Dobro jutro jaz imam eno vprašanje, moja sošolka ki je tudi bila moja prijateljica je povedala mojim sošolcem, da sem lejzba čeprav sem v punce ampak mi ni prijetno, da je povedala še mojim sosošolcem brez mojega dovolenja, in nevem kaj naj naredim ker to se že dogaja 2-3 tedne, bistvu je to povedala za mojim hrbtom in nisem vedela.
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Ema.
Če prav razumem, je prijateljica izrabila tvoje zaupanje ter drugim sošolcem in sošolkam povedala, da so ti všeč punce. To je storila brez tvojega dovoljenja in te s tem prizadela. Zanima te, kako naprej.
Praviš, da se vse skupaj odvija že kakšna dva do tri tedne. Mi mogoče lahko opišeš, kaj se je v tem času dogajalo? So te sošolci in sošolke začeli zafrkavati, se do tebe obnašajo drugače kot prej ali kaj podobnega?
Prijateljica ni ravnala prav in popolnoma razumljivo je, da si ob tem občutila jezo/žalost/razočaranje. Si se z njo mogoče uspela pogovoriti? Dobro bi bilo, da ji poveš, da te je s svojim dejanjem prizadela. Tako boš jasno izrazila svoje občutke ter s tem postavila mejo in se zaščitila.
Da bi ti lahko bolj konkretno svetovala o tem, kaj storiti, bi morala vedeti kaj več o trenutni situaciji. Vesela bom, če mi boš v odgovoru na tole sporočilo zaupala kaj več o tem, kako so se sošolci in sošolke na dogodek odzvali ter kaj ti v tem trenutku predstavlja največjo stisko.
Veselim se tvojega odgovora in te lepo pozdravljam,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Em
Ema
Dobro jutro, se zelo opravičujem, da še enkrat pišem ampak mi je malo štekalo in nevem če je poslalo.
Ja žalili so me, niso se glih hoteli z mano družiti, hoteli so da sem stran od njih, grdo so me gledali, hecali so se na malo bolj nesramen način ker so rekli, da jaz ker sem v punce, da si ne zaslužim prijateljev pa da sem v glavo zabita pa da sem čudna in takšne stvari so mi govorili in se zelo drugače do mene obnašajo in je kar žalostno. In ne nisem se pogovorila z njo, ker me nebi želela poslušati in ji je tudi vseeno zame zato ne vidim smisla da bi se pogovorila z njo.
Lep pozdrav.
Ema
• Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si mi o svojih težavah zaupala nekoliko več.
Iskreno mi je žal, da si doživela žalitve, grde poglede in nesramnost. Upam, da veš, da takšno obnašanje ni sprejemljivo. Ljudje se z žalitvami in nesramnostjo običajno odzovejo takrat, ko situacije ne razumejo, jih je strah ali pa se znajdejo pred nečim nepoznanim. Odziv tvojih sošolcev in sošolk je v celoti njihova odgovornost in za to ne smeš kriviti sebe.
Verjamem, da ti je zelo težko, ker se s sošolci in sošolkami vsakodnevno srečuješ. Razumem, da se s sošolko, ki je izrabila tvoje zaupanje, ne želiš pogovoriti. Predlagam ti, da stopiš do šolske svetovalne delavke ter ji zaupaš težavo - opiši ji stanje v razredu in prosi za pomoč. Prav tako se lahko obrneš na razredničarko, ki verjetno pozna stanje v razredu in jo prosiš, da se pri razredni uri pogovorite o sovražnem govoru in nasilju.
V kolikor se zmerjanje in žalitve še vedno dogajajo, ti svetujem, da se poskusiš na nesramnost odzvati čim bolj mirno. Ne prepiraj se s sošolci, v pogovoru ohrani mirno kri in se pogovarjaj v mirnem tonu. Nestrpen sogovornik se pravzaprav "hrani" s tem, ko vidi, da nas je prizadel - če se na žalitve ne boš odzivala, je zelo verjetno, da bodo sošolci čez čas izgubili zanimanje za nastalo situacijo in bodo žaljivke poniknile.
Definitivno pa ne dopusti, da ti vse skupaj "pride do živega". Nič ni narobe s tem, da so ti všeč punce, zato ohrani pogum in ostani zvesta sebi.
Vse dobro ti želim,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja