Že celo življenje me ovira to, da ko sem sama doma, mi je zelo težko brez mame in če me prosijo, da moram oditi v trgovino ali kar koli, ko sem sama me čisto vsakič zagrabi ogromozanska panika.
Kaj je narobe zmano?
Zakaj se to dogaja?
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svoje težave. Pišeš, da ti je težko, ko si sama in da te vsakič, ko si sama zgrabi panika. Razumem, da ti je zaradi tega težko, saj občutki strahu negativno vplivajo na tvoje vsakdanje življenje. Bi mi lahko zaupala kaj več o tem? V kakšnih situacijah se ti to dogaja? Kakšne misli ti gredo skozi glavo v teh trenutkih? Kako se sicer počutiš? Kakšne odnose imaš s prijatelji, starši?
V situacijah, ko občutimo tesnobo in strah, se pogosto dogaja, da tesnobo povzročijo misli, ki niso povsem realne ali pa so zelo malo verjetne, da bi se dejansko zgodile. Zato je pomembno, da poskusimo čim prej prepoznati misel o skrbi, ko pride in se poskusiti z njo ne obremenjevati. Ko ti skozi glavo švigajo vsiljive misli poskusi misel čim prej spustiti in ne razmišljati več o njej. Poskusi si predstavljati, da so tvoje misli kot vlak, pridejo na železniško postajo (v tvojo glavo), nato pa se odpeljejo naprej. V teh situacijah lahko svojo pozornost preusmeriš s tehniko prizemljitve. Kadar imaš občutek, da so tvoja čustva preveč intenzivna in jih težko nadzoruješ si lahko morda sama pomagaš s tehnikami preusmerjanja misli. Naše misli imajo zelo močan vpliv na naše občutke, čustva, ki jih občutimo, slednja pa vplivajo na naše vedenje. Morda lahko poskusiš tudi s pisanjem dnevnika o dogodkih, ki se ti zgodijo čez dan in zraven dopišeš, kako si se počutila in katere situacije in misli, so povzročile določeno čustvo. Za zmanjšanje stiske lahko morda poskusiš tudi z izvajanjem katere izmed dihalnih tehnik.
Si morda svojo stisko že zaupala komu? Zdi se mi pomembno, da poiščeš ustrezno strokovno pomoč. Prihodnji teden se začenja novo šolsko leto in morda bi se lahko oglasila pri svetovalni delavki v šoli in jo prosila za pomoč. Predstavljam si, da bo breme, ki ga nosiš v sebi, lažje, če ga boš z nekom delila, obenem pa ti pogovor lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja v zvezi s tem ter iskanju načinov spoprijemanja. Kaj meniš o tem? Bi zmogla narediti ta korak? Prosim, razmisli o tem.
Hvaležna bom, če odgovoriš na moja vprašanja, da ti lahko poskusim napisati še kakšen nasvet.
Želim ti obilo notranje moči in vse dobro.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije