah? Če ne, bi svetovala, da s starši pokličete in zaprosite za čimprejšnjo obravnavo, da lahko narediti nov načrt, kaj bi ti lahko pomagalo. Tudi če imaš določen termin in je šele čez kakšen mesec ali še dlje, pokličite in zaprosite, če lahko dobiš kakšen termin prej.
Napisala si, da se med drugim soočaš z anoreksijo. Ste se s strokovnjaki, pri katerih si obravnavana, kdaj pogovarjali o možnosti, da bi šla v bolnišnico, kjer bi preživela nekaj časa in imela celostno obravnavo, z različnimi vrstami terapij? Če ne, je lahko to še ena izmed možnosti.
Omenila si tudi, da razmišljaš o samomoru in se samopoškoduješ. Ko si v tako zelo hudi stiski, se lahko vedno obrneš na telefone za pomoč v duševni stiski. Prisluhnili bodo tvoji stiski, se o njej s tabo pogovorili, kar lahko vsaj nekoliko olajša stisko. Obrneš se lahko na:
- Tom telefon - 116 111 (Vsak dan od 12. do 20. ure),
- Klic v duševni stiski - 01 520 99 00 (Vsako noč med 19. in 7. uro),
- Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 116 123 (24 ur na dan).
V primeru zelo hude stiske, lahko vedno pokličite tudi 112 ali greste po pomoč v vam najbližjo urgentno pedopsihiatrično ambulanto. Še nekaj informacij, kje lahko poiščeš pomoč, lahko najdeš tudi na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/ko-je-stiska-tako-velika-da-ne-ves-kako-naprej/.
Kaj pa drugače narediš, ko se znajdeš v stiski? Ti je psihoterapevt svetoval kakšno tehniko, s katero si lahko pomagaš? V nadaljevanju ti bom zapisala nekaj predlogov. Vabljena, da jih preizkusiš, če bi ti kaj  od tega pomagalo (ljudje smo si različni in nekaterim pomagajo ene stvari, drugim druge, zato je povsem okej, če ti ne bo ustrezalo nič kaj bom napisala).
Ko se soočaš z negativnimi občutki in mislimi, lahko poskusiš s kakšno dihalno tehniko, ki ti lahko pomaga sprostiti nekaj tesnobe, npr.:
a) Globoko dihanje - lahko poskusiš tehniko, da 4 sekunde vdihuješ, potem za 4 sekunde zadržiš dih, 4 sekunde izdihuješ, 4 sekunde počakaš in potem nekajkrat to ponoviš.
b) Izmenično dihanje – z enim prstom si zamašiš levo nosnico in vdihneš skozi desno, potem z drugim prstom zamašiš desno nosnico in izdihneš skozi desno nosnico. Potem skozi desno nosnico spet vdihneš, nato zamašiš desno nosnico in izdihneš skozi levo ter to ponoviš npr. 10x (posnetek za lažjo predstavo: https://www.youtube.com/watch?v=dkrhVYEzoV8).
Nadalje lahko poskusiš s pisanjem dnevnika o svojih čustvih in mislih. Vzemi si 5-10 minut (če ti bo okej, lahko več) na dan in si v dnevnik zapiši vse svoje misli, občutke, stiske. Nekaterim pomaga, da izlijejo svoje misli in čustva na papir. Če ti bo okej, lahko potem svoj dnevnik pokažeš oz. se o njem pogovoriš s svojim pedopsihiatrom ali psihoterapevtom in boste mogoče lahko lažje ugotovili, kakšne misli ali situacije ti povzročijo stisko ter naredili načrt, kako si lahko pri tem pomagaš.
Mogoče ti lahko nekaj dodatne moči vlije tudi, če bi si prebrala kakšno zgodbo osebe, ki se je prav tako soočala z motnjami hranjenja in se z njimi uspešno soočila. Ena takšnih zgodb je zgodba Anje Baš (https://anjabas.si/knjiga/), na voljo je tudi v knjižnicah. Mogoče ti bo ob branju nekoliko lažje, ker boš videla, da res nisi sama, lahko boš ob branju dobila občutek, da te nekdo zares razume. Če pa bi ti knjiga začela spodbujati kakršne koli neprijetne občutke, pa opusti branje. Tudi ne primerjaj vajini zgodbi, ker ima vsaka svojo zgodbo.
Na koncu me zanima, kdo si ti onkraj tvoje stiske. Vem, da se trenutno soočaš s hudo stisko, ampak kljub temu verjamem, da imaš svoja močna področja. Si že odkrila kakšno področje, ki te res veseli? Imaš kakšen hobi? Kaj rada počneš ali si rada počela v prostem času preden so se začele težave? Imaš mogoče rada naravo, sprehode, živali, glasbo, umetnost, knjige, kuhanje ali kaj drugega?
Vem, da si morala zbrati kar nekaj moči, da si se obrnila na našo svetovalnico in nam pisala. Slišimo te in skrbi nas za tebe. Vedi, da si vredna ljubezni, spoštovanja in da si zaslužiš življenje, kot si ga sama želiš.
Bom zelo hvaležna, če se ponovno oglasiš in odgovoriš na kakšno izmed mojih vprašanj. Tukaj smo za tebe, da ti pomagamo, da skupaj s tabo poiščemo rešitve, da boš lahko zaživela mirnejše in bolj veselo življenje. Če ne želiš, da so tvoja sporočila javno objavljena, lahko prosiš uredništvo, da skrije vsebino sporočila ali pa nam pišeš na e-naslov: tosemjaz@nijz.si.
Pošiljam ti en močan objem in upam, da se kmalu ponovno slišimo,
Sara Seršen, mag. psihologije