Pozdravljeni sem stara 13 let in me pogosto zgrablja panika pac mislim kot panick attack pa tut chest pain pa nvm kaj naj naredim nobenemu glih nocem povedat ker bojo mislili da si zmislujem stvari pomagite prosim, se bolj podrobneje zaj vecino dobim ko me je strah al pa brez razloga
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Verjamem, da je to, kar doživljaš, lahko zelo strašljivo.
Tudi, če te je strah povedati komu, ker misliš, da ti ne bodo verjeli, je vredno o svoji stiski spregovoriti, saj boš le tako dobila ustrezno pomoč in podporo. Glede na to, da so počitnice in verjetno nimaš stika z učitelji in šolsko svetovalno službo, bi bilo najbolje, da o stiski spregovoriš s starši, lahko pa tudi s prijatelji, sorojenci, oziroma s komerkoli imaš dober odnos.
Veliko lahko za svojo umiritev narediš tudi sama. Ko začutiš paniko, poskusi dihati počasi (izdih naj bo nekoliko daljši kot vdih) in se osredotočiti na svojo okolico (npr. naštej tri stvari, ki jih vidiš okoli sebe). Lahko poskusiš tudi z dihalnimi vajami in drugimi nasveti, objavljenimi na našem portalu: trebušno dihanje, panični napad
Lahko vodiš tudi dnevnik, kdaj se ti panični napadi dogajajo in poskusiš razmisliti o sprožilcih, torej situacijah ali dogodkih, ki bi lahko bili s tem povezani. V vsakem primeru pa je ključno, da v tem ne ostaneš sama. Ogromno ljudi se sooča s podobnimi težavami in prepričana sem, da ti bo nekdo od tvojih ljubljenih ne samo verjel, ampak tudi pomagal to premostiti.
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)