Zdravo,
Imam probleme s samopodobo, moti me moj videz,moje noge uglavnem vse kar pač lahko sploh vidim na sebi me spravlja ob pamet.Zelo me je sram se smejati in kazati moje zobe zato se velikokrat sploh nočem smejati in se poskušam zadrževati ali pa usta pokriti z roko.Nosim tudi večje puloverje ker se v njih počutim bolje.Moja najboljša prijateljica hoče da obe nosima isti top ampak mi iz nekega razloga postane zelo slabo če oblečem kateri koli top oz. zelo kratko majico.Sram me je tudi, ker imam govorno napako(r ) , pri slovenščini smo mogli recitirati povodnega moža in sem vedela celo pesem ampak sem samo zmrznila in si nisem upala več nadaljevati in se delala da neznam, vsi so dobili pet a samo jaz  3.Tudi pri angleščini si stavkov sploh ne upam brati in po domače povedamo samo "jecljam" da učiteljica prebere stavek namesto mene.Kajbojk si sploh ne upam obleči, ker si mislim da imam predebele noge kar drugi seveda zanikajo.res se počutim slabo in vsekakor ne sprejemam svojega videza.Velikokrat zvečer poslužam žalostne pesmi in jočem do enih zjutraj.Razmišljala sem že o rezanju...
Hvala da vam lahko zaupam.lp
• Vo
Vodnarka
Živijo,
Če prav razumem se zelo slabo počutiš v svojem telesu in zato ga skrivaš. Jaz ko sem bila mlajša sem imela hude težave s samozavestjo pol pa me je mami upisala na karate, ki mi je dvignil samozavest, zato ti predlagam da poskusiš kakšen borilni šport. Če pa ti ta ideja ni po godu moraš vedet le to: najlepša si v svojem telesu, zato se ga ne sramuj ampak bodi ponosna na to kar imaš.
In prosim te nikdar se ne začni rezat, ker si lahko uničiš celotno prihodnost.
Srečno in verjamem vate, da se boš odločila pravilno stvar❤
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svojo težavo. Če sem te pravilno razumela, te obremenjuje, ker imaš slabo mnenje o sebi. Opisuješ tudi neprijetne občutke, s katerimi se srečuješ pri pouku zaradi govorne napake. Zelo pogumno je, da si poiskala pomoč. Najprej bi ti rada povedala, da sem se tudi sama v preteklosti soočala z negotovostjo glede telesnega izgleda ter slabim mnenjem o sebi. V obdobju mladostništva, ko se naše telo pod vplivom pubertete zelo spreminja, smo morda še bolj pozorni na svoj izgled. Tudi tvoji vrstniki se v tem obdobju v veliki meri ukvarjajo predvsem z lastnim videzom. Žal pa subjektivno sebe in svoje vedenje velikokrat vidimo v drugačni, slabši luči, kot nas vidijo drugi.
Spodbudila bi te, da začneš delovati v smeri sprejemanja svojega telesa takšnega kot je. Vem, da je na začetku lahko to zate težko. Morda za začetek poskusiš s tem, da vsak dan na svojem telesu najdeš nekaj, kar ti je všeč in to zapišeš v beležko ter se na koncu dneva spomniš na to. Nato pa počasi preidi tudi na dele telesa, ki ti mogoče niso tako zelo všeč in jih poskusi sprejeti. Pomembno je, da se zavedaš, da nihče izmed nas ni popoln in da ima vsak kakšno stvar, ki ga moti na njem. Bolj kot o telesnem izgledu, poskušaj razmišljati o tem, kaj vse ti tvoje telo omogoča (npr. hoja, tek, ples, smeh). Osredotoči se na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in uspehe.  Zavedaj se tudi tega, da si enkratna, neponovljiva oseba in več kot samo odsev obraza v ogledalu. Imaš mnogo spretnosti in pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudiš svetu in ljudem okoli sebe. Morda si lahko samopodobo okrepiš tudi tako, da si poiščeš kakšno prostočasno dejavnost, ki te veseli in čutiš, da bi v njej lahko uživala in se sprostila. Morda bi bilo dobro, če bi svoje občutke zaupala tudi tvoji prijateljici oz. tebi bližnji osebi, ki ji zaupaš. Nekaj koristnih nasvetov za izboljšanje telesne samopodobe najdeš tudi v spodnjem prispevku: https://www.tosemjaz.net/razisci/moje-telo-in-zdravje/kako-lahko-izboljsas-svojo-telesno-samopodobo/
Predvsem poskusi razmišljati v smeri, da je vsakdo izmed nas edinstven, drugačen in ima vsak področja, kjer še posebej blesti. Zaupaj vase in verjemi, da ti s trudom in močno voljo lahko uspe marsikaj.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo. Srečno!
Prijazen pozdrav,
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
• Co
Cookie 535
Hvala za oba odgovora, ki sta mi pomagala.❤️