živjo,obrnila sem se na vas zato ker res nevem kaj naj sama s sabo.Naj vam razložim moj problem, gre zato da sem res zelo čustvena oseba ki hitro spremeni razmoloženje npr. naprej sem vesela pol pa se čez 10min začnem jokati si govoriti kaj je narobe z mano.Pač to me že preganja že od pubrtete in sem vedno se spraševala zakaj si jst lajf tko otežim ko pa vidim moje druge sošolke kako so srečne same s sabo.Poleg tega problema je pa se nastalo pol da se kar hitro navezen na osebo čeprav rečeva samo par besed.Zarad teh problemov so me vedno v šoli klicali grde stavri npr. jokica,depresivka......Vedno si nisem upala govoriti z ljudmi ker sem se bala da sem bom jih navezala čustveno in pol če bi me zapustili bi si mislila same slabe reči o meni.Zato bi vas zdaj rada vprašala,kako biti manj čustven in kako se manj navezati čustveno na ljudi.Pa kako manj spremnjati svoja razpoloženja.Pa tudi kako ves da si do prijatelja tečen čeprav ti on noče povedati in priznati.
hvala za v naprej
• čl
človek
glej, tudi jaz se zelo hitro navežem na ljudi in zato sem že velikokrat doživela takšno situacijo. Samo zapomni si da se nekatere stvari v življenju preprosto morajo zgoditi in po dežju bo vedno posijalo sonce! Glede prijateljev pa če so res pravi te nebodo zafrkavali in te bodo sprejeli takšno kakršna si.
L.p. človek
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si se obrnila na nas in upam, da ti bo moj odgovor v pomoč.
Pišeš, da tvoje razpoloženje pogosto niha, nekaj časa si dobre volje, potem pa se to hitro spremeni in postaneš slabše volje, ter jokaš. Kot si omenila, se s tem soočaš že kar nekaj časa. Predstavljam si, da je tako nihanje razpoloženja lahko precej izčrpavajoče, še posebej če ne veš povsem, kaj se s tabo dogaja in bi se rada bolje razumela. Žal mi je, da si se zaradi tega v šoli soočala tudi z verbalnim nasiljem s strani sošolcev. Verjamem, da so te njihove besede prizadele in te še dodatno spravile v slabo voljo.
To, kako se počutimo (fizično in psihično), torej kaj doživljamo na telesni ravni in kakšna čustva doživljamo, oziroma kako se počutimo, je v veliki meri odvisno od našega razmišljanja. Spodbujam te, da skozi dan spremljaš in se opazuješ, o čem razmišljaš, kako se počutiš in ali obstaja določena situacija ali misel, ki spremeni tvoje razpoloženje. Še posebej se opazuj takrat, ko zaznaš upad razpoloženja, torej ko se počutiš slabše in jokaš. Kakšne so te misli? So realne? Obstaja kaka druga razlaga za določeno situacijo oziroma lahko pogledaš na situacijo iz drugega zornega kota? Pa tudi kako se lahko odzoveš drugače? Kaj bi ti v takih trenutkih pomagalo?
Zase praviš tudi, da si zelo čustvena oseba. S tem ni nič narobe. Ljudje se razlikujemo v tem, kako močno doživljamo neka čustva. Kar opisuješ ti, se mi zdi bolj vezano na čustveno stabilnost, oziroma z drugimi besedami, v kolikšni meri smo čustva sposobni ustrezno uravnavati. Žal si zgolj na podlagi tvojega zapisa ne morem oblikovati popolne slike tvoje situacije oziroma povsem razumeti načina tvojega doživljanja in odzivanja oziroma spoprijemanja s čustvi. V kolikor so omenjene težave prisotne do te mere, da pomembno vplivajo na tvoje vsakodnevno funkcioniranje, torej da ti je preko dneva zaradi tega zelo težko in bi si želela spremembe, se lahko obrneš na šolsko svetovalno službo ali pa se zaupaš odrasli osebi, ki ti je blizu oziroma se z njo počutiš sproščeno.
Na kratko si omenila tudi, da pri drugih opažaš, da so srečni, takšni kot so in da bi si tega želela tudi sama. Ko se tako primerjamo z drugimi, lahko hitro zapademo v krog razmišljanja o tem, da se drugim godi bolje in da nimajo nobenih težav. Dostikrat ljudje navzven ne pokažemo svojih težav, vsak pa se sooča z neko svojo situacijo, zato nima smisla, da se primerjamo z drugimi. Verjamem pa, da si želiš spremembe in biti bolje.
Kot drugo si izpostavila še, da se hitro navežeš na druge, tudi če pride le do kratkega pogovora. Kaj to zate pomeni? Kako to izgleda? Kako se počutiš? Rada bi te bolje razumela in si predstavljala, kako se počutiš.
Za konec si postavila še vprašanje o tem, kako prepoznati, ali si nekomu »tečen«, kot si poimenovala sama. Žal drugim ne moremo brati misli. Lahko pa opazuješ njihovo telesno govorico in obnašanje. Ali ti dajejo kake nebesedne znake, zaradi katerih si dobila občutek, da si nekomu tečna? Lahko razmisliš tudi, kako pa ti pokažeš, če ti je nekdo tečen oziroma kako se takrat obnašaš? Morda gre le za tvojo nesigurnost, na podlagi katere sklepaš, da si nekomu tečna. Lahko osebo tudi povprašaš. To poskusi narditi na neobsojajoč način tako, da izraziš to, kar opažaš. Pri tem si lahko pomagaš z načeli za učinkovito komuniciranje na naslednji povezavi:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/5-temeljnih-nacel-za-ucinkovito-komuniciranje-ko-smo-v-tezavah/
V kolikor imaš še kako vprašanje, ali pa se odločiš z mano podeliti odgovor na kako izmed zastavljenih vprašanj, bom vesela tvojega odziva, sicer ti pa želim prijeten vikend,
Amadeja Jurič, mag. psihologije