Živjo sem Lovro in star sem 13
V šolo nočem več hoditi ker me zafrkavajo, da smrdim in da se ne tuširam v resnic se tuširam in ne smrdim res pa je da treniram boks in švica ampak se umijem po treningu
Bo
Bond007
Živjo Lovro!
Žalostno je slišati, da imaš tako nesramne sošolce/prijatelje. Niso še dovolj odrasli, da bi se naučili, da kaj takega ni primerno govoriti nikomur; nimajo olike, ne poznajo pravega razloga, ne vedo kako je do tega prišlo.Bolj primerno bi bilo naprimer: "Kako pa to, da si tako prešvican, si tekel, si utrujen, si uredu?" Ko jim enkrat pojasneš, da treniraš boks in si pač bolj aktiven od drugih, jim bo to postalo jasno in če so tvoji pravi prijatelji, bodo to spoštovali, ali pa ti celo svetovali pri deodorantih in oblačilih. Rodil si se v obdobju materialistov, kjer se gleda v glavnem na to, koliko zapravljaš, kakšne patike nosiš, katere drage parfume uporabljaš in če so tvoji lasje dovolj fluffy.
Ker se vidi, da te to zelo prizadane in da iščeš nasvet, ti lahko svetujem naslednje (v vrstnem redu po pomembnosti):
1.) Manj se zmeni za nesramne opazke, ker nič ne veljajo - bedakov ne moreš spremeniti v junake; če si aktiven športnik, skrbiš za svoje telo in imaš dobre ocene, si super fant, pravi vzornik
2.) Ker aktivno treniraš, si vzemi dovolj časa tudi za osebno higieno, da te ne bodo lenobni manekeni toliko zafrkavali. Če se stuširaš po vsakem treningu in imaš vedno s seboj dober šampon, čisto brisačo in svežo majico za preobleči, se bo to poznalo, saj boš bolj prijetno dišal od ostalih in simpatije se bodo kar lepile nate. Privošči si in v trgovini prevohaj/preizkusi 5 različnih šamponov, potem pa kombiniraj, kateri tebi najbolj diši in katerega ti bodo pohvalili drugi.
3.) Povej (saj verjetno si že) staršem, kaj se dogaja v šoli (nadlegovanje na način "bullying" je v vseh slovenskih šolah izrecno prepovedano v šolskem pravilniku) ter svetovalnemu delavcu/razredničarki oziroma tistim, ki jim zaupaš in so odgovorni za tvojo varnost in dobro počutje. Po vsej verjetnosti ti bo svetovalni delavec povedal podobno kot jaz v prvih dveh točkah.
4.) Četrta točka, zadnja in zelo pomembna, poišči oziroma počakaj da najdeš boljše, prave prijatelje. Slabo družbo pusti za sabo in se druži z boljšimi prijatelji. Mogoče tiste iz boksarskega kluba. Podobno kot pri boksu, take nesramne opazke so udarci, ti se jih moraš v življenju naučiti izogniti/preusmeriti, da sebe zaščitiš - da te ne bo bolelo. Samo ne pretepaj jih izven boksarskega ringa. Good luck!Citiraj
Uredništvo
Živa Leben

Odgovor svetovalke:
Zdravo Lovro,
hvala, da si napisal in delil, kako se počutiš. Res je krivično, da doživljaš zbadanje in grde opazke, čeprav se trudiš skrbeti zase. Verjamem, da je to zelo boleče in da te lahko spravi v stisko. Nihče si ne zasluži, da ga drugi ponižujejo ali žalijo, še posebej ne zaradi nečesa, kar ni res.
Vidim, da si odgovoren in skrben – treniraš boks, kar zahteva veliko discipline in predanosti, poleg tega pa tudi paziš na higieno. Kljub temu pa je povsem razumljivo, da te zbadanje prizadene in zaboli, posebno, ko si želiš biti sprejet med sošolci tak, kot si. To je povsem razumljivo.
V tej stiski ni potrebno, da ostajaš sam. Imaš koga, s komer bi se o tem lahko pogovoril – morda starše, trenerja, učitelja, ki mu zaupaš? Včasih se zdi težko spregovoriti, ampak se navadno stiska zmeraj zmanjša, ko jo delimo z drugimi. Morda bi se lahko pogovoril tudi s kakšnim prijateljem ali sošolcem, ki ti je blizu, da ne bi imel občutka, da si proti temu sam. Kako se ti to sliši?
Če želiš, lahko skupaj razmisliva, kako bi se lahko odzval, ko slišiš te opazke. Včasih lahko miren, samozavesten odgovor spremeni dinamiko odnosa, včasih pa je najbolje, da se obrneš na odraslo osebo, ki ti lahko pomaga. S #Tosemjaz smo tukaj zate in lahko se nam vedno oglasiš, ali pri nas poiščeš podporo.
Hvala tudi tebi, Bond007, za izkazano sočutje in razumevanje Lovrove stiske. Lepo je videti, kako se lahko medsebojno podpiramo in pomagamo z nasveti.
Topel pozdrav, Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.
Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.