Dober dan, pri 15 letih sem preko spleta dodala fanta iz amerike in pisala sva si nekaj dni preden me je prosil za intimne posnetke. Bila sem radovedna in mu poslala. Poslal mi je tudi nazaj vednar nikoli nisem shranla. Čez nekaj časa sem ga blokirala ker meje začel spraševati da naredim stvari ki jih nisem hotela.
pred parimu dnevi po malo več kot pou leta kasneje meje spet dodau in mi začel govoriti da ni prav kaj sem naredila (kar tako šla stran). Govoril mije da sem ga varala z drugimi in da bom trpela isto kot on (nikoli nisva bila skupaj). Začel mije groziti da ima moje nage slike in posnetke shranjene ki mu jih nisem nikoli dovolila shraniti in da jih bo objavil povsod če mu ne pošiljam posnetkov na skrito. Rekla sem mu da imam fanta ampak njega ni to brigalo. Vprašala sem ga če ima dokaz da ima te moje slike in posnetke in mi dokaza ni hotel pokazati.
Ve samo moje ime in da sem iz evrope. Zgrabila meje panika in sem rekla da bom sodelovala. Povedala sem moji najboljši prijateljici in mojemu fantu. Ko sem mu povedala da vejo je rekel da naj uživam naprej moje življenje kot ga bom lhko zaradi mojih slik. Potem sem njega reportala in blokirala na snapchatu.
Moj fant in prijateljica sta mi rekla da naj ne skrbim ker vrjetno mojih slik nima ampak sem nekaj dni še vedno malček v paniki. -
Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Draga M!
Verjamem, da si v takšni situaciji prestrašena in negotova. To, kar se ti je zgodilo, ni tvoja krivda, in pomembno je, da veš, da imaš pravico poiskati pomoč in zaščito.
Prav si storila, da si se zaupala svoji najboljši prijateljici in fantu. Zdaj je ključno, da to deliš še z odraslo osebo, ki ti bo lahko pomagala in odreagirala na pravi način – ne da bi te obsojala ali "znorela." Lahko se obrneš na starša, učitelja, svetovalca v šoli ali nekoga, ki mu zaupaš. Prav tako se lahko pogovoriš s strokovnjaki, ki poznajo tovrstne situacije, na primer preko organizacij, kot so Logout, TOM telefon ali Varni internet, da skupaj preučite situacijo.
Razumem, da si zdaj v veliki negotovosti, ker ne veš, ali ima te fotografije ali ne. V teh primerih je težko vedeti, ali gre za čustveno izsiljevanje ali resnično grožnjo, zato je prav, da se zaščitiš. Pomembno je, da ne stopiš več v stik z njim in ga ne poskušaš pomiriti – takšno vedenje le še spodbuja izsiljevalca. Prav si storila, da si ga blokirala, a če te še naprej ustrahuje ali če bi se počutila bolj varno, lahko situacijo prijaviš policiji. Njihovi strokovnjaki so usposobljeni za obravnavo takšnih primerov, zato jim ne boš povzročala "težav" – tam so, da pomagajo.
Če potrebuješ dodatno podporo ali želiš samo še en pogovor, se lahko obrneš na svetovalne linije, kjer ti bodo zaupno svetovali. Ena od teh je na primer TOM telefon (116 111).
Upam, da si od tega zapisa pridobila vsaj kakšno pomoč in podporo.
Drži se! ❤️
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka