Pozdravljeni!
Sem devetošolka, pred nekaj dnevi sem priznala sošolcu, da sem zaljubljena vanj ampak na moje sporočilo nisem dobila odgovora. Zaradi vseh pogledov,nasmehov in tega, da mu je ped mano nerodno sem misnila, da kaj čuti do mene. Ker na vprašanje nisem dobila odgovora sem mu sporočilo poslal še enkrat in ga prosila naj mi odgovori, In res mi je odgovoril in napisal, da ne čuti enako. V tistem momentu sem se počutila kot navaden idiot. Prosila sem ga da to ostane med nama. Nevem kaj naj, saj se pri plesih za valeto izmenjavamo in plešem tudi z njim, že tako ga nisem upala pogledat v oči kaj naj zdaj?
Menite,da sem storila napako s tem ko sem priznala svoja čustva?
Hvala za odgovor
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Če te prav razumem se na nas obračaš zaradi stiske, ki jo doživljaš zaradi razočaranja, ki si ga doživela ob priznanju ljubezni sošolcu.
Celotne situacije ne poznam dobro, lahko pa ti povem, da je v času mladostništva značilno, da se posamezniki šele spoznavajo z zaljubljenostjo in počasi odkrivajo načine izražanje le–te. Omenjaš, da te sošolec pogosto opazuje, se ti nasmiha in mu je ob tebi nerodno. Pri nekaterih osebah to lahko pomeni izražanje simpatije, vendar pa vprašanja in občutke o ljubezni vsak posameznik odkriva po svoje, zato se tudi izražanje simpatije od posameznika do posameznika lahko razlikuje.
Verjamem, da si se ob odgovoru sošolca, da ta ne čuti enako, počutila neprijetno. Vsak izmed nas, si želi biti ljubljen in sprejet, zato je lahko zavrnitev za nas boleča. Ob tem lahko občutiš žalost, razočaranje, obup, jezo ali kakšno drugo čustvo. Vendar se moraš zavedati, da je zavrnitev del življenja in, da ta ne pomeni, da je s tabo karkoli narobe. Za spoprijemanje z zavrnitvijo ti predlagam tri nasvete. Ti so splošni, vendar ti lahko pomagajo, da se boš z zavrnitvijo lažje soočila.
1. Pomembno je, da do sošolca še vedno ohranjaš spoštljiv odnos. Njegovo odločitev moraš spoštovati, čeprav se ob tem neprijetno počutiš, saj je lahko zavrnitev neprijetna tudi za osebo, ki te je zavrnila. Marsikdaj ja lahko takšna odločitev za osebo težka, saj te ta ne želi prizadeti. Pomembno je, da veš, da je zavrnitev tudi odraz spoštovanja sošolca do tebe.
2. Dovoli si čutiti to, kar čutiš. Doživljanju se ne izogibaj in čustva poskušaj poimenovati, saj boš tako lažje razumela situacijo in s čustvi lažje upravljala. Več o tem lahko prebereš v prispevku o poimenovanju čustev. Če boš sama razumela svoja čustva, boš o tem tudi lažje spregovorila z osebami, ki jim lahko zaupaš. To so lahko starši, prijatelji, svetovalni delavci in psihologi. Pogovor je zelo koristna metoda, s katero hitro ugotovimo, da nikoli nismo sami.
3. Prav tako bodi pozorna na svoje misli. Včasih se lahko zgodi, da se nam ob zavrnitvi zniža samopodoba in začnemo o sebi razmišljati na negativen način. Pozorna bodi na svoje misli in način, kako se s sabo pogovarjaš. Do sebe bodi potrpežljiva, še posebej takrat, ko si v stiski.
Omenjaš, da od sošolca najprej nisi dobila odgovora. Da si od njega želela jasen odgovor, se mi zdi zelo pomembno, saj je jasna komunikacija bistvena. Ob tem ti lahko odgovorim na zastavljeno vprašanje o tem ali si naredila napako s tem, ko si izrazila svoja čustva. Seveda ne, saj če jasne komunikacije ni, lahko pogosto pride do nesporazuma, sploh če želimo neko stvar olepšati ali na nekaj zgolj namigniti. Lažje je, če posameznik jasno pove česa si želi in česa ne. Z jasno komunikacijo lahko ostaneš zvesta sama sebi in ostaneš to kar si. Pomembno je, da zaradi želje po vračanju ljubezni ne spreminjaš sebe, svojih navad, saj je to neiskreno do tebe in do druge osebe.
Če si pripravljena, se lahko morda z njim še enkrat pogovoriš in jasno izraziš svoja čustva tudi glede plesnih vaj za valeto. Ob tem se boš počutila bolje, hkrati pa bo tudi sošolec prepoznal tvoje občutke in se bo lahko potrudil, da te med vajami ne bo spravljal v zadrego. Pomembno je, da pustiš času čas, poslušaš sebe, svoje občutke in nadaljuješ z jasno komunikacijo.
Urška Bizjak, prof. pedagogike in andragogike ter dipl. sociologinja
Cv
Cveteča bela lilija
Pozdravljeni!
Hvala za vaš nasvet.
Mori me to da me še kar naprej veš čas gleda. Nevem zakaj ampak mislim da mi je lagal. Pomoje nebi gledal nekoga v koga ni zaljubljen on ve da jaz čutim nekaj on pa ne.
Probam ga čim bolj odmisliti in ko me sošolke drezajo da je tam se delam gluho kot da jih ne slišim in rečem da on zame ne obstaja.
Mojega sošolca včasih vpraša po meni saj sem to že večkrat slišala.
Mislite da mi je lagal?
Najbolj me je strah da bi mi priznal da je lagal in bi mi izpovedal svoja čustva.
Naj ga takrat zavrnem?
Hvala za odgovor
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zagotovo nam je lahko težko, kadar ne poznamo razlogov za vedenje ali odzive ljudi, ki so nam pomembni. Ljudje včasih ne izrazimo tega kar čutimo, razlogi za to pa so lahko različni: strah pred spremembami ali neznanim, sram, neodločenost. Ena od možnosti je, da se s sošolcem ponovno pogovoriš, vendar se lahko zgodi, da se on o tem ne bo želel pogovarjati. Razlogi za to so lahko različni, pogosto pa se izogibamo pogovorom zaradi strahu, negotovosti, sramu in podobno.
Ker je izražanje simpatije pri vsakem posamezniku drugačno, ti žal ne morem svetovati o tem, kaj pomeni njegovo opazovanje, spraševanje o tebi in ali ti je lagal. Direktna in jasna komunikacija bi ti pomagala, da si njegova dejanja razjasniš in se razbremeniš pomislekov.
Omenjaš tudi, da te prijateljice glede tega drezajo. Pri prijateljstvu je zelo pomembno dajanje podpore, ko si sama v stiski. Tudi na tem mestu se mi zdi pomembno, da jim jasno poveš, da ti drezanje o tem ne ustreza in da naj s tem prenehajo.
V primeru, da ti sošolec naknadno izrazi drugačna čustva kot sedaj, je najpomembneje, da se sama odločiš kako se ob tem počutiš, zato ti na vprašanje ali ga v tem primeru zavrniti, jaz ne morem odgovoriti. Najpomembneje je, da ostaneš zvesta sama sebi in si do sebe ter sošolca iskrena. Tako bosta lahko ohranila spoštljiv odnos.
Želim te spodbuditi, da izbereš pogum in se poskusiš pogovoriti s sošolcem in tudi prijateljicami, saj boš tako veliko lažje našla rešitev za stisko, ki jo doživljaš. Če potrebuješ še kakšen nasvet ali pomoč pa se lahko ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!